Geld & Recht alle pijlers

eigen kleding declareren? wie oh wie kan mij helpen

02-11-2018 14:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb een vraag. ik werk al sinds eind februari 2018 bij een bedrijf waarbij uniform nodig is. voordat ik er kwam werken heb ik mijn maten doorgegeven zodat de werkkleding klaar zou liggen zodra ik zou beginnen. nu is het geval dat ze de verkeerde maat broeken hebben besteld. dus die kon ik niet aan. nu werd er tegen mij gezegd dat ik even tijdelijk in mijn eigen broek moest lopen totdat de nieuwe broeken in de goede maat binnen komen. voor mijn werk loop ik erg veel. de hele dag door dus broeken slijten sneller dan normaal.
dan eindelijk op 30 augustus ( zo'n 6 maanden later) krijg ik eindelijk na veel klagen een uitnodiging voor 31 augustus om kleding te passen zodat de correcte maat besteld kan worden. dus ik braaf de volgende dag broeken passen en ja het zou gelijk besteld zijn. nu is het inmiddels 2 november en kreeg ik na weer veel klagen te horen. : "oh er is iets misgegaan met de bestelling. het is nooit besteld. We gaan er gelijk achteraan!". nu loop ik dus al 9 maanden in mijn eigen broeken die dus slijten als een gek aangezien ik elke dag loop!. is het voor mij mogelijk om dit te declareren? zelfs als ik geen bonnetje meer heb van de aankoop? Wie oh wie kan mij helpen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen wij helpen? jou bij het handje nemen en mee gaan naar je chef?
Die of personeels zaken moet je aanspreken en vragen hoe het zit. Wat wij denken doet niets ter zake
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Slijten je broeken van lopen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dat je zo lang op je bedrijfskleding moet wachten is natuurlijk te gek.
Maar dat je broeken als een gek slijten omdat je elke dag loopt vind ik nogal opmerkelijk.
Ik zou het niet bedenken zoiets :-o
Vreemd hoor!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
02-11-2018 14:49
Slijten je broeken van lopen?

Vrouwenkwaal, binnenkant bovenbenen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
02-11-2018 14:49
Slijten je broeken van lopen?
Dit wilde ik ook vragen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een vraag om aan je werkgever te stellen. Ik ken de regels en het beleid van jouw werkgever niet.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-11-2018 14:52
Vrouwenkwaal, binnenkant bovenbenen..
Waarschijnlijk een maatje meer dan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Broeken slijten al van het gewoon aan hebben en wassen! Waar denk je anders dat een broek van slijt?

Maar of je dat kan declareren... kan je iets van slijtage aantonen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-11-2018 14:52
Vrouwenkwaal, binnenkant bovenbenen..
Is dat een vrouwen kwaal of dikke boven benen kwaal?
Alle reacties Link kopieren
Zou t bespreken met je chef, of anders personeelszaken. Wie weet gaan ze erin mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik kan bedenken is dat je nu nieuwe broeken koopt (ter vervanging van de oude) en daar wel de bon van bewaart.

Kun je niet opeens in een knaloranje broek gaan lopen? Grote kans dat je dan morgen je werkkleding hebt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Niet geschoten is altijd mis, maar volgens mij heb je geen broekspijp om op te staan als je dit aan je baas voorlegt. Dat lijkt me verder wel de enige die je hiermee kunt benaderen, verder zal er echt al helemaal niemand willen opdraaien voor de slijtage van je kleding.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-11-2018 14:52
Vrouwenkwaal, binnenkant bovenbenen..
Ah, natuurlijk!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
02-11-2018 14:54
Broeken slijten al van het gewoon aan hebben en wassen! Waar denk je anders dat een broek van slijt?
Van lopen, zegt TO
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou het niet doen, mogelijk dat collega's je later hierom zullen uitlachen.
HoesjeBoesje schreef:
02-11-2018 14:54
Is dat een vrouwen kwaal of dikke boven benen kwaal?
Volgens mij is het gewoon een vrouwenkwaal. Bij dikke benen gaat het uiteraard sneller. Maar mijn hyperslanke vriendinnetje met maatje 34 heeft er ook last van. Ligt net aan de vorm van je benen denk ik.

Moet wel zeggen dat ik er nu minder last van heb dan toen ik 16 was. Dus ik gok dat het ook iets met fietsen te maken heeft (dat deed ik toen veel meer).

@TO, vraag gewoon je manager. En als je broeken zo gesleten zijn, kun je die niet declareren. Maar nieuwe, vervangende broeken misschien wél.
Alle reacties Link kopieren
Als TO normaal gesproken kleding van het bedrijf zou dragen, dan vind ik dat ze zeker wel een vergoeding mag krijgen voor kleding die ze speciaal voor haar werk aan moet schaffen. Daar heeft het slijtageverhaal dan weer niet zoveel mee van doen, het gaat er om dat er de opdracht is gegeven om zelf een broek voor het werk aan te schaffen.
Vraag het aan je baas. Goede kans dat je een bon moet hebben, maar dan weet je het maar vast voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat iedereen kleding van het werk krijgt en jij je eigen kleding gebruikt, vind ik wel een punt. Ik zou niet in detail treden dat het slijt en op welke plekken etc etc. Er kan ook een vlek op komen of een gat in ontstaan.

Maar vinden ze het dan geen probleem dat je er anders bij loopt dan voorgeschreven is? Het uniform is er vast niet voor niets.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Je moest dan maar je eigen broeken gaan dragen? Op dat moment had ik allang gezegd dat ik dat type broek niet in mijn garderobe had hangen en gevraagd hoe het met vergoeding zat.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-11-2018 14:52
Vrouwenkwaal, binnenkant bovenbenen..
Mijn bovenbenen raken elkaar echt niet hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dat voor slechte kwaliteit broeken dat ze zo snel slijten?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
02-11-2018 15:00
Van lopen, zegt TO

Je broek hou je aan met lopen toch?
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven