Geld & Recht alle pijlers

Winterjas weg

28-10-2018 02:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn winterjas is op een feest terein gestolen.

Wel betaald voor de intree. Jas op een openbare kapstok. 30 mensen waren hun jas kwijt na die avond.

Kan je hier verzekerings werk van maken?
Alle reacties Link kopieren
Eerst aangifte van diefstal.
Dat is stap 1.
En afhankelijk van je verzekeringspakket zou het vast kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ervoor betaald? Dat maakt verschil.
Alle reacties Link kopieren
'Tuurlijk, je kan werkelijk van alles verzekeringswerk maken.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niemand. Hingen wel 1000 jassen ofzo. Niet dat uitmaakt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Had je je jas ingeleverd en een nummertje gekregen waarmee je .m op zou kunnen halen na afloop? Lijkt me dat je daarmee sterker staat dan wanneer je je jas zomaar ergens achterlaat.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen en proberen. Nee heb je... wel slecht van de organisatie overiges, zou hun ook een mail sturen hoe ze dit willen gaan oplossen al zal je daar weinig mee winnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in een betaalde garderobe wel eend gehad en heb toen keurig de nieuwprijs van mijn jas terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
28-10-2018 04:25
Aangifte doen en proberen. Nee heb je... wel slecht van de organisatie overiges, zou hun ook een mail sturen hoe ze dit willen gaan oplossen al zal je daar weinig mee winnen.
De organisatie stelt zich niet aansprakelijk bla bla bla, als je niet betaald hebt sowieso geen poot om op te staan.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Het valt of staat met of je betaald hebt voor die garderobe.
Als het gratis was, dan is de kans vrij groot dat je gewoon pech hebt.
Alle reacties Link kopieren
Onbewaakte garderobe, dan had je zelf beter op moeten letten. Je hebt nu pech, je verzekering zal ook niets uitkeren, want je laat zelf je eigendommen onbeheerd achter.
Alle reacties Link kopieren
Officieel heb je inderdaad waarschijnlijk weinig rechten. Bij dit aantal gestolen jassen mag je echter van de organisatie verwachten dat ze dit netjes oplossen. Blijkbaar hebben ze risico’s verkeerd ingeschat en horen daar hun verantwoordelijkheid voor te nemen. Ik zou er collectief richting organisatie zeker werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
Was het feest binnen (in een tent?) en de kapstokken ook?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten welke verzekering dit zou moeten dekken.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
28-10-2018 07:28
Ik zou niet weten welke verzekering dit zou moeten dekken.
Verzekering vd organisatie? Mits die organisatie uberhaubt een verzekering heeft..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
28-10-2018 07:35
Verzekering vd organisatie? Mits die organisatie uberhaubt een verzekering heeft..
Alleen als die aansprakelijk is. Daar kan topicstarter trouwens geen beroep op doen. Zij kan alleen claimen bij de organisatie zelf.
Verzekering is helemaal niet belangrijk, je moet eerst uitzoeken wie aansprakelijk is. En dat is niet afhankelijk van een bordje waarop staat dat de organisatie niet aansprakelijk is. Belangrijk is of de garderobe betaald en/of bewaakt is en of je verplicht bent om je jas af te geven. Lees dit eens door: https://www.khn.nl/website/advies/qa/be ... -garderobe

Degene die aansprakelijk is moet betalen, ongeacht of er een verzekering is.
Alle reacties Link kopieren
Het was geen bewaakte gaderobe? Dan is het je eigen risico. In de bioscoop hier in t dorp zijn de kapstokken ook onbewaakt in de hal. Mijn man neemt zn dure leren jas altijd mee de zaal in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bij tentfeesten neem ik altijd een oude afgeleefde jas mee en laat niets in de zakken zitten. J wéét gewoon dat het er onbeheerd hangt. En je wéét ook altijd dat er dure merkjassen door een ander mee naar huis genomen worden. Echt dom dat je daar met je gloednieuwe dure jas naar toe gaat en denkt dat het er wel veilig hangt.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
28-10-2018 05:47
Het valt of staat met of je betaald hebt voor die garderobe.
Als het gratis was, dan is de kans vrij groot dat je gewoon pech hebt.
dit, goeie les, je jas bij je houden of een oude dragen waarbij het niet uitmaakt.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-10-2018 10:27
Het was geen bewaakte gaderobe? Dan is het je eigen risico. In de bioscoop hier in t dorp zijn de kapstokken ook onbewaakt in de hal. Mijn man neemt zn dure leren jas altijd mee de zaal in.
Dit je neemt toch ook een oude jas mee naar zoiets ?
Doen wij hier altijd met carnaval .
Alle reacties Link kopieren
Jardis schreef:
28-10-2018 02:49
Nee, niemand. Hingen wel 1000 jassen ofzo. Niet dat uitmaakt denk ik.
Dat er wel 1000 jassen hingen, maakt idd niet uit. Dat je je jas zelf in een onbeheerde stalling hebt achtergelaten wel. Daarmee ligt de verantwoordelijkheid bij jou, jij hebt je jas onbeheerd achtergelaten.
Alle reacties Link kopieren
Erg dat mensen dit doen. De jas van mijn broertje ook eens gestolen uit de garderobe van een bowlingbaan. Dan ben je een avondje uit, het was nog winter ook en ijskoud en dan is je dure jas weg. Bah wat een vies volk heb je toch.
Een vriendin van mij heeft wel eens per ongeluk een betere versie van haar jas meegenomen uit de kroeg.... dat was dan weer mazzel. Zelfde jas, zelfde maat. Alleen zonder vlekken...
Alle reacties Link kopieren
Op je vraag te antwoorden: nee. Eigen schuld. Als ik mn portemonnee onbeheerd ergens laat liggen gaat de verzekering dit ook niet vergoeden.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven