Geld & Recht alle pijlers

Overname huurwoning

22-10-2018 06:39 87 berichten
Een tijdje geleden ben ik verhuisd, de nieuwe bewoner had ik een aanbod voor diverse overnames gedaan, o.a de laminaatvloer boven en beneden, de inbouwkast en een douchecabine. Daar hoefde ik geen geld voor te hebben, het was tenslotte ook in mijn voordeel als ik het kon achterlaten, de afspraak was alles in een overname.

Maar op het allerlaatste moment, het weekend voor de sleutel terug moest belde ze mij op met de mededeling dat ze de vloer toch niet wilde overnemen en of ik die er even uit kon halen, daarop heb ik de hele woning leeggehaald, dus ook de douchecabine en de inbouwkast.
De afspraak was immers alles of niets.
Nou inmiddels heeft mevrouw de sleutels ontvangen en kwam ze erachter dat alles eruit was en nu eist ze dat ik haar dat ga vergoeden, uiteraard ga ik dat niet doen. Mijn vraag is of ze hier in haar recht staat?
Alle reacties Link kopieren
Oeh geen idee ik had exact hetzelfde gedaan. Wij hadden tot aan de gordijnrails verwijderd. Wel hoorde standaard een simpele garderobekast bij de oorspronkelijke inboedel.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ws er geen overname lijst ingevuld en ondertekend? Zo ja, dan kon de nieuwe bewoner niet op zijn/haar beslissing terug komen en kon je de laminaatvloer gewoon laten liggen.

Geen overname formulier ingevuld en verder niks op papier? Strakke actie ! Ik had precies het zelfde gedaan.
Wat een extra stress dan nog even dat laatste weekend, terwijl je vast al druk was in je nieuwe huis.
Geen stijl van de nieuwe bewoner.
summerheat wijzigde dit bericht op 22-10-2018 06:58
2.16% gewijzigd
Het zou zomaar kunnen dat de wbv het ook niet goed zou vinden dat die douche en kast erin zouden blijven. Wie zou het moeten repareren als het kapot ging? Wettelijk gezien is volgens mij de wbv eigenaar van de zaken die spijkervast zitten aan de woning en dus ook onderhoudsplichtig.
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken. Je gaf het toch weg? Een gegeven paard dus.
Alle reacties Link kopieren
Als het duidelijk was dat het alles in een overname was en je je gehouden hebt aan hoe de woning er officieel uit moest zien vanuit de verhuurder dan heeft ze geen poot om op te staan toch?
Zij wilde die vloer (en dus ook de rest) eruit.
Er is wel een lijst ingevuld, de woningbouwvereniging geeft aan dat dit een zaak tussen huurders is.
Alle reacties Link kopieren
Als die inbouwkast en die douchecabine er uit konden zonder schade aan muren, vloer of tegels heeft ze geen poot om op te staan.
Alles heb ik zelf ingezet/gelegd en alles is zonder schade aan de woning eruit gehaald. In het geval van de inbouwkast kon ik trouwens niet anders dan die eruit halen omdat ik anders niet de vloer in de kast kon verwijderen.
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken over eventuele juridische stappen van haar kant?
Zij was de eerste die afweek van de afspraak. De overnamelijst is toen toch ook niet aangepast?

En dat zíj geld zou moeten krijgen is natuurlijk helemaal raar. Schadevergoeding voor iets dat zij zelf nooit betaald heeft?

Juridisch weet ik het niet, maar dat zal wel loslopen. Ze zal er geen procedure om starten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit je wel safe. Zij hield zich als eerste niet aan de afspraak.

Heb je haar niet gezegd dat je alles eruit zou halen toen ze op het laatste moment zei de vloer niet te willen?
Dat had ik wel gedaan om dit te voorkomen, wellicht had ze zich dan nog bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, het gaat niet over overname aangezien je er geen geld voor kreeg. Toen ik mijn appartement verkocht had ik aangekruist "blijft achter"
Volgens mij hoef je het dan niet mee te nemen, maar krijg je er geen geld voor.
Weet niet of dat anders is bij huurwoningen hoor.
Staat op deovernamelijst duidelijk alles of niets?
www.juridischloket.nl vragen

Vervelende situatie zeg; zeker wanneer je op het laatste moment plots nog een vloer moet gaan verwijderen omdat een ander zich bedenkt.
Vraag me af of je dat wettelijk gezien zelfs eigenlijk wel had hoeven doen als er een formulier ondertekend was, waarop stond dat vloer etc. mochten achterblijven.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 07:41
84.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een troela, die nieuwe huurster. Ik denk dat ze geen poot heeft om op te staan want zover ik weet is die overnamelijst geen juridisch document. Het is meer een verzekering voor de wbv dat áls je ‘illegaal’ iets achter laat, zij het recht hebben jou voor de verwijderingskosten op te laten draaien.

Bovendien heeft nieuwe huurster je niet vor het spul betaald. Ik geef je groot gelijk met je actie en zou me geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
22-10-2018 07:01
Er is wel een lijst ingevuld, de woningbouwvereniging geeft aan dat dit een zaak tussen huurders is.
Zodra er een lijst is ondertekend is, is er een overeenkomst wat de nieuwe huurder overneemt.
Is dit getekend en word er toch op terug gekomen, is het aan de nieuwe huurder om het er zelf uit te halen.
Sneu, dat gestress in het laatste weekend! Ik heb hetzelfde meegemaakt, had ook zelf vensterbanken gemaakt etc. Nieuwe huurder begon moeilijk te doen over de vloer en wilde überhaupt nergens meer voor betalen. Dus ik heb alles tot aan de vensterbanken eruit gesloopt :biggrin: In principe moet je het huis opleveren in originele staat, dus nieuwe huurder heeft geen poot om op te staan. De verhuurder gaf ook aan zich daar niet mee te willen bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
22-10-2018 07:01
Er is wel een lijst ingevuld, de woningbouwvereniging geeft aan dat dit een zaak tussen huurders is.
In dat geval zou ik exact hetzelfde gedaan hebben! Alles of niks was de deal. Dikke pech: alles weg
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je de nieuwe huurder tijdens het telefoongesprek niet hebt gewezen op "alles is niets" afspraak. Dan was je deze ellende bespaard gebleven.

Geen idee wat je rechten en of plichten zijn. Staat er iets op papier? Of is er alleen een mondelinge afspraak. Wanneer was de inspectie van de woningbouw? En wat is er toen opgeschreven?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als de overnamelijst al getekend was had ik de vloer er niet zelf uitgehaald. Ze is akkoord gegaan met overname, dat ze zich bedenkt is haar probleem.

Ik zou hier verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
Wat wil ze gaan doen dan, naar de rechter stappen vanwege een zelfgebouwde inbouwkast en douchecabine die niet bij de woning horen? Ik wens haar veel succes.
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
22-10-2018 07:57
Zodra er een lijst is ondertekend is, is er een overeenkomst wat de nieuwe huurder overneemt.
Is dit getekend en word er toch op terug gekomen, is het aan de nieuwe huurder om het er zelf uit te halen.
4 keer gepost dankzij wifi problem.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 09:23
14.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
22-10-2018 07:57
Zodra er een lijst is ondertekend is, is er een overeenkomst wat de nieuwe huurder overneemt.
Is dit getekend en word er toch op terug gekomen, is het aan de nieuwe huurder om het er zelf uit te halen.
Wat een troela.
Jullie hadden overeenkomst, dus ik had die vloer mooi laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
22-10-2018 07:57
Zodra er een lijst is ondertekend is, is er een overeenkomst wat de nieuwe huurder overneemt.
Is dit getekend en word er toch op terug gekomen, is het aan de nieuwe huurder om het er zelf uit te halen.
Wat een troela.
Jullie hadden overeenkomst, dus ik had die vloer mooi laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
22-10-2018 07:57
Zodra er een lijst is ondertekend is, is er een overeenkomst wat de nieuwe huurder overneemt.
Is dit getekend en word er toch op terug gekomen, is het aan de nieuwe huurder om het er zelf uit te halen.
Wat een troela.
Jullie hadden overeenkomst, dus ik had die vloer mooi laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Onhandig aangepakt zeg. Dan zeg je toch aan de telefoon al: Alles of niets. Dan had je je zelf wellicht een hoop gedoe en werk kunnen besparen. Lijkt op een soort vergeldingsactie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven