Geld & Recht alle pijlers

Rentemiddeling

18-10-2018 17:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onderzoek gedaan en in mijn situatie niet handig
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2018 10:18
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
82.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee
:fortune:

Dan zeg ik ja.

Geen idee wat je huidige rente is en de hoogte en vorm van je hypotheek maar ja. Heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 17:29
:fortune:

Dan zeg ik ja.

Geen idee wat je huidige rente is en de hoogte en vorm van je hypotheek maar ja. Heel verstandig.
lilyam wijzigde dit bericht op 18-10-2018 22:34
Reden: .
24.68% gewijzigd
lilyam schreef:
18-10-2018 17:33
Mijn huidige rente is 4,9 hypotheekvorm is bankspaarhypotheek. De rentemiddeling zou alleen over het aflossingsvrije gedeelte gaan.
Dan nee. :sherlock: Heel duidelijk verder.


Wat verwacht je precies van het forum?
vraag je hypotheekadviseur of je bank, die kan dat precies voor je uitrekenen.
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 17:40
vraag je hypotheekadviseur of je bank, die kan dat precies voor je uitrekenen.
Ja lijkt me ook.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 17:35
Dan nee. :sherlock: Heel duidelijk verder.


Wat verwacht je precies van het forum?
Hahaha oke, dank je wel!

Geen idee, de bank heeft het voor me uitgerekend. Ik weet ook dat niemand de rente over 1 jaar kan voorspellen, maar ik vind het lastig om een beslissing te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Aan allen: pas heel goed op met rentemiddeling / boetes / tussenpersonen! :!:
Mijn man werkt in het wereldje en komt de laatste tijd regelmatig tegen dat tussenpersonen (extra) werk / inkomsten zoeken en dan de klant adviseren iets anders af te sluiten.
Ook als dat op termijn voor de klant helemaal niet gunstig is.
Sommigen bellen zelfs actief hun lijstje klanten af.

Maar ja, ingewikkelde materie dus de klant vertrouwt op de hypotheekadviseur.
Zij krijgen dan weer een mooi bedrag.

Neem met je vragen liefst rechtstreeks contact op met de overkoepelende organisatie die de rente verstrekt, dat is steeds meer geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Nee je kan beter afwachten totdat je termijn helemaal afgelopen is.
Wel in de gaten houden of de re te gaat stijgen zodat je het eerder zou kunnen doen als dat nodig lijkt.
Daar kun je zo geen antwoord op geven. Ligt helemaal aan de voorwaarden die er aan vast hangen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook goed naar de voorwaarden van de bank. Wij betalen nu ook nog 5,2% en we moeten eigenlijk nog 1 jaar, maar onze bank bied rentevrijheid en dat betekend dat we eind dit jaar al een nieuwe rentevaste periode af kunnen spreken.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo haal je de op nu weg....

Als je googlet op ontwikkeling hypotheek rente dan zie je dat de rente al een paar jaar heel laag is en behoorlijk stabiel is. En ja het lijkt erop dat de rente weer gaat stijgen maar dat lijkt het al een tijdje en heel hard gaat het niet.

Ik zou het wel aandurven om te wachten tot je gewoon mag oversluiten. Pas als de rente echt gaat stijgen wordt het toch interessant om te middelen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
19-10-2018 07:26
Hoezo haal je de op nu weg....

Als je googlet op ontwikkeling hypotheek rente dan zie je dat de rente al een paar jaar heel laag is en behoorlijk stabiel is. En ja het lijkt erop dat de rente weer gaat stijgen maar dat lijkt het al een tijdje en heel hard gaat het niet.

Ik zou het wel aandurven om te wachten tot je gewoon mag oversluiten. Pas als de rente echt gaat stijgen wordt het toch interessant om te middelen.
Ik krijg van mijn bank iedere keer een mail als de rente veranderd. Vanochtend was er nog weer 1 met een rente verlaging. Een paar weken terug met een renteverhoging, maar allemaal niet spectaculair (de wijzigingen zijn kleiner dan 0,1%)
Obvion, gok ik?
Dat is een van de weinige hypotheekverstrekkers waar het al heel snel loont om te middelen (als je tenminste de normale hypotheek hebt en niet de compact of basis). Je betaalt dan alleen een eenmalig bedrag van 150 euro administratiekosten een geen boete oid. en dan loont het al snel.
Vanwege onze hoge rente en erg hoge boete bij oversluiten willen wij nu verhuizen.
Zelfde maandlasten, groter huis.
Voor jullie geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
19-10-2018 18:32
Vanwege onze hoge rente en erg hoge boete bij oversluiten willen wij nu verhuizen.
Zelfde maandlasten, groter huis.
Voor jullie geen optie?
De rente vaste periode loopt nog vaste 1 jaar. Daar kunnen de kosten van verhuizen niet tegenop hoor..
Oh dat had ik niet begrepen. Maar er is ook geen OP meer. Bij ons loopt ie nog 20 jaar
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
20-10-2018 07:26
De rente vaste periode loopt nog vaste 1 jaar. Daar kunnen de kosten van verhuizen niet tegenop hoor..
Ik ben niet TO he. En nee, verhuizen is geen optie in ons geval. Wij hebben nl niet het spaargeld om de KK te betalen, bovendien niet het inkomen om onze hypotheek dusdanig te verhogen dat we een groter huis kunnen kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven