Geld & Recht alle pijlers

Jongerenrekening koppelen

14-09-2018 22:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik hebben allebei een betaalrekening bij de Rabobank. Nu willen we eigenlijk voor onze beide kinderen een jongerenrekening openen bij de Rabo. Heeft iemand van jullie ervaring: kun je twee verschillende jongerenrekeningen koppelen aan één ouder (Google leert dat er mensen zijn bij wie dat niet lukt, het tweede kind ‘overschrijft’ het eerste) en kan de jongerenrekening ook gekoppeld worden aan beide ouders, zodat die beiden voor/met de kinderen kunnen internetbankieren? De rekeningen van beide ouders moeten daarbij dan weer niet inzichtelijk zijn voor de ander... 😬

Iemand ervaring?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
En/of rekening openen.
Alle reacties Link kopieren
Die hebben we LV, maar ik kan niet vinden of je de jongerenrekeningen daaraan kan koppelen. Het gaat wel om ‘eigen’ rekeningen voor de pubers.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ja hoor, dat kan.

Tenminste bij onze ING rekening wel.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd gelezen.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 14-09-2018 22:57
91.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De jongens hebben nu een ING rekening en ik ook, werkt prima, maar papa heeft en wil geen ING-rekening. Hij wil de kinderen persé weg hebben bij die witwas-boeven van de ING. 😬
Dus, het gaat me specifiek om ervaring met Rabo.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-09-2018 22:50
Geen idee of het kan wat jij wil. Maar ik vind het eigenlijk dieptriest dat je inkomsten en uitgaven geheim moeten blijven voor je partner.
Ex-partner. Anders was ik het wel met je eens maar drie jaar na mijn scheiding vind ik het volstrekt niet nodig dat mijn ex-partner in mijn bankrekening kan snuffelen.
caromamavanmaik wijzigde dit bericht op 14-09-2018 22:53
25.74% gewijzigd
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
sugarmiss schreef:
14-09-2018 22:50
Geen idee of het kan wat jij wil. Maar ik vind het eigenlijk dieptriest dat je inkomsten en uitgaven geheim moeten blijven voor je partner.
Ik gok ex.

Bel de Rabobank even, ze hebben een vriendelijke klantenservice. Ook via de chat.
CaroMamaVanMaik schreef:
14-09-2018 22:51
De jongens hebben nu een ING rekening en ik ook, werkt prima, maar papa heeft en wil geen ING-rekening. Hij wil de kinderen persé weg hebben bij die witwas-boeven van de ING. 😬
Dus, het gaat me specifiek om ervaring met Rabo.
Ga eens langs bij de RABO.

Of bij SNS, daar kan het ook. Alleen daar krijgen je kinderen dan 20 euro beloofd die ze dus nooit krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry had er even over heen gelezen dat het je ex is. Logisch natuurlijk dat je die geen inzage in je rekening wil geven.
Lady*Voldemort schreef:
14-09-2018 22:55
Ga eens langs bij de RABO.

Of bij SNS, daar kan het ook. Alleen daar krijgen je kinderen dan 20 euro beloofd die ze dus nooit krijgen.
Hebben mijn kinderen allebei wel gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ik had de jongerenrekening van beide kinderen aan mijn raborekening gekoppeld. Mijn rekening is een en/ of rekening met mijn huidige man. De rekeningen vd kinderen waren alleen op mijn rekening te zien, niet op die van mijn man. Dus er kan van alles bij de Rabo
Alle reacties Link kopieren
Thanks Ambra!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-09-2018 22:56
Sorry had er even over heen gelezen dat het je ex is. Logisch natuurlijk dat je die geen inzage in je rekening wil geven.
Maar wel in die van de kinderen, want die zijn nog steeds van ons samen gelukkig 😁!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog even je OP. Ik weet niet of je hun rekening dan ook aan de rek. van de andere ouder kon koppelen. Mijn ex man had geen Rabo. Ik wel en de kinderen wel dus vandaar dat ze er toen bij mij op kwamen.
Waarom willen jullie beiden inzage? Eentje kan toch prima in de gaten houden of er geen rare dingen gebeuren?
lisa_ schreef:
14-09-2018 23:01
Hebben mijn kinderen allebei wel gehad!
Nou mijn dochter zit ze daar bij SNS al weken plat te mailen maar die 20 euro, ho maar. Kutbank.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-09-2018 23:16
Waarom willen jullie beiden inzage? Eentje kan toch prima in de gaten houden of er geen rare dingen gebeuren?
Omdat de jongens nog maar net op de middelbare school zitten, dus toch nog wat hulp (niet alleen toezicht) nodig hebben, en de ene week bij ex en de andere week bij mij zijn...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
CaroMamaVanMaik schreef:
14-09-2018 23:38
Omdat de jongens nog maar net op de middelbare school zitten, dus toch nog wat hulp (niet alleen toezicht) nodig hebben, en de ene week bij ex en de andere week bij mij zijn...
Wij hebben het hier echt nog nooit gemist dat de rekening alleen aan die van mij gekoppeld zit.
Hij bankiert gewoon via zijn eigen app.
Bij ABN AMRO kun je de jeugdrekening maar aan een van de ouders koppelen. Wij hadden het zo geregeld dat ik het internetbankieren kon inzien en ex de afschriften kreeg.
MinkeDeWit schreef:
15-09-2018 00:08
Bij ABN AMRO kun je de jeugdrekening maar aan een van de ouders koppelen. Wij hadden het zo geregeld dat ik het internetbankieren kon inzien en ex de afschriften kreeg.
Waarom? Jullie controleerden vooral elkaar?
Nemaìn’ schreef:
15-09-2018 00:09
Waarom? Jullie controleerden vooral elkaar?
Dat wilde hij graag vanwege de spaarrekening die hij vulde. Kennelijk ben ik een onbetrouwbaar loeder.
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
14-09-2018 22:51
De jongens hebben nu een ING rekening en ik ook, werkt prima, maar papa heeft en wil geen ING-rekening. Hij wil de kinderen persé weg hebben bij die witwas-boeven van de ING. 😬
Dus, het gaat me specifiek om ervaring met Rabo.

Als je geen boeven wil, zou ik niet voor de liegbeesten van de Rabobank gaan.
Volgens mij kun je sowieso per jongere een rekening op diens naam openen maar is het alleen de vraag hoeveel ouders je inzage kunt geven/koppelen. Mij lijkt toch namelijk dat iedere bank de mogelijkheid heeft een rekening te openen op tieners' naam?

En anders bij een andere bank een rekening openen?

Bij ons is het op de een of andere manier wel gelukt dat de rekeningen van de oudste zoon bij ons beide staan weergegeven als we internetbankieren maar de 1 van de rekeningen van de jongste staat alleen bij mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven