Geld & Recht alle pijlers

Geen vertrouwen meer, opdracht annuleren?

08-11-2018 13:02 18 berichten
Ik heb een schilderbedrijf laten komen en deze heeft ter plekke een prijs gemaakt. Het zou in de avonduren en een zaterdag uitgevoerd worden omdat hij propvol zit. De beste man heeft gewoon een bedrijf, maar ik zou geen rekening krijgen.

De afspraken heb ik op mail gezet (prijs, werkzaamheden, start en einde werkzaamheden) en hij zou de afplakmaterialen op tijd leveren omdat ik zelf alles zou afplakken. Op deze mail heeft hij gereageerd en gezegd dat het accoord is. Hij zou de andere dag bellen, uiteraard niet gebeurd.

Daarna blijft het bijna 2 weken stil, ik heb gebeld en gelukkig belde hij nu wel terug, afspraak gemaakt voor die avond om de materialen te leveren in mijn nieuwe woning waar ik nog niet woon. Tevergeefs erheen gereden en 2 uur gewacht. Heb geprobeerd hem te bellen en hij nam wederom zijn telefoon niet op, bericht ingesproken en hem zelfs aangeboden de afplakmaterialen te komen halen, nog een half uur gewacht maar ook daarop reageerde hij niet. Dit was gisteren en tot nu toe heb ik wederom niets van hem vernomen. Maandag a.s. zou hij beginnen maar dan moet ik wel in het weekend de hele woning zelf afplakken en dus uiterlijk morgenavond de materialen hebben.

Eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen meer in, hij houdt zich niet aan beloftes/afspraken, dit is wachten op het volgende probleem, ik vrees dat hij de werkzaamheden niet binnen de afgesproken tijd afmaakt. Andere afspraken staan gepland (vloeren, keuken etc.), deze kunnen pas na afronding schilderwerk uitgevoerd worden.

Kan ik deze "opdracht" (hij heeft geen offerte gemaakt maar ik heb de afspraken op mail gezet) annuleren of zal ik hem nog een kans moeten geven omdat hij de tijd al heeft ingepland en ik deze dadelijk moet vergoeden als ik annuleer want er zijn immers afspraken schriftelijk vastgelegd? Hoe zit dit juridisch?

Graag jullie advies.
Alle reacties Link kopieren
Je zou geen rekening krijgen? Gut, wat zou dat nou betekenen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Knappe vent die jou voor een zwarte klus voor de rechter zou slepen :D
Alle reacties Link kopieren
Dus je zocht een klusser die z'n fiscale verplichtingen niet nakomt, maar verwacht wel dat hij met jou alles netjes op orde houdt.
Hij zal waarschijnlijk wel ooit eens komen opdagen, maar je bent duidelijk een opdracht voor als er niets beters te doen is.

Ik heb ook geen vertrouwen in een schilder die het oké vindt dat jij zn afplakwerk doet.
Ja gewoon cancellen. Hij kan gaat je echt niet voor de rechter slepen ivm een zwart klusje wat hij niet heeft uitgevoerd
Alle reacties Link kopieren
De rechter is nu niet direct het meest voor de hand liggende drukmiddel dat deze schilder zal inzetten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een ander zoeken. Hem nog een mailtje sturen datbje van de opdracht af ziet. Klaar.
Het mag onwetend en bleu overkomen maar ik heb geen ervaringen met een zwarte klus. Ik heb overal gewoon netjes rekeningen van. Waar het mij om gaat is dat ik alle mondelinge afspraken op mail heb gezet en hij deze heeft bevestigd. In deze mail staat niet dat het bedrag niet op rekening komt. Dadelijk zegt hij dat dit gewoon op rekening is afgesproken.

Vandaar dat ik vraag of ik deze opdracht die maandag a.s. zou starten nog kan annuleren zonder dat ik daar de financiele gevolgen voor draag. Zoals ik al schreef: dadelijk zegt hij dat het gewoon op rekening is afgesproken en dan kan hij dus wel een financiele vergoeding vragen voor de ingeplande tijd.

Ik weet het dus even niet meer.
Gewoon zeggen dat hij de afspraken niet is nagekomen en dat je daarbij de opdracht intrekt
Alle reacties Link kopieren
Nou het lijkt me duidelijk dat het maandag niet kan starten. Jij hebt de materialen niet om de voorbereidingen te treffen.

Ik zou hem mailen en laten weten: ik heb de materialen niet, jij hebt je niet aan je afspraken gehouden, het lijkt me beter om de klus niet door te laten gaan. En dan hoor je wel. Als hij alsnog wil komen, kun je daar als voorwaarde voor stellen: strakke afspraken en betere bereikbaarheid. Maar waarschijnlijk hoor je er niks meer van en is hij ook blij dat het niet doorgaat. Het klinkt alsof hij een beetje klem zit in zijn planningen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
08-11-2018 13:19
Gewoon zeggen dat hij de afspraken niet is nagekomen en dat je daarbij de opdracht intrekt
Dit!
Tin_cricket schreef:
08-11-2018 13:08
Dus je zocht een klusser die z'n fiscale verplichtingen niet nakomt, maar verwacht wel dat hij met jou alles netjes op orde houdt.
Nee ik zocht geen klusser die zijn fiscale verplichtingen niet nakomt! Ik heb een ervaren schildersbedrijf benaderd met een duidelijke
website, KvK nummer en ruim 30 jaar ervaring, dus geen beunhaas van markplaats o.i.d. Zoals ik reeds schreef ben ik nog nooit op zoek gegaan naar een "beunhaas". Heb alleen bedrijven met een goede reputatie benaderd en altijd netjes de rekening ontvangen.

Ik ging er niet vanuit dat iemand met een goede reputatie, ruime ervaring en al jaren een eigen zaak zo met (potentiële) klanten om zou gaan,
helaas ben ik nu een les wijzer.
Ik zou nog een e-mail sturen. Annuleren kan ook zondagavond. Waar haal namelijk zo snel een andere schilder vandaan? Schilderen zullen ze wel kunnen aangezien het een gerenomeerd bedrijf is.
Alle reacties Link kopieren
Mail sturen en de boel cancellen

En heel eerlijk, een goede schilder heeft geen afplakband nodig hoor.
Alle reacties Link kopieren
De schilder had het druk maar wilde het wel zwart in de avond uren doen.
Zwart werken gaat op basis van vertrouwen en dat had jij niet begrepen.

Nu jij bevestiging wilde via de mail haakt hij dus af.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft zelf dat je geen rekening zou krijgen -> is dus zwart.

Als hij het naast zijn goedlopende bedrijf wil doen, heeft ie dus weinig tijd. Kans dat jij dan steeds op de laatste plaats van het 'te doen lijstje' staat is groot.
Heb je dat er voor over of wil je het snel en op vast afgesproken tijden klaar hebben? Dan dit afzeggen en iets wit regelen.
Hallo allemaal,

Ik wil jullie graag laten weten hoe het afgelopen is:

in een korte mail van zijn kant kreeg ik te horen dat hij prive problemen had en zich daardoor niet had kunnen houden aan onze afspraken. Hierop heb ik terug gemaild en hem laten weten dat ik hem niet zal houden aan zijn afspraken (deze waren via mail bevestigd) en dat ik van de klus af zie. Daarna heb ik niets meer van hem gehoord, denk dat het hem ook beter uitkomt zo gezien zijn overvolle agenda.
Alle reacties Link kopieren
Tin_cricket schreef:
08-11-2018 13:08

Ik heb ook geen vertrouwen in een schilder die het oké vindt dat jij zn afplakwerk doet.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven