Geld & Recht alle pijlers

Vriend draagt niet bij aan huishoudelijke kosten,onredelijk?

10-10-2018 19:12 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik iets op het forum post, ik ben benieuwd naar jullie mening over mijn situatie.
Het zit zo: ik ben student en heb mijn eigen studentenkamer, mijn vriend, waar ik al 4 jaar mee samen ben woont officieel nog bij zijn ouders en heeft een fulltime baan. Ik heb een bijbaantje in de supermarkt voor ongeveer 12 uur per week

Mijn vriend is de helft van de week bij mij maar betaald eigenlijk vrijwel niets aan boodschappen of andere dingen. Ik vind eigenlijk dat hij ook gewoon moet meebetalen aan de boodschappen en eigenlijk zelfs deels aan de huur aangezien hij ook gebruik maakt van de luxe dat ik op mezelf woon en we samen kunnen zijn. Daarnaast hoeft hij ook geen kostgeld te betalen aan zijn ouders. Ik merk nu dat ik geld van mijn spaarrekening moet halen zodat ik (ons) levensonderhoud kan betalen. Het lijkt bij hem niet te dagen dat ik het moeilijk heb. Stel ik mij nu aan en ben ik onredelijk? Zo niet, hoe moet ik dit bespreekbaar maken en wat is redelijk?
anoniem_377317 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 15:00
Reden: herkenbaarheid/ behouden anonimiteit
10.90% gewijzigd
Ik vind dat hij moet bijdragen aan de boodschappen.
Precies wat je hier schrijft tegen hem zeggen. Heel redelijk om hem bij te laten dragen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet onredelijk. En jullie zijn al 4 jaar samen? Praat eens met elkaar (?)
Luister Jaap: ik vind t heel gezellig dat je bij me komt logeren, maar ik kom nu wel geld tekort. Ipv van 25 euro in de 2 maanden, wil ik voortaan 50 euro per week.
Dat geld is voor boodschappen, gas, water, licht en huur.
Koopje toch?
ik geef mn bek ook maar een douw
Je spaargeld aanbreken niet meer doen en gewoon voor 1 persoon boodschappen doen. Dan gaat hij maar naar zijn mammie als hij trek heeft.