Geld & Recht alle pijlers

Hoe duur zijn jouw week boodschappen

25-09-2018 11:51 256 berichten
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid (vind je het privé, reageer dan niet).
Hoe duur zijn jouw week boodschappen? Waar doe jij boodschappen?

Wij zijn met 2, (man-vrouw), en verdelen de boodschappen in 2 voor de week
- Boodschappen voor dinsdag t/m vrijdagavond
- Boodschappen voor zaterdag t/m maandagavond

Dit i.v.m. werkdagen! En inspiratie voor een hele week is er soms niet! Wij doen gemiddeld voor €80 tot €90 euro boodschappen in de week, dit is incl aanbiedingen die je niet perse nodig zou hebben (lees wereldgerechten van Knor 3 voor €5, dit is dus niet nodig maar wel handig!) en koekjes/chipjes etc. wat niet perse nodig is maar wel heel lekker!

Wij doen wisselend boodschappen, waardoor het bedrag ook wel eens meer of juist minder is! AH, Jumbo, Spar, Plus zijn de meest voorkomende en af en toe de Coop.. Aldi zo nu en dan omdat deze niet heel dicht bij zit.

En jij?
anoniem_63edfdcc9250e wijzigde dit bericht op 25-09-2018 11:59
15.93% gewijzigd
Ongeveer €75,-/€80,- per week. Dit is voor 2 volwassenen en een kind van 6. Inclusief koopzegels :D
ik heb gemiddeld 50 euro per week, voor mijzelf en twee katjes
Wij zijn met 5 personen. 2 volwassenen en 3 kinderen. Per week ben ik ruim 200 euro kwijt. Best veel vind ik. We eten veel biologisch en dat is helaas nog steeds vaak duurder, vooral vlees en vis.
Alle reacties Link kopieren
1 volwassene en 1 kind boodschappen gemiddeld per week 50-80 euro bij Lidl of Jumbo
anoniem_376428 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 12:22
12.16% gewijzigd
En waar doen jullie zoal boodschappen?
Alle reacties Link kopieren
In mn eentje plus hond 35 euro per week. En dan doe ik mn boodschappen bij de plus. Dus wel netjes vind ik....
2018anoniem schreef:
25-09-2018 11:58
Wij zijn met 5 personen. 2 volwassenen en 3 kinderen. Per week ben ik ruim 200 euro kwijt. Best veel vind ik. We eten veel biologisch en dat is helaas nog steeds vaak duurder, vooral vlees en vis.
Dat is idd wel veel geld ja, daar lopen wij ook wel tegenaan! Eten al minder vlees dan voorheen en als we vlees eten wil ik graag biologisch maar dat is gewoon rete duur :( doen nu ook regelmatig vega dingen. Ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Met twee volwassenen, en ieder weekend ook twee kinderen. Gemiddeld 50 euro per week.

Halen de boodschappen overal en nergens. Meestal Lidl, de markt en de AH. Vlees en vis vaak bij de Makro, als er een scherpe aanbieding is.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 25-09-2018 12:03
45.34% gewijzigd
Spookiieej schreef:
25-09-2018 12:00
En waar doen jullie zoal boodschappen?
Jumbo
Doordeweeks drie en in het weekend vier volwassen, gemiddeld 150€ per week en dan reken ik hondenvoer niet mee .
€ 100,00 per week voor 2 volwassenen en 3 pubers (en wat kleine huisdieren).

Boodschappen doe ik bij de Lidl, Jumbo, Ah en Hoogvliet. Daarnaast haal ik het brood bij de bakker, groente, fruit en kaas op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Rond de 100 euro, met 2 volwassenen en 1 fulltime kind en 3 kinderen die er helft van de tijd zijn. Wij halen vrijwel alles bij de Lidl.

Wij doen inderdaad ook twee keer boodschappen, een keer op zaterdag (75 euro aan grote boodschappen) en een keer op woensdag (25 euro aan verse producten en dat wat we vergeten zijn).
Ik denk dat wij rond de 120 euro per week zitten, voor twee volwassenen en twee kinderen. Luiers en wc-papier zijn niet meegerekend (kopen we meestal bij een drogist).

Wij kopen twee keer in de week groot in (Lidl/AH) meestal op woensdag en op zaterdag/zondag en een incidentele weekboodschap bij de Plus.

Veel van de weekboodschappen komen niet per se op in dezelfde week, inderdaad wat je zegt met die aanbiedingen van 3 halen 2 betalen. Maar zoiets komt wel elke week voor dus vermoed dat ik het alsnog dan als weekbedrag moet laten tellen want het wordt niet gecompenseerd met weken van 30 euro en nauwelijks voorraad.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 120 en 150 euro, 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 honden, 2 katten, 4 cavia's, 1 kip.
Vlees bij de biologische slager of op de boerderij.
Brood altijd bij de bakker.
Standaard dingen bij de Lidl.
Grote aanbiedingen bij AH.
Dagelijkse boodschappen Plus
gatti wijzigde dit bericht op 25-09-2018 12:30
14.41% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
NYC schreef:
25-09-2018 12:08
Ik denk dat wij rond de 120 euro per week zitten, voor twee volwassenen en twee kinderen. Luiers en wc-papier zijn niet meegerekend (kopen we meestal bij een drogist).

Wij kopen twee keer in de week groot in (Lidl/AH) meestal op woensdag en op zaterdag/zondag en een incidentele weekboodschap bij de Plus.

Veel van de weekboodschappen komen niet per se op in dezelfde week, inderdaad wat je zegt met die aanbiedingen van 3 halen 2 betalen. Maar zoiets komt wel elke week voor dus vermoed dat ik het alsnog dan als weekbedrag moet laten tellen want het wordt niet gecompenseerd met weken van 30 euro en nauwelijks voorraad.
Ja de aanbiedingen doen het hem meestal. Want dan denk je: oh goedkoop.. Maar op de bon is het dan toch niet goedkoop! Maar die pakken bijvoorbeeld zijn bijna €3 euro los dus dan is 3 voor €5 bijv. heel goedkoop! En dan scheelt het bij een volgende keer als je dat wilt maken. Ene moment ben je ook meer kwijt dan het andere.. Weken met voorraad dingen of diepvries en andere keer is dat op en moet je kopen idd.
Gemiddeld 60 tot 70 euro voor 2 kinderen en twee volwassenen. Soms wat meer, meestal wat minder.
Halen de boodschappen bij de Jumbo.
Sinds ik voor alles verse groenten en zelfgemaakte sauzen ben gaan maken zijn we zo'n €30 per week goedkoper uit en het blijkt eigenlijk helemaal geen extra tijd te kosten.
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 08:13
2.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twee volwassenen en twee katten. We geven 55-65 euro per week uit. Ongeveer 45-50 voor onze wekelijkse Picnic bestelling en de rest voor een kleine boodschap (Picnic bezorgt geen kratten bier + soms meer eters dan verwacht). Het scheelt een hoop dat we niet echt snoepers zijn en bijna alles 'from scratch' koken. Verder luncht mijn vriend de helft van de week in de bedrijfscafetaria, dus niet ALLE maaltijden zitten hier bij ;)
HaPu schreef:
25-09-2018 12:21
Gemiddeld 60 tot 70 euro voor 2 kinderen en twee volwassenen. Soms wat meer, meestal wat minder.
Halen de boodschappen bij de Jumbo of Nettorama.
Sinds ik voor alles verse groenten en zelfgemaakte sauzen ben gaan maken zijn we zo'n €30 per week goedkoper uit en het blijkt eigenlijk helemaal geen extra tijd te kosten.
Zelfgemaakte sauzen, dat is goed en klinkt lekker! Maak je dan voor 1 gerecht of zeg maar een voorraad en vries je dat in?
Alle reacties Link kopieren
Albert Heijn, gemiddeld 170,- per week, voor 1 persoon. (Huisdieren krijgen voer etc van een andere winkel). Het is belachelijk veel, maar ik rook en heb regelmatig visite die komt borrelen. Het bedrag is inclusief drogisterij artikelen en bezorgkosten.
Ik ben echt vreselijk. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik woon alleen en doe niet op een gestructureerde manier boodschappen. Gewoon wanneer het uitkomt en wanneer ik zin heb.
Rond de 80 euro per week (1x per maand 5 maaltijden HelloFresh, maakt weekbedrag niet hoger), 2 volwassenen.
Ik kook niet uit pakjes/zakjes
groenten/fruit op de markt
brood van de warme bakker
Lidl
AH voor afgeprijsd vlees (wat in porties de vriezer in gaat)
Plus alleen bepaalde aanbiedingen
Dirk mist deel van producten die we eten, dus kom ik steeds minder

Truc hier was niet meer dingen te kopen die we eigenlijk toch niet lekker vinden maar wel gekocht werden want ''het is een zo'n goede aanbieding'' !!

We eten 3x per week vegetarisch, eigenlijk niet met vleesvervangers maar met bonen/linzen/kikkererwten/etc. (en dan wel zelf wellen/koken etc vind ik het lekkerst).
Nu met de herfst maak ik in het weekend maaltijdsoep, kunnen we 2x van eten dus 1 portie (ongeveer de helft) gaat de vriezer in voor weekend erop.

Ik kook vaak te veel en dat wordt dan later die week opgegeten of ik maak er hartige taart/pizza/soep van indien mogelijk
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 12:26
13.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel te duur, ik reken alles nog steeds om naar de florijn. :frusty:
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Voor 2 volwassenen en twee kinderen rond de €110/120 denk ik.
Maar dat is dat is inclusief alles. Dus ook tandpasta, gel, wcpapier, lenzenvloeistof. Ik haal alles in 1x bij AH.
Spookiieej schreef:
25-09-2018 12:16
Ja de aanbiedingen doen het hem meestal. Want dan denk je: oh goedkoop.. Maar op de bon is het dan toch niet goedkoop! Maar die pakken bijvoorbeeld zijn bijna €3 euro los dus dan is 3 voor €5 bijv. heel goedkoop! En dan scheelt het bij een volgende keer als je dat wilt maken. Ene moment ben je ook meer kwijt dan het andere.. Weken met voorraad dingen of diepvries en andere keer is dat op en moet je kopen idd.
Ja. Ik zou eigenlijk het liefst eens willen weten wat we kwijt zijn aan boodschappen die daadwerkelijk op gaan. Dat je dus op woensdag of zaterdag boodschappen doet voor een dag of drie, vier en dat dat dan in die dagen ook op gaat.

Want nu lijkt het of we echt ontzettend veel kopen/eten terwijl als ik een inschatting zou moeten maken ik nog niet eens op de helft uit zou komen.

Maar de dingen die we kopen (voor voorraadkast of vriezer) komen wel ooit op. Dus al met al zullen de uitgaven op jaarbasis toch wel kloppen denk ik.

Misschien eens uitproberen om eind december een lege voorraadkast en vriezer te hebben en dan je uitgaven van internetbankieren gaan tellen. Dan weet je wat je in 2018 hebt verbruikt. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven