Geld & Recht alle pijlers

Vierde bij jumbo

15-09-2018 10:54 105 berichten
Hallo

Jumbo heeft de regel dat als je vierde wachtende bent je de boodschappen gratis krijgt..
Al paar keer vierde of zelfs vijfde geweest maar zij zeggen nooit dat je dat bent en dus gewoon betalen. Ik durfde dat zelf ook niet aan te geven want wanneer doe je dat....
Vandaag weer vierde... toen ging er kassa bij open. Kom ik bij de kassa en toen vroeg ik of ze er zelf ook opletten. Ja zei het kassameisje. Dus ik zei dat ik de vierde was. Zegt ze gewoon nee want ik ben al lang open en heb steeds twee klanten in de rij. Ik zei dat dat echt niet waar was. Ok ze vroeg haar collega wel. Die wist t niet zeker.
Ik kreeg het toen gratis mee . Voordeel van de twijfel zei ze

Hoe doen jullie dat? Zeg je het zelf en wanneer doe je dat dan
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:21
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb het twee keer gezegd en de boodschappen toen gratis gekregen. Ze zijn te druk bezig om er op te letten, en als ze iets zien dan laten ze een extra kassa openen. Op het moment dat je iets zegt krijg je meestal meteen de boodschappen gratis want op dat moment kunnen ze zien of het klopt of niet. Achteraf het zeggen schiet weinig op, ik vind dat ze wat dat betreft erg schappelijk zijn geweest naar je.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Het is de 4e wachtende .... dus de 4e na degene aan de kassa. Dus eigenlijk de 5e.
Dus als je de 4e was had je er dus ook geen recht op.


En het is een achterlijk iets. Ze willen bijna nooit de boodschappen betalen.
Ik heb het twee keer gehad en twee keer de boodschappen gratis meegekregen. Maar het was beide keren iets van een brood en een bakje boter ofzo, dus heel veel schoot ik er niet direct mee op.
Lucifer2018 schreef:
15-09-2018 10:58
Het is de 4e wachtende .... dus de 4e na degene aan de kassa. Dus eigenlijk de 5e.
Dus als je de 4e was had je er dus ook geen recht op.


En het is een achterlijk iets. Ze willen bijna nooit de boodschappen betalen.
Ik wilde precies hetzelfde typen. Dus dit :proud:
Ow, je kan gewoon vragen naar de manager. En dan naar de beelden. Die zijn er namelijk altijd. ;-)

En dan alleen als je echt 4e wachtende bent. En er niet een kassa open is waar er minder dan 3 wachtende zijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:05
20.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oplossing voor de Jumbo: zelfscanmethode zoals bij de Appie. Zelfs in mijn superdrukke kleine Albert Heijntje midden in de stad hoef ik nooit meer in de rij te staan.

Bij de Jumbo stond ik laatst in een rij om de zelfscanboodschappen af te rekenen. Er was gedoe en daardoor duurde het bij de zelfscan langer dan bij de reguliere kassa. Echt idioot.
Ik ken meerdere mensen die boodschappen gratis hebben gekregen maar er zijn wel regels aan verbonden.
Zo moeten geloof ik alle kassa's open zijn, geldt het niet bij standaard drukke dagen (vlak voor kerst als iedereen nog snel snel dingen in huis wil halen) en moet je het zelf aangeven als je de 4e wachtende bent.
Ik ben al meerdere malen de vierde wachtende geweest, maar er is altijd wel een smoesje waardoor je niet je boodschappen gratis krijgt. Wel krijg ik altijd een bosje bloemen als mijn zelfscanner het onderweg begeeft, dit jaar toch al een keer of vier.
TsumTsum schreef:
15-09-2018 11:05
Ik ken meerdere mensen die boodschappen gratis hebben gekregen maar er zijn wel regels aan verbonden.
Zo moeten geloof ik alle kassa's open zijn, geldt het niet bij standaard drukke dagen (vlak voor kerst als iedereen nog snel snel dingen in huis wil halen) en moet je het zelf aangeven als je de 4e wachtende bent.
Nee, als alle kassa's open zijn doen ze het niet.
Lady_Day schreef:
15-09-2018 11:04
Oplossing voor de Jumbo: zelfscanmethode zoals bij de Appie. Zelfs in mijn superdrukke kleine Albert Heijntje midden in de stad hoef ik nooit meer in de rij te staan.

Bij de Jumbo stond ik laatst in een rij om de zelfscanboodschappen af te rekenen. Er was gedoe en daardoor duurde het bij de zelfscan langer dan bij de reguliere kassa. Echt idioot.
Hier geldt die regel ook bij de scankassa's. Ze doen inderdaad bijna altijd een aantal producten herscannen als controle. En als er dan 2 scankassa's zijn en ze zijn beiden open en er staan bij beide 3 wachtende ( en dat komt best vaak voor op de drukke tijden) en je dus bij beiden de 4e wachtende bent ( dus de 5e) dan horen ze uit te betalen.

Maar is altijd gezeik over. Dus vraagt iedereen naar de manager en de beelden.
Van mij mogen ze het afschaffen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:09
0.57% gewijzigd
Dit is me 5 keer overkomen.
Alle 5 keer de boodschappen gratis gekregen. Meestal roepen ze snel dat je naar een andere kassa kan gaan die ze dan snel gaan bemannen.
Dan geef ik zelf aan dat ik de vierde wachtende was.
Drie keer in hetzelfde filiaal feliciteerden ze me zachtjes.
In twee andere filialen bekeken ze eerst de videobeelden voordat ik alles meekreeg. Wel worden alle boodschappen gescand.
Coconuts12 schreef:
15-09-2018 11:06
Nee, als alle kassa's open zijn doen ze het niet.
Nee dan geldt de regel niet.

Je moet 4e wachtende zijn ( dus 5e).
Er moet niet nog een kassa open zijn waar minder dan 3 wachtende bij staan.
En als alle kassa's open zijn geld het ook niet.

En als ze een bordje kassa stuk plaatsen ook niet. :roll:
Lucifer2018 schreef:
15-09-2018 11:09
Nee dan geldt de regel niet.

Je moet 4e wachtende zijn ( dus 5e).
Er moet niet nog een kassa open zijn waar minder dan 3 wachtende bij staan.
En als alle kassa's open zijn geld het ook niet.

En als ze een bordje kassa stuk plaatsen ook niet. :roll:
Ja, dat bordje ‘defect’ wordt hier ook regelmatig misbruikt, heb ik het idee.
Lucifer2018 schreef:
15-09-2018 11:09
Nee dan geldt de regel niet.

Je moet 4e wachtende zijn ( dus 5e).
Er moet niet nog een kassa open zijn waar minder dan 3 wachtende bij staan.
En als alle kassa's open zijn geld het ook niet.

En als ze een bordje kassa stuk plaatsen ook niet. :roll:
Dat bedoelde ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat, bij de 3de wachtende in een rij altijd onmiddelijk een extra kassa open. En dan komt het aan op timing, want die kassa is niet 1-2-3 open en jij komt dan wellicht als vierde wachtende al aangelopen, maar dat telt niet.

Maar daar gaat het niet om. Je gaat toch niet naar de Jumbo om te mikken op een tas gratis boodschappen? Je gaat naar de Jumbo omdat je een soort garantie hebt dat je niet een enorme wachtrij bij de kassa hebt zoals bij Aldi of Lidl (alhoewel die ook redelijk scheutig zijn met kassa's).

Je gelooft de soort prijs-garantie bij supermarkten toch ook niet, hoop ik...
Alle reacties Link kopieren
Wel onmiddelijk iets zeggen als je de 4de wachtende in de rij bent, natuurlijk. Maar tegen wie zeg je dat? Als je naar de service-balie loopt.... sta je niet meer in de rij.. o_o Als je wacht tot je aan de beurt bent, ben je niet meer de 4de wachtende....
daddy_gijs schreef:
15-09-2018 11:16
Wel onmiddelijk iets zeggen als je de 4de wachtende in de rij bent, natuurlijk. Maar tegen wie zeg je dat? Als je naar de service-balie loopt.... sta je niet meer in de rij.. o_o Als je wacht tot je aan de beurt bent, ben je niet meer de 4de wachtende....
Gewoon kei-hard door de winkel schreeuwen dat je de 4e wachtende bent :shout:
daddy_gijs schreef:
15-09-2018 11:15
Hier gaat, bij de 3de wachtende in een rij altijd onmiddelijk een extra kassa open. En dan komt het aan op timing, want die kassa is niet 1-2-3 open en jij komt dan wellicht als vierde wachtende al aangelopen, maar dat telt niet.

Maar daar gaat het niet om. Je gaat toch niet naar de Jumbo om te mikken op een tas gratis boodschappen? Je gaat naar de Jumbo omdat je een soort garantie hebt dat je niet een enorme wachtrij bij de kassa hebt zoals bij Aldi of Lidl (alhoewel die ook redelijk scheutig zijn met kassa's).

Je gelooft de soort prijs-garantie bij supermarkten toch ook niet, hoop ik...
Ik kom er omdat ze redelijk goed geprijst zijn en meer hebben dan de AH aan variatie in aanbod. En ze op loopafstand zitten. ;)
Bij de Lidl kom ik ook trouwens.

Maar als je adverteert met zulke dingen moet je ze gewoon waarmaken. Je kan namelijk ook gewoon dat beleid hebben zonder daar gratis boodschappen tegenover te zetten.

Dus ja .. als je als bedrijf zoiets beweert moet je je daar aan houden. En vind ik het niet heel raar om dat dus ook te krijgen als ik of een ander netjes aan die hele lijst van rare regels voldoe.
Lucifer2018 schreef:
15-09-2018 10:58
Het is de 4e wachtende .... dus de 4e na degene aan de kassa. Dus eigenlijk de 5e.
Dus als je de 4e was had je er dus ook geen recht op.


En het is een achterlijk iets. Ze willen bijna nooit de boodschappen betalen.
Weet ik. Ik was de vierde wachtende ook
daddy_gijs schreef:
15-09-2018 11:16
Wel onmiddelijk iets zeggen als je de 4de wachtende in de rij bent, natuurlijk. Maar tegen wie zeg je dat? Als je naar de service-balie loopt.... sta je niet meer in de rij.. o_o Als je wacht tot je aan de beurt bent, ben je niet meer de 4de wachtende....
Ja idd daar zit ik ook mee..
Gewoon keihard roepen durf ik niet..
Lucifer2018 schreef:
15-09-2018 11:04
Ow, je kan gewoon vragen naar de manager. En dan naar de beelden. Die zijn er namelijk altijd. ;-)

En dan alleen als je echt 4e wachtende bent. En er niet een kassa open is waar er minder dan 3 wachtende zijn.
En daarna zou ik dus nooit meer boodschappen doen bij die Jumbo. Ik zou me nl doodschamen voor mijn gedrag.
Erom vragen zou ik ook nooit doen. Zou voor mij een beetje als "smeken" voelen.
Bij mijn Jumbo zeggen ze het zelf. Ik let er eigenlijk nooit zo op.
Als ik dan bij de kassa sta zegt de caissière dat ik 4e wachtende was en m’n boodschappen gratis krijg. Zo al een paar keer leuk verrast bij de kassa ;-)
Fruity-Pebbles schreef:
15-09-2018 11:32
Bij mijn Jumbo zeggen ze het zelf. Ik let er eigenlijk nooit zo op.
Als ik dan bij de kassa sta zegt de caissière dat ik 4e wachtende was en m’n boodschappen gratis krijg. Zo al een paar keer leuk verrast bij de kassa ;-)
Leuk!
Dat vind ik ook heel iets anders als ze het zelf zeggen.
Nooit gehad hier....wel gehoord van anderen dat de regel hier goed wordt toegepast.

Kleine plaats met veel ons kent ons. Zou hier niet handig zijn als ze de regels niet toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven