Geld & Recht alle pijlers

Klantenservice onbereikbaar

16-10-2018 19:38 25 berichten
Hoi!

Een maand geleden heb ik schoenen geretourneerd bij Sarenza. Ik heb de volledige bestelling teruggestuurd maar niet het volledige bedrag terug gekregen. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar (paar keer gebeld, maar langer dan een half uur in de wacht) en op berichten via mail en Facebook krijg ik geen reactie. Wat kan ik nu het beste doen om toch mijn geld terug te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de klantenservice van Sarenza in Frankrijk zit.
Heb je via Klarna betaald?
Wanneer heb je gebeld?
Mss via het progamma Radar proberen ?
Zou het verder iig niet weten..wel raar iig.
Is het bedrijf mss in faillissement ?
Ik roep maar wat.
Hoe is je Frans? Anders dit nummer eens bellen: 01 86 86 50 50
Ja, zat ook al aan Radar te denken...Misschien aangetekende brief naar Franse hoofdkantoor? Bellen zie ik niet zo zitten. Naar het Nederlandse nummer heb ik op verschillende momenten van de dag geprobeerd. Tijd lijkt weinig uit te maken. Wel vreemd...nooit eerder problemen mee gehad. Heb met Paypal betaald.
Typ bij Google in : trustpilot Serena
Hele slechte reviews , daar heb je mss niks aan nu.
Maar voor een volgende keer , mss eerst Google_en naar ervaringen van andere mensen.
nouveauvague schreef:
16-10-2018 19:44
Ja, zat ook al aan Radar te denken...Misschien aangetekende brief naar Franse hoofdkantoor? Bellen zie ik niet zo zitten. Naar het Nederlandse nummer heb ik op verschillende momenten van de dag geprobeerd. Tijd lijkt weinig uit te maken. Wel vreemd...nooit eerder problemen mee gehad. Heb met Paypal betaald.
Er staat duidelijk een melding op de NL als de Franse site over de huidige openingstijden:

Goedendag, uitzonderlijk zal onze klantenservice geopend zijn van 09u-12u en van 13u-15u. Bedankt voor uw begrip.

Op de Franse staat dat veel mensen momenteel Sarenza proberen te bereiken en dat ze er alles aan doen de wachttijd te verminderen.

Kortom; ze hebben een achterstand, geef het even de tijd.
https://shoppingervaring.nl/sarenza-reviews/

Mss de Consumentenbond raadplegen ?
Alle reacties Link kopieren
En als je niks hoort, dan contact opnemen met Paypal: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... en-faq2276
Emmerverf77 schreef:
16-10-2018 19:44
Typ bij Google in : trustpilot Serena
Hele slechte reviews , daar heb je mss niks aan nu.
Maar voor een volgende keer , mss eerst Google_en naar ervaringen van andere mensen.
Goeie! Ga ik zeker gebruiken de volgende keer.
Star² schreef:
16-10-2018 19:46
Er staat duidelijk een melding op de NL als de Franse site over de huidige openingstijden:

Goedendag, uitzonderlijk zal onze klantenservice geopend zijn van 09u-12u en van 13u-15u. Bedankt voor uw begrip.

Op de Franse staat dat veel mensen momenteel Sarenza proberen te bereiken en dat ze er alles aan doen de wachttijd te verminderen.

Kortom; ze hebben een achterstand, geef het even de tijd.
Die melding heb ik niet gezien. Zal eens op die tijden bellen.
minnimouse schreef:
16-10-2018 19:48
En als je niks hoort, dan contact opnemen met Paypal: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... en-faq2276
Goeie! Wist niet dat dat kon. Als ik ze deze week niet kan bereiken ga ik dit proberen.
nouveauvague schreef:
16-10-2018 19:49
Goeie! Ga ik zeker gebruiken de volgende keer.
Yw :)
Hoe bedoel je niet het volledige bedrag? Wat is het verschil?
Wat gek, ik heb daar vorige week schoenen geretourneerd en kreeg een dag na verzending al bericht dat ik niks meer hoefde te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zo zijn dat de verzendkosten niet terug worden betaald?

Dus dat je schoenen + verzendkosten hebt betaald en alleen de schoenen teug krijgt
Banaantjee schreef:
16-10-2018 21:04
Kan het zo zijn dat de verzendkosten niet terug worden betaald?

Dus dat je schoenen + verzendkosten hebt betaald en alleen de schoenen teug krijgt
Dat mag niet als de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
16-10-2018 21:31
Dat mag niet als de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Maar de vraag is of dit bedrijf onder de Nederlandse wet valt. Ik vermoed van niet.
Ik bestel ook weleens ergens kleding en zij vallen onder de Zweedse wet en dan schijnt bovenstaande ook gewoon te mogen.
Nee en heb geen verzendkosten betaald. Verschil is twintig euro. Vind het teveel om het zo te laten maar heb ook geen zin in heel veel gezeik. Lijkt wel of er 1 paar schoenen niet terugbetaald is terwijl die wel als geretourneerd staan. Waren slofjes voor mijn zoontje...
minnimouse schreef:
16-10-2018 21:35
Maar de vraag is of dit bedrijf onder de Nederlandse wet valt. Ik vermoed van niet.
Ik bestel ook weleens ergens kleding en zij vallen onder de Zweedse wet en dan schijnt bovenstaande ook gewoon te mogen.
Is regelgeving van de EU.
Regels in de EU zijn hetzelfde

Dezelfde regels gelden voor niet-Nederlandse webshops, zolang ze maar binnen de EU zijn (dus niet binnen Europa, maar binnen de EU), zegt Meindersma. Dan gelden dezelfde regels van heenzending en retourzending, want dat is allemaal Europees geharmoniseerd. Als je problemen hebt met webshops uit de EU kun je er online over klagen bij de geschillencommissie van de Europese Commissie.

https://www.nporadio1.nl/consument/6032 ... zendkosten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, Tiana.
Alle reacties Link kopieren
Kun je online niet je verwerkte orders bekijken? Ik krijg meestal een retouroverzicht per mail als ik iets terugstuur.
Alle reacties Link kopieren
Via Paypall een geschil openen idd. Krijg je je geld meestal volledig terug.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven