Geld & Recht alle pijlers

Welke supermarkt is echt het goedkoopst?

22-09-2018 15:38 55 berichten
Je hoort regelmatig dat van de grotere supermarktketens de Albert Heijn 1 van de duurste of misschien wel de duurste is. Aldi en Lidl zouden het goedkoopste zijn.
Maar klopt dit?

Zelf doe ik mijn boodschappen voor 95% bij de AH. Vroeger bij Bas vd Heiden en Lidl omdat die dichter in de buurt zaten. Nu heb ik zowel de AH, Jumbo, Bas als de Aldi op loopafstand en ik kies toch bijna altijd voor AH.
Ten eerste vind ik het daar veel prettiger en overzichtelijker. Van de aldi en Bas krijg ik koppijn vanwege de slechte organisatie en rommel. De jumbo heeft in mijn optiek veel minder aanbiedingen dan de AH.

Maar wat mij opvalt is dat als je slim boodschappen doet dat je bij de AH net zo goedkoop uit kan zijn als een Aldi bijvoorbeeld. Als ik na werk boodschappen doe, zie ik op veel dingen een sticker van 35% die je binnen 1-2 moet nuttigen (groente, fruit, maaltijdsalades, yoghurt) en daarnaast ook op andere dingen met een langere tht (eieren, kaas). De bonusaanbiedingen zijn meestal meer uitgebreid dan aanbiedingen bij andere supermarktketens en in mijn opinie bruikbaarder. De Bas heeft bijvoorbeeld regelmatig wasverzachters en wasmiddel in de aanbieding maar die koop ik 1x in de 3 maanden.

De meeste onderzoeken naar prijzen worden gedaan obv reguliere prijzen van A-merken. Ik weet niet hoe het zit met de eigenmerk of dat de AH ook de duurste is.

al in al heb ik het idee dat ik niet meer kwijt ben bij de AH. Ik heb regelmatig 20-30% korting op mijn hele boodschappen.


Wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn ervaring ook, helemaal als je AH-basic koopt.
Mijn ervaring is dat het per saldo geen bal uitmaakt.
Wat je al zelf zegt, sommige spullen zijn bij de ah goedkoper, andere bij de lidl. Als je er een dagtaak aan wil hebben kun je dus alle aanbiedingen aflopen.
Ik doe de meeste boodschappen bij Lidl en AH.

Het zou best kunnen dat AH vrij duur is. In de zin van: een fles Coca Cola is er vast duurder dan ergens anders. Maar: ze hebben heel erg veel huismerkartikelen en die zijn absoluut niet duur. Bij winkels als Jumbo, Plus en Jan Linders kosten de merkproducten misschien minder, maar de huismerken zijn over het algemeen niet bepaald goedkoop te noemen. Ik koop vooral huismerk en ben daarvoor bij AH zeker niet duur uit. En AH heeft goede acties, met meer korting op merkproducten dan bij andere winkels.

Bovendien hebben AH en Lidl veel biologisch, veel meer dan de andere supermarkten hier in de buurt. Lidl heeft een fijne versafdeling hier.

Dus of een winkel duur is ligt er maar net aan wat je wil kopen. Merkproducten, huismerken, vers... En alledag, of tijdens een actie.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 22-09-2018 15:45
7.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet 1 specifieke winkel, dat verschilt toch per week met de aanbiedingen?
Ik kijk voornamelijk naar wat ik wil hebben als ik naar de supermarkt ga, de AH heeft bepaalde zaken niet die de Emte en Jumbo wel hebben zoals zelf geperste sinaasappelsap bijv. En de ham vind ik bij AH weer lekkerder dan van de Emte. En meer van die dingen. Of de spa rood die ik dan gelijk meeneem duurder of goedkoper is bij de een of de ander, daar let ik niet op.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de Lidl het goedkoopst. Maar dat komt ook omdat ik niet - zoals bij AH - toch in de verleiding kom om een iets luxere variant van een product te kopen en/of allerlei extra’s mee te slepen. Met alleen AH-basics en aanbiedingen moet je daar volgens mij ook prima goedkoop boodschappen kunnen doen.

Overigens heb ik ook goede ervaringen met de Jumbo qua prijzen: scheelde voor een volle kar weekboodschappen (zonder extraatjes) met een euro of 5 met de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Lidl ben ik meestal wel het goedkoopste uit.
Maar we vinden niet alle producten van de Lidl lekker.
De AH is aan de andere kant van de stad en omdat ik meestal geen zin heb om naar twee winkels te moeten die ver uit elkaar liggen , kies ik vrijwel altijd voor de AH.
Eens in de zoveel tijd ga ik naar de Lidl en sla ik daar vooral pakjes drinken, wc papier, vuilniszakken, groente en fruit in.
Spar vind ik belachelijk duur.
Jumbo ben ik nooit goedkoper uit dan AH.
bij de Aldi vind ik de groente en fruit niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Is onlangs nog onderzoek naar gedaan. Aldi is het goedkoopst in huismerken. Voor de gangbare zou je naar de jumbo moeten mits de echte cola of de rouwe Egberts koffie ergens anders in de aanbieding is. Wij gaan af op de bieraanbiedingen...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Er was ook eerder een onderzoek dat AH de beste aanbiedingen heeft. Dus als je veel in de bonus shopt kom je daar inderdaad goedkoper uit.
Ik heb alleen maar keuze tussen de Jumbo en de Albert Heijn.

Mijn ervaring is dat als ik weekboodschappen haal bij de AH, ik ongeveer 25 euro meer kwijt ben dan bij de Jumbo. En het brood van de AH vind ik ook nog eens vies en kort houdbaar. Die van de Jumbo is prima.

Als het voor jou belangrijk is om te weten wat goedkoper is, zou je een keer vergelijkbare boodschappen kunnen doen bij de verschillende supermarkten en dan kijken wat het scheelt. ALs het maar een paar euro scheelt, kun je best een comfortkeuze maken.

Ik heb de beperking dat ik voor de hele week boodschappen moet doen, dus ik heb niets aan die 35%-aanbiedingen.
Bij mij zitten alleen Jumbo en Lidl op loopafstand dus ik ga voor het meeste naar de Lidl, en voor de dingen die Lidl niet heeft (bijv. zure room of boursin) naar de Jumbo. Ik merk wel dat de Lidl goedkoper is dan de Jumbo.

Maarrrr zes weken geleden geleden stonden we nog iets van tweeduizendste bij Picnic en nu mogen we bestellen :cheer: vanavond komt onze eerste bestelling. Ik denk dat het voor ons veel geld gaat schelen om 1 x per week te bestellen ipv elke dag naar de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hier op het winkelcentrum hebben wij een Lidl een AH en een Dirk en ik ben het goedkoopst uit als ik naar alle drie ga en goed op de prijzen let.
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
22-09-2018 16:49
Bij mij zitten alleen Jumbo en Lidl op loopafstand dus ik ga voor het meeste naar de Lidl, en voor de dingen die Lidl niet heeft (bijv. zure room of boursin) naar de Jumbo. Ik merk wel dat de Lidl goedkoper is dan de Jumbo.

Maarrrr zes weken geleden geleden stonden we nog iets van tweeduizendste bij Picnic en nu mogen we bestellen :cheer: vanavond komt onze eerste bestelling. Ik denk dat het voor ons veel geld gaat schelen om 1 x per week te bestellen ipv elke dag naar de supermarkt.
Ik was een paar weken terug ook eindelijk aan de beurt bij Picnic. Aanbod en prijzen vielen me zo tegen dat ik niks heb besteld.
Frizz schreef:
22-09-2018 16:54
Ik was een paar weken terug ook eindelijk aan de beurt bij Picnic. Aanbod en prijzen vielen me zo tegen dat ik niks heb besteld.
O, haha. Wij hebben vooral de 'standaard' dingen besteld zoals groente, vlees, brood, zuivel, en de basics als pasta, rijst en aardappels.
Verder nog wat voorraadkast-dingen zoals gepelde tomaten en soep. Dus hebben in principe genoeg voor de hele week avondeten, zal voor kleine dingetjes die ontbreken voor een gerecht nog wel naar de supermarkt gaan. Het was niet opvallend goedkoop inderdaad, redelijk gemiddelde prijzen. Maar ze bezorgen wel gratis. En ze zijn nog heel erg in ontwikkeling he, mensen kunnen invullen wat ze missen en dan gaan ze daar mee aan de slag. Wat miste je precies? Ik hoorde van vrienden dat ze het vervelend vonden dat er geen grotere verpakkingen waren met bijv. vlees.
Alle reacties Link kopieren
AH is echt het duurste (ook met huismerken of goedkoopste keuze), maar ze hebben veruit de beste aanbieden (t.o.v. Jumbo, Aldi, Lidl. Er zit hier geen Plus, Coop of Bas/Dirk, dus geen idee hoe die zijn).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit de Aldi en AH op loopafstand. Bij de Aldi shop ik voor precies datgene wat ik nodig heb. Hier geen of weinig verleiding tot andere aankopen waardoor ik automatisch goedkoper uit ben dan de AH.

De Lidl vind ik ook erg fijn maar kan ik dus wel spontane aankopen doen.
Bij de dirk kom ik steeds minder omdat het vooral bulk aanbiedingen zijn en aangezien ik alleen ben vind ik dat niet handig.

Picnic, ik mag bestellen, nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
22-09-2018 17:03
O, haha. Wij hebben vooral de 'standaard' dingen besteld zoals groente, vlees, brood, zuivel, en de basics als pasta, rijst en aardappels.
Verder nog wat voorraadkast-dingen zoals gepelde tomaten en soep. Dus hebben in principe genoeg voor de hele week avondeten, zal voor kleine dingetjes die ontbreken voor een gerecht nog wel naar de supermarkt gaan. Het was niet opvallend goedkoop inderdaad, redelijk gemiddelde prijzen. Maar ze bezorgen wel gratis. En ze zijn nog heel erg in ontwikkeling he, mensen kunnen invullen wat ze missen en dan gaan ze daar mee aan de slag. Wat miste je precies? Ik hoorde van vrienden dat ze het vervelend vonden dat er geen grotere verpakkingen waren met bijv. vlees.
Ik miste een aantal biologische producten en vond de aanbiedingen echt prut. Ik hou van aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet; ik haal overal wat. Wat de ene heeft heeft de andere niet dus heb ik iets hard nodig zoals knolselderij dan ga ik naar AH (dan neem ik ook gelijk andere favo spullen mee zoals diepvrieskersen, Umami Paste, Bamikruiden e.d., ook Cox nu) en wil ik puntpaprika's naar de Lidl. 2,49 per vier of vijf is de voordeligste aanbieding. Daar neem ik ook de kwark mee want ik wil niet telkens andere kwark. Ook de koekafdeling is daar favoriet. Roomboterkoek. Riesling wijn en tegenwoordig weer de diepvriessperziebonen want die van AH waren pet geworden.

Mintjes hebben ze alleen maar bij de Aldi dus ben ik daar dan neem ik meestal ook wat andere dingen mee zoals de bloemkool, Knoppers e.d. Onlangs had ik daar voor 26 euro.

Jumbo daar haal ik sommige kruiden van een turks merk, en gebak. Kruiden/specerijen haal ik overal vandaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
appeltjesgroen schreef:
22-09-2018 15:44
Ik doe de meeste boodschappen bij Lidl en AH.

Het zou best kunnen dat AH vrij duur is. In de zin van: een fles Coca Cola is er vast duurder dan ergens anders. Maar: ze hebben heel erg veel huismerkartikelen en die zijn absoluut niet duur. Bij winkels als Jumbo, Plus en Jan Linders kosten de merkproducten misschien minder, maar de huismerken zijn over het algemeen niet bepaald goedkoop te noemen. Ik koop vooral huismerk en ben daarvoor bij AH zeker niet duur uit. En AH heeft goede acties, met meer korting op merkproducten dan bij andere winkels.

Bovendien hebben AH en Lidl veel biologisch, veel meer dan de andere supermarkten hier in de buurt. Lidl heeft een fijne versafdeling hier.

Dus of een winkel duur is ligt er maar net aan wat je wil kopen. Merkproducten, huismerken, vers... En alledag, of tijdens een actie.
Niet goedkoop, en bovendien niet te vreten. Heb van de Jumbo aardig wat eigen merk spullen geprobeerd maar dat vond ik toch echt niks.

Ik ben het helemaal met TO eens; ik doe ook de meeste boodschappen bij AH en koop veel wat in de aanbieding is, als je niet zo kieskeurig bent en de ene keer het ene merk jam koopt en de volgende keer het andere dan valt het mij qua kosten ook heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop bij verschillende winkels,dus echt prijsbewust ben ik niet.
Nu werk ik zelf bij de Aldi maar ik vind dat je het huismark van de Aldi niet kunt vergelijken met bijv. euroshopper enz.. dat is gewoon de bodem en over het algemeen niet te eten. ( sorry,wil geen mensen beledigen. Als je niet veel te besteden hebt,heb je soms echt geen keus.)
Ik weet het ook niet goed. Ik koop veel bij Lidl maar kan daar niet alles krijgen wat ik wil. Dat koop ik bij AH. Daar denken ze waarschijnlijk op basis van mijn aankopen dat ik nooit fruit eet. Dat koop ik daar alleen in bonus/bij aanbiedingen.

Aldi kom ik soms ook en vind ik goedkoop maar kan er niet alles kopen wat ik wil hebben.
Plus vind ik tamelijk duur.

Andere supermarkten bezoek ik zelden.
Alle reacties Link kopieren
Agapanthus schreef:
22-09-2018 18:39
Ik koop bij verschillende winkels,dus echt prijsbewust ben ik niet.
Nu werk ik zelf bij de Aldi maar ik vind dat je het huismark van de Aldi niet kunt vergelijken met bijv. euroshopper enz.. dat is gewoon de bodem en over het algemeen niet te eten. ( sorry,wil geen mensen beledigen. Als je niet veel te besteden hebt,heb je soms echt geen keus.)
Wat is de bodem?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik uit mijn plaat ga als ze ergens iets niet hebben ga ik tegenwoordig naar de winkel waar ze die ene nodige boodschap zéker hebben en daar neem ik ook wat andere boodschappen mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
NYC schreef:
22-09-2018 18:40
Ik weet het ook niet goed. Ik koop veel bij Lidl maar kan daar niet alles krijgen wat ik wil. Dat koop ik bij AH. Daar denken ze waarschijnlijk op basis van mijn aankopen dat ik nooit fruit eet. Dat koop ik daar alleen in bonus/bij aanbiedingen.

Aldi kom ik soms ook en vind ik goedkoop maar kan er niet alles kopen wat ik wil hebben.
Plus vind ik tamelijk duur.

Andere supermarkten bezoek ik zelden.
Ik ook, maar die hebben wel een goed assortiment. Als ik iets bij AH niet kan vinden hebben ze het daar vaak wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven