Geld & Recht alle pijlers

Help!! Ik heb een gat in mijn hand

02-10-2018 13:21 110 berichten
Ik probeer echt te sparen, maar ik geef mijn geld te makkelijk uit.
Ik heb geen schoenen, kleren make-up etc meer nodig. Ik heb net Hunter regenlaarzen besteld €180 :facepalm:

Ik heb maandelijks €600 vrij te besteden. Ik heb wel spaargeld voor als de auto stuk gaat etc, ik vind dat ik van die €600 makkelijk €300 kan sparen.

Ik ben ook opzoek naar een spaar rekening waar je je spaar geld vast kan zetten. Ik heb nu een spaarrekening van ING, maar daar kan ik gewoon bij. Iemand tips???
Stuur die absurd dure regenlaarzen gewoon terug.
(
Alle reacties Link kopieren
De bank bellen om het te vragen geen optie?

Het is zo simpel soms.

:idee:
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
02-10-2018 13:24
Stuur die absurd dure regenlaarzen gewoon terug.
(
Nee! kan ze niet pronken.
Hoeveel km ga je op die laarzen lopen? Ga je er mee de hond straks met slecht weer mee uitlaten? Ga je dagelijks op de fiets naar je werk met slecht weer?
Moet je dagelijks kinderen weg brengen met slecht weer?
Ik heb geen gat in mijn hand, ik heb gewoon geen hand :-D
Alle reacties Link kopieren
Joh, kan jou t schelen, geld moet rollen. Goed voor de economie, en op de spaarrekening wordt t alleen maar minder waard.
ik geef mn bek ook maar een douw
TanteBedelia schreef:
02-10-2018 13:30
Hoeveel km ga je op die laarzen lopen? Ga je er mee de hond straks met slecht weer mee uitlaten? Ga je dagelijks op de fiets naar je werk met slecht weer?
Moet je dagelijks kinderen weg brengen met slecht weer?
Nee, daarom een stomme aankoop. Ik stap in de auto en weer eruit. :facepalm:
Blondie456 schreef:
02-10-2018 13:30
Ik heb geen gat in mijn hand, ik heb gewoon geen hand :-D
Nog erger.....
Ik dacht dat ik erg was.
Madeliefjees schreef:
02-10-2018 13:32
Joh, kan jou t schelen, geld moet rollen. Goed voor de economie, en op de spaarrekening wordt t alleen maar minder waard.
Op een gegeven moment koop je onzinnige dingen net zoals ik.
“RiRi” schreef:
02-10-2018 13:34
Op een gegeven moment koop je onzinnige dingen net zoals ik.
Dan heb je meer last van een koopverslaving..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet het symptoom moet bestrijden, maar moet uitzoeken wat de achterliggende oorzaak is. Waarom zoek jij dat gevoel op van weer een aankoop gedaan hebben, eigenlijk een 'shot halen' zoals een junk? Hoe komt het dat jij blijkbaar de behoefte voelt om een leegte te vullen?

Het is volgens mij namelijk hetzelfde als mensen die emotie-eten, of die gaan gokken, of die verslaafd raken aan heroïne. Om iets anders heel even te vergeten. Maar als je die oorzaak niet aanpakt dan blijft de verslaving dus lonken, in jouw geval shoppen.

Als je er zelf niet uit komt, praat eens met een professional (therapeut).

Maar goed als je daar gaan zin in hebt dan moet je het dus oplossen met symptoombestrijding en een continue strijd tegen je verslaving, inderdaad door spaargeld echt vast te zetten (bijvoorbeeld via een investering in zonne-energie op andermans daken, en dat je je geld na 5 jaar terugkrijgt met een beetje rente), of door af te lossen op je hypotheek als je die hebt, of door een Excelbestand te maken met je spaarsaldo met een grafiek en al erbij zodat je het geld zíet groeien, en spaardoelen stellen. Overigens zit in mijn ASN spaar-app al een grafiekje én concrete spaardoelen (waaraan wil je het uitgeven en hoeveel kost dat?), bijvoorbeeld dat ik kan markeren dat ik €1.000 apart wil houden voor een computer en €2.000 voor een vakantie, en dan laat de app zien hoeveel spaargeld je echt nog over hebt daarna.

Sterkte!
patsy--stone wijzigde dit bericht op 02-10-2018 13:44
39.42% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
:idee:
Afbeelding

Maar zonder gekheid. Als ik het goed heb, heb jij toch ook minder goede financiële tijden gekend? Hoe deed je het toen? Je bent niet verhongerd, had een dak boven je hoofd en liep niet naakt over straat. Dus je kan het wel met minder.

En die spaarrekening: bel je bank of vraag het aan de man die regelmatig naast je op de bank zit. :-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Of je gaat naar rommelmarkt/ kringloopwinkel, hou je eerder geld over🤣
Oudblond schreef:
02-10-2018 13:40
:idee:
Afbeelding

Maar zonder gekheid. Als ik het goed heb, heb jij toch ook minder goede financiële tijden gekend? Hoe deed je het toen? Je bent niet verhongerd, had een dak boven je hoofd en liep niet naakt over straat. Dus je kan het wel met minder.

En die spaarrekening: bel je bank of vraag het aan de man die regelmatig naast je op de bank zit. :-D
Toen leefde ik prima, maar sinds ik doekoe heb denk ik dat ik alles maar kan kopen. Mijn vriend bemoeit zich niet met mijn uitgaven of financiele zaken, dat is strict gescheiden.
“RiRi” schreef:
02-10-2018 13:43
Toen leefde ik prima, maar sinds ik doekoe heb denk ik dat ik alles maar kan kopen. Mijn vriend bemoeit zich niet met mijn uitgaven of financiele zaken, dat is strict gescheiden.
??
“RiRi” schreef:
02-10-2018 13:43
Toen leefde ik prima, maar sinds ik doekoe heb denk ik dat ik alles maar kan kopen. Mijn vriend bemoeit zich niet met mijn uitgaven of financiele zaken, dat is strict gescheiden.
Hij bouwt gewoon wat inloopkledingkasten bij? (leuk woord voor galgje)
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
02-10-2018 13:43
??
doekoe, jeweettoch
https://youtu.be/QyptAnt5EIU
"voor de mofo met de gefokte cashflow" :rofl:
patsy--stone wijzigde dit bericht op 02-10-2018 13:50
15.44% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
TanteBedelia schreef:
02-10-2018 13:43
??
(Surinaams geld)
patsy--stone schreef:
02-10-2018 13:47
doekoe, jeweettoch
https://youtu.be/QyptAnt5EIU
:jump:
Dit schijnt een leuke en motiverende budgettool te zijn https://www.youneedabudget.com/
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook kijken of je automatisch een deel van het geld op een depositorekening kan laten storten. Dan moet je meestal een boete betalen om het geld er weer af te halen - en dan gewoon periodes instellen van een half jaar of jaar dat het vast staat. Als je dit dan ook nog bij een andere bank doet, dan moet je er echt even tijd in steken om het geld terug te halen; andere inloggegevens, dag wachten tot het weer op je rekening staat,...

Verder is het ook goed om bovenstaande vragen te stellen voordat je iets koopt. Hoevaak dit jaar ga je die laarzen dragen? Stel 2 keer. Dan is dat 90 euro kosten per keer dat je ze draagt. Wat zou je anders voor die 90 euro doen? Dat kun je met zijn tweeën lekker voor uit eten. Of nog praktischer: flinke weekboodschappen doen voor twee volwassenen incl. drank, wasmiddel, alles.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
02-10-2018 13:43
Toen leefde ik prima, maar sinds ik doekoe heb denk ik dat ik alles maar kan kopen. Mijn vriend bemoeit zich niet met mijn uitgaven of financiele zaken, dat is strict gescheiden.
Je kunt je vent toch om hulp vragen???
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
LillyA schreef:
02-10-2018 13:51
Je kunt ook kijken of je automatisch een deel van het geld op een depositorekening kan laten storten. Dan moet je meestal een boete betalen om het geld er weer af te halen - en dan gewoon periodes instellen van een half jaar of jaar dat het vast staat. Als je dit dan ook nog bij een andere bank doet, dan moet je er echt even tijd in steken om het geld terug te halen; andere inloggegevens, dag wachten tot het weer op je rekening staat,...

Verder is het ook goed om bovenstaande vragen te stellen voordat je iets koopt. Hoevaak dit jaar ga je die laarzen dragen? Stel 2 keer. Dan is dat 90 euro kosten per keer dat je ze draagt. Wat zou je anders voor die 90 euro doen? Dat kun je met zijn tweeën lekker voor uit eten. Of nog praktischer: flinke weekboodschappen doen voor twee volwassenen incl. drank, wasmiddel, alles.
Ja naar zoiets was ik opzoek goede tip. Ik ga even rond googlen.
Kia•Ora schreef:
02-10-2018 13:52
Je kunt je vent toch om hulp vragen???
dit :lightbulb:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven