Geld & Recht alle pijlers

PostNL bezorger heeft getekend maar niet bezorgd!

18-10-2018 16:04 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou vandaag tussen 14u en 16u een pakketje krijgen. Ik ben tot 17u thuis. Ik krijg net een melding van de PostNL app dat mijn pakket om 15:43 is bezorgd. Ik klik er op en zie zelfs dat er is getekend. Hoe kunnen ze dit nou doen?! Dit is toch belachelijk! Ik heb helemaal niks ontvangen. Ik heb gelijk een klacht ingediend bij PostNL en wacht op hun reactie. Ik hoop echt van harte dat de bezorger straks toch wel komt en puur uit gemakszucht heeft getekend zodat hij straks sneller klaar is.

Zijn er mensen hier die dit ook weleens hebben meegemaakt? En is het uiteindelijk toch wel goed gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft hem trouwens ook niet door de brievenbus gegooid (het is een kleine platte pak).
Je moet ook bij de versturende partij klagen, zij zijn de opdrachtgever, jij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel vaak. Een van de bezorgers gaf zelfs aan dat ik verhuisd zou zijn en weigerde het pakketje te bezorgen.

Waarom bel je niet naar PostNL? Dan hoef je ook niet op een reactie te wachten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 16:06
Je moet ook bij de versturende partij klagen, zij zijn de opdrachtgever, jij niet.
Die kunnen aan dit soort dingen niks doen hoor.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
18-10-2018 16:10
Die kunnen aan dit soort dingen niks doen hoor.
Als het pakje niet is afgeleverd moet TO daar bij hun over klagen. Zij moeten dit oplossen met Post NL en to een nieuw pakket sturen.

Dit geldt dan voor bedrijven, bij particulieren via marktplaats bv zal het allemaal wat lastiger worden.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 16:12
17.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
18-10-2018 16:10
Die kunnen aan dit soort dingen niks doen hoor.
nee, maar zij kunnen het wel oplossen en TO niet. Want het enige wat postnl dan zegt is dat de verzender een onderzoek kan starten, en TO is niet de verzender.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eerst even afwachten?! Post NL flikt wel vaker dingen en dan komt t alsnog
Internagelaktisch
Weleens meegemaakt.Kwam helaas niet goed.Was mijn woord tegen dat van de bezorger.
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames, dan wacht ik even rustig af. Ik kan nu niet meer bellen want de klantenservice is tot 16:00 uur bereikbaar. Als ik het voor morgen niet heb ga ik zeer zeker bellen. Ik hoop echt dat ik het alsnog krijg.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de postbode getekend of een van de buren? Heb je al in je brievenbus gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vorige week hetzelfde gehad.....Stond bij track en trace dat ik niet thuis was en dat het bij een afhaalpunt lag. En dat ik op de hoogte gesteld was.....Er lag niks in de brievenbus. Omdat een pakket uit het buitenland was (en ik dus niet wist of het postnl was die het bezorgde) wist ik ook niet waar ik het zou kunnen ophalen.
Een dag of 2 later lag er wel een briefje in de brievenbus.....
Meerdere keren meegemaakt toen ik een nieuwe telefoon had besteld. Er was voor getekend en ik heb de handtekening kunnen zien (nadat ik postnl had gebeld zeiden ze dat ik dat ergens kon zien met de track en trace code). Was gewoon een driehoekje. Tot 3 x toe gebeurd dus die postbezorger heeft toen 3 mooie samsung mini's achterover gedrukt. Postnl ging wel een onderzoek instellen, maar nooit meer wat van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
havermoutpapje schreef:
18-10-2018 16:18
Thanks dames, dan wacht ik even rustig af. Ik kan nu niet meer bellen want de klantenservice is tot 16:00 uur bereikbaar. Als ik het voor morgen niet heb ga ik zeer zeker bellen. Ik hoop echt dat ik het alsnog krijg.
Eh, ze zijn tot 20u telefonisch bereikbaar.
Ik heb het ook wel eens gehad. De laatste keer was het mijn fout: het adres was verkeerd (nummer stond niet in de goede volgorde). Het pakje was dus bij een ander adres afgegeven en getekend en later is het weer naar mij gekomen.
Maaique schreef:
18-10-2018 16:10
Die kunnen aan dit soort dingen niks doen hoor.
Jawel. Ze moeten weten dat TO niets heeft gehad, niet heeft getekend en dus niet gaat betalen als het niet komt.
Dus daar moeten ze iets mee. En zij zijn de klant in dit geval. Dus mogen zij gaan klagen bij de bezorger en dit verder regelen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 16:25
21.61% gewijzigd
Zijn er mensen hier die dit ook weleens hebben meegemaakt?

Gebruik de zoekfunctie even en lees het nieuws eens.
Alle reacties Link kopieren
Kassa 21 september, met een heel verhaal van een manager van Post.nl, nee het mag niet voorkomen, we gaan er wat aan doen :roll:
Ongeveer vanaf halverwege de uitzending :
https://www.npostart.nl/kassa/22-09-2018/BV_101389164
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-10-2018 16:35
16.11% gewijzigd
nounou
Plausibel schreef:
18-10-2018 16:21
Eh, ze zijn tot 20u telefonisch bereikbaar.
Jij weet wie de verzender is en wat de bereikbaarheidstijden zijn van hun klantenservice?
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens in de kliko of de schuur |-)
nounou
Ja, een keer gehad. Ik had toen geen briefje gekregen en had wel aan de buren gevraagd.
De postbezorger kwam toen op een nogal agressieve manier bij mij aan de deur verhaal halen. Het pakje lag 7 huizen verderop.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens gehad. Klantenservice gebeld, die zei dat bezorgers dat wel eens doen omdat ze dan gewoon betaald krijgen. En dan komen ze eigenlijk later alsnog langs om te bezorgen, wanneer ze er daadwerkelijk tijd voor hebben.

Ik was trouwens superverontwaardigd, want het is fraude, maar ik kreeg toen inderdaad de volgende dag alsnog mijn pakketje.
Bij mij ook gebeurd. Post nl deed niets, die vindt inderdaad dat de tegenpartij het moet oplossen. Ondanks personeel jouw handtekenkng vervalst, vinden ze kennelijk niet boeiend daar.
Alle reacties Link kopieren
Nou people, goed nieuws! Ik heb mijn pakketje gekregen. De bezorger heeft m door de brievenbus gegooid. Pfff wat een oplichting zeg! Thanks voor alle reacties.
Ik heb hetzelfde gehad, twee keer zelfs. Eén pakket met kleding ter waarde van ongeveer 400 euro is toen onder de portiektrap gegooid (!) en het andere pakket was bij de buurman afgeleverd, zonder briefje in brievenbus, maar wel als zijnde getekend door mij. Heb beide keren een klacht ingediend bij PostNL. Wat ze daarmee gedaan hebben, geen idee. En dit is al zeker een jaar of twee geleden, het boeit PostNL dus blijkbaar niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven