Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Hanaa, ik heb diep respect voor jou en je kinderen.

Het leek soms onmogelijk, je hebt diep moeten gaan, maar aan de eindstreep je recht gehaald. Gefeliciteerd!

De komende tijd zullen er best nog wel emoties loskomen, want een strijd als deze laat je niet zomaar achter je.

Maar wat kan jij trots zijn op jezelf en wat een ontzettend goed voorbeeld ben jij voor je kinderen.

Ik hoop dat je de komende tijd rust zult gaan vinden. Voor jezelf en je gezin.

Geniet van het moment, van de vrijheid en van alle mogelijkheden die je nu hebt.

Heel veel geluk! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
07-02-2020 21:33
Beslist op tegenspraak houdt in dat hij geen verzet meer kan plegen (hij kan dit niet aanvechten). Dus het stopt hier voor hem.

Mijn god wat een opluchting zal dit zijn. :D

Heb je de kinderen nog iets verteld?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hanaa schreef:
07-02-2020 21:38
Ja man, het was het waard (en spannend om met hem geconfronteerd te worden na 8 jaar)
En misschien ook wel prettig om te zien dat hij er veel slechter uitzag? Dat hij niet meer de aantrekkelijke man is die nog in je hoofd zat?
Alle reacties Link kopieren
Joh, al was hij mister universe, dat ontslaat hem niet van dropl*l zijn hoor. Van harte met de uitspraak Hanaa.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor jullie !
Alle reacties Link kopieren
Hanaa wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd!
The owls are not what they seem
attribuutje schreef:
08-02-2020 11:04
Joh, al was hij mister universe, dat ontslaat hem niet van dropl*l zijn hoor. Van harte met de uitspraak Hanaa.
Dat bedoel ik niet. Maar ik had het gevoel dat haar ex nog veel invloed op haar had. Het deed haar zoveel pijn dat hij haar en de kinderen verlaten heeft en nu ergens anders de leuke man en vader loopt uit te hangen. Ik had het gevoel dat hij in haar hoofd extra succesvol en maatschappelijk geslaagd was geworden. Ze schreef een paar maanden terug dat ze niet kon geloven dat hij er zo slecht uitzag terwijl hij altijd ijdel was.

Het is altijd een prettig inzicht om te beseffen dat een ex niet echt de knappe, geslaagde vader is die nog macht over haar heeft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Hanaa, wat zul jij je licht voelen nu.
Lekker op vakantie, misschien zelfs verhuizen.
Een vooral nooit meer die donkere wolk die jou en de kinderen achtervolgt. Je bent vrij!
Alle reacties Link kopieren
Vanuit meeleesstand gefeliciteerd! Wat moet jij je opgelucht voelen!

Ik herken wat dingen in je verhaal. Alleen hier nog wel contact met de kinderen, maar best wel vaak gebeuren er best wel nare dingen en oudste wil liever niet meer gaan.

Mijn advocaat zei dat ik weinig kans maak om eenhoofdig gezag te krijgen dus ik zing de tijd maar uit.

Het meeste beslis ik al alleen omdat hij zelf al regelmatig zegt zijn handen er vanaf te trekken (nadat ie weer eens boos was op de kinderen of naar school enz) en omdat ie niet wil overleggen met mij over de kinderen.

Dus op zich heb ik wat dat betreft weinig last. Alleen handtekeningen krijgen voor school of andere dingen vergt vaak tijd. Als ik naast bovenstaande, de handtekeningen/vervangende toestemming alleen nog maar via de rechtbank voor elkaar krijg dan kan ik proberen eenhoofdig gezag aan te vragen, zei mijn advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met jou en de kinderen? Heeft het goede nieuws inmiddels een plekje gekregen? Is de echte rust weer terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd hoe het met jullie ging, hanaa. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Lang niet ingelogd!
Het gaat goed nu, ben aan het idee gewend dat ik gezag heb :-))
Alle reacties Link kopieren
Oh, Hanaa, ik had helemaal je laatste update gemist. Gefeliciteerd. Op naar de toekomst zonder die ex als dreiging boven jullie! Geniet!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-03-2020 00:39
Oh, Hanaa, ik had helemaal je laatste update gemist. Gefeliciteerd. Op naar de toekomst zonder die ex als dreiging boven jullie! Geniet!
Bedankt!
Het was het allemaal waard
Achteraf gezien dan, hihi, hoe vaak had ik wel geen spijt dat ik eraan was begonnen. Maar eind goed al goed!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven