Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
17-07-2019 19:16
Ja dat snap ik. Hebben wij ook vaak gehad over ex van man. Mensen geloven het maar. Of niet. Dan hoef je ook niet meer over de vloer te komen. Maar naar is het wel ja.
Zo is het, dan niet. Ik heb mijn vonnis in handen, inhoud is duidelijk
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
17-07-2019 19:20
Idd en je kinderen sporten, je probeert ze op cultureel gebied nog wat mee te geven en gunt ze een recht gebit. Prachtig toch. En hij moet gewoon mee betalen punt
Ik doe mijn best!
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
17-07-2019 20:05
In Nederland is het vaak zo geregeld dat dit soort extra kosten al meegenomen zijn in de alimentatie berekening, en is het voor zover ik weet niet gebruikelijk dat er naast alimentatie nog extra geld kan worden geeist. Wel kan alimentatiebetaler aangepast worden als behoeften of draagkracht veranderen.

In België is dat blijkbaar anders geregeld, anders had de rechter nooit geoordeeld dat die extra kosten door vader betaald moeten worden. En het likt me niet meer dan normaal dat vader bijdraait in de kosten van zijn kinderen. Dat ie geen contact zoekt is zijn keuze, daar doe je niks aan, maar betaling is af te dwingen. En dat zou ik dus ook gewoon doen.
Hier is het gesplitst, alimentatie een bedrag en dan daarnaast de buitengewone kosten. Dat is hier gebruikelijk in België
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
17-07-2019 15:05
Dus jij wilt dat ze haar hele leven daar last van heeft?
Ik zou er alles aan doen om een kind een mooi net gebit te hebben ook al is het door middel van beugels, dan kan die tandarts zijn praktijk wel opruimen.
Bijna alle kinderen hebben een beugel om de tanden mooi recht te krijgen.
Het zal je kind maar zijn. Nee vader wil niet betalen.
Nou dat is niet best. Ligt dat aan al die kinderen of aan de maatschappij van tegenwoordig? Als moeders voor een beugel kiest omdat ze een mooier kind wil en het niet perfect gevoeg is allemaal, dan mag ze het zelf betalen. Als het noodzakelijk wordt dan betaalt vader uiteraard mee.
Hoe is het nu Hanaa?
Alle reacties Link kopieren
Hanaa, denk nog geregeld aan jullie. Hoe gaat het daar?
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Intussen heb ik het eerste gesprek gehad bij de begeleidingsdienst. Het was eigenlijk meer een rondleiding door het gebouw. Een speeltuin, een keukentje etc. 15/9 volgt er een kennismakingsgesprek met de kinderen apart. Pas na dat gesprek kan er een ontmoeting tussen ex en de kinderen gepland worden.
Er werd aangegeven dat ex dan een uur lang in een kamer met de kinderen kan doorbrengen onder begeleiding.

Ik heb de kinderen hiervan op de hoogte gebracht. Ze piekeren er beiden niet over. Dochter is woedend, riep dat hij een leugenaar was en dat ze het nog altijd vervelend vond dat ze vanwege zijn leugens met de rechter moest gaan praten. Zoon wil zijn naam niet horen en loopt gewoon weg uit de kamer. Hij komt pas terug als ik beloof niet meer verder te praten over ex..
Ik moet ze minstens 15/9 naar het kennismakingsgesprek met de begeleidingsdienst brengen want als ik afzeg ben ik straks de boeman, maar dit is ook geen doen...
De kinderen willen echt niet, aan de ene kant snap ik het wel. We gaan al bijna naar de 9 jaar zonder enig contact. Mijj dochter start 2/9 op de middelbare school. Dat is een heel spannend moment voor haar. Tegelijkertijd moet ze zich nu bezig gaan houden met iemand die bijna al 9 jaar uit haar leven is...
Beide kinderen dachten dat het na het gesprek met de rechter afgelopen zou zijn en het boek dicht zou kunnen. Nu krijgt het een staart en ze willen niks met hem te maken hebben.
Er moet een verslag worden geschreven voor de volgende rechtszaak ivm het toekennen van het gezag.
(ex heeft trouwens het kennismakingsgesprek met de begeleidingsdienst nog niet gehad)

Ps tijdens het kennismakingsgesprek werd verteld dat niet elk traject bij hen een succes is. 70% van de contacten mislukken tov 30% waarbij het wel goed gaat. Bij 70% wordt het dossier gesloten zonder succes. Best een hoog percentage..
Alle reacties Link kopieren
Lastig Hanaa.
Ik lees al een tijd mee en wil je toch even sterkte wensen met dit alles!

Is het een optie om je kinderen uit te leggen dat jij en zij eigenlijk geen keus hebben? Dat het moet van de rechter en dat als jij ze niet laat gaan, ze mogelijk van de rechter juist vaker naar hun vader zouden moeten? En dat je heel goed begrijpt dat en waarom ze dit gesprek niet willen, maar dat dit toch echt nog nodig is om hem uit jullie leven te krijgen? En dat ze bij dat kennismakingsgesprek ook heel duidelijk mogen zijn wat ze van hun vader vinden?
Misschien wordt er dan wel al besloten dat het traject verder geen zin heeft?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Wat moeilijk voor je dat ze niet willen. Je moet ze uitleggen dat jij in de problemen komt als ze niet meewerken. Het moet gewoon. Hoe naar ook. Hopelijk ziet je ex ook in als er 2 boze pubers tegenover hem zitten dat dit niet gaat werken.

Ik zou niet graag in je schoenen staan. Nare situatie )0:
Alle reacties Link kopieren
Het enigste wat ze eventueel wel willen doen is naar dat kennismakingsgesprek gaan en daar duidelijk maken dat ze geen contact met hem willen.
Ik zou al blij zijn als ze naar die afspraak willen gaan. Als ik ze daar niet mee naar toe krijg gaat dat heel erg in mijn nadeel spelen.
Dochter gaf aan dat dat dan echt de laatse keer zou zijn dat ze ergens heen moet gaan wat met hem te maken heeft. Ik moest met mijn hand op mijn hart beloven dat hij NIET aanwezig zou zijn op die afspraak..
Alle reacties Link kopieren
Ach die lieve kindertjes van je. Ik kan het me zo goed voorstellen dat ze niet willen. Heb het zo met ze te doen. Maar inderdaad voor jullie eigen best wil moeten ze naar dat gesprek. Wat naar zeg.

Heel veel sterkte.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Door het feit dat ze bij de rechter moesten komen om zijn leugens te ontkrachten, daarmee heeft hij zijn eigen ruiten ingegooid. Leugens waarin zijn kinderen ongewild een rol in kregen, alsof hij nog met 2 peuters te maken had die hij na afloop met een lolly weer voor zich terug kon winnen.

Hoe kon hij daar nu op komen, wie heeft hem wijsgemaakt dat liegen en je kinderen daarin betrekken de manier zou zijn om de band te herstellen? Die was al kapot en die is nu helemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je heel duidelijk moet maken aan je kinderen dat weigering van dit traject door hen zal ingevuld worden als weigering door jou en dat dat juist in hun nadeel zal spelen en het staartje dan alleen maar langer wordt. Je kinderen zijn oud genoeg om dit te begrijpen.
Ze moeten gewoon naar die afspraak, als ze niet gaan maken ze het juist erger. Je kan ook niet beloven dat het hierna afgelopen is en dat je dochter hierna nooit meer iets hoeft wat met haar vader te maken heeft. Want dit weet je niet.
Alle reacties Link kopieren
***
anoniem_389045 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 08:17
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe staan de kinderen er nu in ?
Emoties iets gezakt en gaan ze toch naar het kennismakingsgesprek ,weten z dat het in hun nadeel werkt als ze niet gaan ?
Je zou kunnen proberen dat die mensen bij jou thuis komen.
Leg ze uit hoe je kinderen dit ervaren en dat ze zich enorm verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen
Het is bijna zover. Om 11.30 is het kennismakingsgesprek met de begeleidingsdienst.
De kinderen zijn bereid erheen te gaan, enkel en alleen om te kunnen vertellen dat ze geen ontmoeting willen met hem.
Gisterenavond viel mijn zoon heel lastig in slaap, hij kwam steeds terug naar de huiskamer met het verhaal dat hij bang was. Als ik vroeg waarvoor hij bang was, wist hij het niet, maar hij wilde dat ik even met hem zou praten over koetjes en kalfjes zodat het bange gevoel weg zou gaan
Uiteindelijk samen nog een vlog filmpje bekeken en hem terug naar bed gebracht.
Ik weet dat hij liever niet over mijn ex wil praten, nooit, ook niet bv op school. Dan spreekt hij over mijn vriend of zijn opa of een van mijn broers. Maar mijn ex is volledig passé voor hem.
Hij is bang (vertelde hij overdag) dat ze hem vandaag zo onder druk gaan zetten om ex te zien dat hij tov die vrouw gaat huilen. Ik gaf aan dat dat niet erg is, dan is dat zo.
Dochter zei gisteren nog dat ze er niet teveel woorden aan vuil zou maken. Ik wil niet, hij was er niet toen ik klein was, door zijn leugens moest ik naar de rechtbank, voor mij is het afgelopen nu.

Ik ben benieuwd hoe ze dit bij de begeleidingsdienst gaan aanpakken straks.
Update volgt straks!
Hanaa, ik wens jou en je kinderen vandaag veel sterkte. Hopelijk worden ze gehoord en gezien en worden hun wensen aanvaard.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
15-09-2019 08:26
Goedemorgen
Het is bijna zover. Om 11.30 is het kennismakingsgesprek met de begeleidingsdienst.
De kinderen zijn bereid erheen te gaan, enkel en alleen om te kunnen vertellen dat ze geen ontmoeting willen met hem.
Gisterenavond viel mijn zoon heel lastig in slaap, hij kwam steeds terug naar de huiskamer met het verhaal dat hij bang was. Als ik vroeg waarvoor hij bang was, wist hij het niet, maar hij wilde dat ik even met hem zou praten over koetjes en kalfjes zodat het bange gevoel weg zou gaan
Uiteindelijk samen nog een vlog filmpje bekeken en hem terug naar bed gebracht.
Ik weet dat hij liever niet over mijn ex wil praten, nooit, ook niet bv op school. Dan spreekt hij over mijn vriend of zijn opa of een van mijn broers. Maar mijn ex is volledig passé voor hem.
Hij is bang (vertelde hij overdag) dat ze hem vandaag zo onder druk gaan zetten om ex te zien dat hij tov die vrouw gaat huilen. Ik gaf aan dat dat niet erg is, dan is dat zo.
Dochter zei gisteren nog dat ze er niet teveel woorden aan vuil zou maken. Ik wil niet, hij was er niet toen ik klein was, door zijn leugens moest ik naar de rechtbank, voor mij is het afgelopen nu.

Ik ben benieuwd hoe ze dit bij de begeleidingsdienst gaan aanpakken straks.
Update volgt straks!
Heeft hij nu dan wel vanuit zijn kant al een eerste gesprek gehad? Dat je niet je kinderen daarheen sleept en hij uiteindelijk nooit daar langs komt, zodat alle stress en ellende voor niks is...
Alle reacties Link kopieren
Toch sneu voor je kinderen dat ze dit moeten doorstaan. Ik hoop dat er echt naar ze geluisterd wordt.

Zet hem op vandaag, alledrie! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
15-09-2019 08:44
Heeft hij nu dan wel vanuit zijn kant al een eerste gesprek gehad? Dat je niet je kinderen daarheen sleept en hij uiteindelijk nooit daar langs komt, zodat alle stress en ellende voor niks is...
Dat weet ik niet. Ze delen zo weinig mogelijk informatie uit aan de partners over de ander.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
15-09-2019 08:47
Dat weet ik niet. Ze delen zo weinig mogelijk informatie uit aan de partners over de ander.
Het lijkt me afschuwelijk voor je kinderen als ze hierdoor heen moeten en er later achterkomen dat hij zijn kant van het traject nooit is opgestart...
Veel sterkte vandaag, vooral ook voor je kinderen. Zo sneu...
Sterkte vandaag voor jou en de kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een verdriet hè, om die emoties te zien bij de kinderen. Ik ben benieuwd wat de vervolgstappen zullen worden wanneer beide kinderen aangeven geen contact te willen.

Ik heb trouwens een nieuwe nick. Ik lees en schrijf al n tijdje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven