Geld & Recht alle pijlers

V&D is terug als online warenhuis kans van slagen of ni

17-09-2018 12:44 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de V&D weer terug is als een online warenhuis, het zou zomaar kunnen dat deze opzet wel een kans van slagen heeft, ze hebben nu geen dure winkelpanden meer, en doordat alles nu online te koop is kunnen ze goedkoop personeel inhuren, wellicht doen ze een callcenter ergens in Suriname of Curaçao, dat scheelt ook in de kosten, de Wehkamp doet het immers ook.
Als ze er nu voor zorgen dat alle pakketjes netjes de volgende dag worden geleverd zodat daar geen klachten over ontstaan, dan geef ik de V&D nieuwe versie wel een kansje van slagen.
Wat denken jullie gaat het wat worden ? Of zal dit ook gedoemd zijn te mislukken aangezien er al zoveel online warenhuizen zijn.
Ik ga nu in ieder geval wel alvast wat panty's inslaan want dat was het enige waarvoor ik naar de V& D ging, en ik ga nu gelijk even uitzoeken of ik mijn V&D cadeau kaarten van 5 jaar geleden nog kan inwisselen.
Ik moet zeggen dat de terugkeer van de V&D mij ergens toch een blij gevoel geeft.
Heel apart !
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Denk het ni
Alle reacties Link kopieren
ik heb al uitgebreid gesnuffeld en gedacht:
Duur en niks bijzonders
Hebben ze wel hetzelfde assortiment dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag wel leuke producten, maar diezelfde producten kon ik via bol.com 10 euro goedkoper kopen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
17-09-2018 12:48
Ik zag wel leuke producten, maar diezelfde producten kon ik via bol.com 10 euro goedkoper kopen.
en geen verzendkosten (tenminste die koop ik jaarlijks af, kan heeel gemakkelijk uit)
Alle reacties Link kopieren
Nee, het merk wat ik daar altijd kocht hebben ze nu niet meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik denk het niet. Ze moeten opboksen tegen wehkamp, bol.com etc. Die zijn direct in het gat gesprongen die V&D heeft achtergelaten, alleen dan online. De producten zijn niet bijzonder. Assortiment vind ik ook niet erg uitgebreid. Ik zocht op de panty's van V&D, want die miste ik toen de keten failliet ging. Staan er niet tussen, jammer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2018 12:48
en geen verzendkosten (tenminste die koop ik jaarlijks af, kan heeel gemakkelijk uit)
Ook nog eens. Of ik bestel samen met m'n moeder, zodat we over het minimumbedrag heenzitten.
¡Apagando las luces!
Vast wel. Maar dan moeten ze wel meer leuke merken toevoegen en niet de samenvatting van de gemiddelde winkelstraat.
Het is een webshop met naam en logo van v&d maar de v&d merken hebben ze niet. En de merken die ze hebben heeft Wehkamp ook, dus ik zie het voordeel niet. Mis nog steeds de kinderkleding van Friends.
Eerste blik: nee.

En aan mij heeft het niet gelegen dat ze failliet gingen, want ik kocht er best vaak.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2018 12:48
en geen verzendkosten (tenminste die koop ik jaarlijks af, kan heeel gemakkelijk uit)
Bij bol.com heb je geen verzendkosten als je voor meer dan 20 euro besteld. Ik zag net dat dat bij V&D ook zo is, en onder de 20 euro ook maar 2,49 die vind ik dus niet heel hoog.

Nog even verder rondgesnuffeld bij Kleding en dat is dus (in mijn maat) allemaal Promiss, Miss Etam en MS mode. Niets vernieuwends aan, dat kan ik ook rechtstreeks bij die winkels bestellen (of via Wehkamp)
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
17-09-2018 13:00
Bij bol.com heb je geen verzendkosten als je voor meer dan 20 euro besteld. Ik zag net dat dat bij V&D ook zo is, en onder de 20 euro ook maar 2,49 die vind ik dus niet heel hoog.
ik heb ze bij Bol afgekocht, betaal je eenmalig een tientje en daarna versturen ze alles gratis. Dus ook een paar sokken, of een flesjes allesreiniger oid
Alle reacties Link kopieren
Ik was helemaal blij en ging meteen bij de kinderkleding kijken, die kocht ik destijds vaak bij v&d. Staat er alleen Coolcat-kleding op.

Laat maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook weinig met de oude V&D te maken hebben. Zit even bij de meisjeskleding te kijken, maar alles is van Coolcat en heel opzichtig.

Zou de echte V&D terugkomen dan lijkt me dat heel fijn, maar zoals het er nu uitziet is het inderdaad een totaal andere webshop die de naam V&D heeft overgenomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De oude bekende merken moeten nog terug komen .
Ik lees net ...
Frendz zal niet het enige merk zijn onder de paraplu van moederbedrijf V&D concepthouse. Schoolcampus (de V&D-schoolartikelen), het Prijzencircus, en modelabels als Liv en Soho moet de komende tijd ook weer nieuw leven ingeblazen worden.
SombraOnline schreef:
17-09-2018 12:48
Ik zag wel leuke producten, maar diezelfde producten kon ik via bol.com 10 euro goedkoper kopen.
Dit precies. Als ze niet concurreren op prijs hebben ze geen kans.
Die cadeaukaarten die je hebt zijn uiteraard niet meer geldig. Zou me niks verbazen als een bedrijf gewoon de naam en wat merken van V&D heeft gekocht en wellicht wat oude voorraad maar dat het niet de oude V&D is.

En al zou het wel om dezelfde firma gaan als de oude V&D dan kunnen ze nog niks met die cadeaukaarten want dat moet afgehandeld worden door de curator die destijds het faillissement heeft geregeld en als ze die cadeaukaarten ineens wel aannemen zijn ze zo weer failliet en krijg je gezeur met de mensen die die kaarten inmiddels al hebben weg gegooid omdat ze niet meer in te leveren waren. En dan uiteraard nog al die mensen die een bestelling hadden gedaan en die nooit geleverd hebben en dus op die manier geld zijn kwijt geraakt. Moeten ze al die mensen dan ook niet terug gaan betalen, of die goederen alsnog gaan leveren, als ze ineens wel die cadeaukaarten aannemen?!

Nee ze zijn met een schone lei begonnen en ik denk niet dat het op de lange termijn werkt. Iedereen mist V&D maar wie kocht er nu daadwerkelijk regelmatig iets van die groep? En V&D had ook al jaren een webshop naast de winkels en liep ook niet goed genoeg om staande te blijven dus waarom zou dat nu wel zo zijn nu mensen wellicht andere alternatieven hebben gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ik werd nieuwsgierig. Even gekeken. Ik zag een prachtige groene jas (mantel model) van Esprit. Maar:
Slechts één foto en dan niet eens op een model, geen product beschrijving, alleen product nummer (wat heb ik daaraan ), geen maattabel, geen omschrijving van het materiaal, of het gevoerd is en dergelijke.
Dan laat maar.
Daar heb ik niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht heel veel bij V&D, hoor. Kinderkleren, tassen, jassen, panty's, tekenspullen, van alles. Veel meer dan nu bij Hudson's Bay. Ik ben niet heel erg van het Waarschijnlijk zal ik wel minder kopen als het alleen een online winkel is. Ik koop liever gewoon in een fysieke winkel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
17-09-2018 13:09
De oude bekende merken moeten nog terug komen .
Ik lees net ...
Dan probeer ik het over een paar maanden nog wel eens. Als ze er dan nog zijn...
Nee, wilde een dekbedovertrek bestellen vorige week en ze hadden alleen kinderdingen. Maar naar Wehkamp gegaan en geslaagd. Gemiste kans dus.
V&D’s grootste probleem was het assortiment. Totaal niet overscheidend. Ik woonde op 5 minuten afstand van een V&D en ik kwam er echt nooit. Ja, als ik het echt niet meer wist keek ik er nog even, maar verder niet.

Als ze dat online niet beter doen, dan wordt het niets. Er zijn al zoveel webshops.
SombraOnline schreef:
17-09-2018 12:48
Ik zag wel leuke producten, maar diezelfde producten kon ik via bol.com 10 euro goedkoper kopen.
Pff en bij Bol is alles al veel duurder dan elders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven