Geld & Recht alle pijlers

BKR en mobiel?

10-11-2018 14:30 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een leek als het op deze dingen aan komt... ik wil over een tijd kopen en heb verder geen schulden. Ik sta juist behoorlijk in de plus!

Nu hoorde ik dat een telefoonabonnement meetelt met je BKRregistratie en dat negatief kan uitpakken bij evt koop van een huis. Maar hoe zwaar telt dat mee bij het krijgen van een hypotheek? Is het daarom verstandiger om een los toestel te kopen? Maar dan betaal je toch ook een lening (abonnement voor een jaar?).


Sorry voor de domme vraag.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een telefoon kopen en een sim only abbo.
Telefoon op afbetaling is 6000 minder hypotheek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
https://www.bkr.nl/telefoonkrediet/uitz ... bonnement/
max.daffie wijzigde dit bericht op 10-11-2018 14:35
9.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Btw, een abonnement is geen lening, dat betaal je gewoon elke maand.
Een abonnement van 50 euro per maand met een zg. gratis telefoon, is wel een lening.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee, als je los een toestel koopt betaal je toch die telefoon in één keer? Ik koop zelf altijd een toestel en dan SIM only. Dit doe ik vooral omdat ik liever langer dan 2 jaar met mijn telefoon doe.

Het abonnement is dan puur voor je bel- en datagebruik, daar zit dan niet ook deels een aflossing voor het toestel in verwerkt.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 14:36
24.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Almaszy schreef:
10-11-2018 14:30
Maar dan betaal je toch ook een lening (abonnement voor een jaar?).

Een abonnement is geen lening. Een toestel op afbetaling wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon betaald en geen schulden hebt zien ze het wel maar heeft het geen invloed op de hoogte van je hypotheek begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
Helder, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
woelmuisje schreef:
10-11-2018 15:11