Geld & Recht alle pijlers

Waardebon

09-11-2018 01:50 36 berichten
Hoi
Ik heb een waardebon van 50 euro gekregen van een winkel waar ik eigenlijk niet in geïnteresseerd ben. Ik wilde niet respectloos zijn dus ik heb het aangenomen en gezegd dat ik er heel blij mee ben want het gaat wel om een groot bedrag vind ik. Maar hoe kan ik deze 50 euro omruilen voor bijv. Een andere winkel of contant?
Alle reacties Link kopieren
dat ligt toch aan de voorwaarden van de betreffende winkel, hoe weten wij dat nou?
Alle reacties Link kopieren
Uhm niet meestal he. Hooguit kijken of iemand in je omgeving er graag koopt en met je wil ruilen.
Verlopen op Facebook?
Wissel.nl
Alle reacties Link kopieren
Is een website voor. Wissel.nl wel goed de voorwaarden lezen.
Alle reacties Link kopieren
Iets kopen van de bon en dan retourneren.
Redballoon schreef:
09-11-2018 07:03
Iets kopen van de bon en dan retourneren.
Ruilen is geen recht maar een service van de winkel. Sommige winkels geven je een waardebon als je artikelen terugbrengt. Hangt dus zeer van de winkel af of het handig is.
Soms willen ze het ook wel omruilen voor een andere kadokaart als ze die hebben liggen.
Alle reacties Link kopieren
Verkopen op MP, wissel.nl of iets halen in die winkel en dat weer cadeau geven aan anderen.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
09-11-2018 07:27
Verkopen op MP, wissel.nl of iets halen in die winkel en dat weer cadeau geven aan anderen.
Dan zou ik gewoon de bon doorschuiven.
😎
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
broodtrommel schreef:
09-11-2018 07:27
Verkopen op MP, wissel.nl of iets halen in die winkel en dat weer cadeau geven aan anderen.
Dit! Met de feestdagen in het vooruitzicht is dat ideaal. Maak er nu alvast werk van dan hoef je je straks niet te haasten in de kerstdrukte.
Wat voor sóórt winkel is het?
Beter.Laat schreef:
09-11-2018 08:25
Wat voor sóórt winkel is het?
Ja? Want je kan toch wel iets nuttigs vinden daar? Als het bij wijze van spreken ee Ritualsbon is en jij koopt dat nooit dan zou ik voor 50 euro wat geschenksetjes halen om weer cadeau te geven.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
09-11-2018 07:30
Dan zou ik gewoon de bon doorschuiven.
😎
50 euro is best veel. Ik geef niet iedereen cadeaus van 50 euro maar zou wel voor drie verjaardagen klaar zijn bij wijze van. Tenzij het een Spotify bon is ofzo. Daar kan je idd weinig mee
De waardebon is van een NYX winkel maar ik draag niet eens makeup😂
Ja, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Wat een slechte keus! Misschien is er hier iemand die hem van je over wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
Verkopen op MP voor een euro of 30 of wissel.nl idd. Dat is wel moeilijk, ook om dingen daarvan cadeau te doen. Ook een suf cadeau voor make up loze mensen :/

Doet me denken aan de Spotify bon die ik ooit kreeg voor hetzelfde bedrag. Ik spaarde al lps voordat de hype weer begon... Ofwel.. Heb de schurft aan digitale muziek haha
19nootje96 schreef:
09-11-2018 16:29
De waardebon is van een NYX winkel maar ik draag niet eens makeup😂
En niemand in je omgeving die dat wel gebruikt en die je met kerst een cadeau "moet" geven? Je kan minstens 3 cadeautjes kopen voor dat bedrag en dus 3 dames blij maken.

De 50 euro die je minder aan kerstcadeaus moet uitgeven gebruik je om voor jezelf wat te kopen in winkel naar keuze.

Maar ik ben aan het doordrammen.
19nootje96 schreef:
09-11-2018 16:29
De waardebon is van een NYX winkel maar ik draag niet eens makeup😂
Maar wie geeft je dan zoiets?
En ze verkopen daar echt alleen make up? Geen parfum of toiletartikelen?

Ik zou anders kijken of je de bon kan inwisselen voor 5 van een tientje ofzo. Die kun je dan weer weggeven.
Alle reacties Link kopieren
Nee check die website maar. En make up komt toch wel precies hoor. Misschien dat je in het uiterste geval iemand een mascara kunt halen en bij een lippenstift als je weet welke kleur degene draagt en dan x 2 of 3 om cadeau te geven
Ik neem aan dat je de waardebon van die winkel hebt gekregen, NYX? Dat kun je verkopen aan een derde maar meer niet. Je hebt geen recht in beginsel op geld. Waarom heb je de waardebon geaccepteerd, bracht je iets terug?

Het recht zegt dat indien een product niet conform is je recht hebt op herstel of vervanging. Daarbuiten heb je geen echt recht op iets, indien je een product terugnemen daarbuiten en een tegoedbon geven is dat netjes maar meer dan ze eigenlijk hoeven te doen.
anoniem_283299 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 17:22
Reden: Respectloze reacties
37.43% gewijzigd
ElleFlowers schreef:
13-11-2018 03:32
Ik neem aan dat je de waardebon van die winkel hebt gekregen, NYX? Dat kun je verkopen aan een derde maar meer niet. Je hebt geen recht in beginsel op geld. Waarom heb je de waardebon geaccepteerd, bracht je iets terug?

Het recht zegt dat indien een product niet conform is je recht hebt op herstel of vervanging. Daarbuiten heb je geen echt recht op iets, indien je een product terugnemen daarbuiten en een tegoedbon geven is dat netjes maar meer dan ze eigenlijk hoeven te doen.

Groet,
Jurist
Ik zou beter leren lezen als jurist

Ze heeft hem kado gekregen...
Alle reacties Link kopieren
ElleFlowers schreef:
13-11-2018 03:32
Ik neem aan dat je de waardebon van die winkel hebt gekregen, NYX? Dat kun je verkopen aan een derde maar meer niet. Je hebt geen recht in beginsel op geld. Waarom heb je de waardebon geaccepteerd, bracht je iets terug?

Het recht zegt dat indien een product niet conform is je recht hebt op herstel of vervanging. Daarbuiten heb je geen echt recht op iets, indien je een product terugnemen daarbuiten en een tegoedbon geven is dat netjes maar meer dan ze eigenlijk hoeven te doen.

Groet,
Jurist

Het was een cadeau zoals ze in haar OP aangeeft...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven