Geld & Recht alle pijlers

Alleen via Facebook?

13-11-2018 09:22 17 berichten
Gisteren n.a.v. een onderwerp bij Radar kwam het volgende voorbij. Een webwinkel leverde niet of deels. Bellen, brieven of e-mails reageren ze niet op. De enige methode om een klacht of je misgenoegen kenbaar te maken was via messenger op hun Facebook pagina. Deze meneer had een e-mail gestuurd en gebeld. Bericht van de klantenservice: Stop met ons bellen en mailen u kunt ons alleen via Facebook benaderen...

Nu gaat dit niet om mij persoonlijk. Maar ik heb geen Facebook! Bewust niet. Ik WIL ook helemaal geen Facebook. Nooit. Maar mag dit überhaupt wel? Ik ben destijds geswitched van sportschool omdat zij hun extra activiteiten alleen via Facebook kenbaar maakte en je ook alleen via Facebook kon inschrijven en betalen. Dus gingen al die activiteiten aan me voorbij. Een andere mogelijkheid tot inschrijven of betalen (dus ook niet gewoon bij de balie bij het pinapparaat) was er gewoon niet.

Hoe denken jullie over bedrijven die enkel via Facebook willen communiceren? Vraag is dus
a) mag dat? Ben je als bedrijf niet gewoon wettelijk verplicht mensen zonder Facebook de mogelijkheid te bieden een klacht in te dienen of contact op te nemen?
b) Wat vinden jullie persoonlijk hiervan? En zou het voor jou een reden zijn niet met een bedrijf in zee te gaan?
Ik denk dat het mag, als het in hun voorwaarden staat aangegeven, en je met die voorwaarden akkoord bent gegaan toen je het product bestelde.
Ik vind het persoonlijk niet professioneel overkomen, maar ja, ik lees vrijwel nooit de voorwaarden als ik iets bestel, dus ik zou hier ook zomaar mee akkoord kunnen zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook zonder vrienden gaan o Facebook.
Alleen voor bedrijven gebruiken.

Ik zou persoonlijk een bedrijf dat aleen via Facebook reageert minder serieus nemen. En dus niet mee in zee gaan als ik het wist
Een bedrijf hoort een telefoonnummer te hebben of in ieder geval een postbusnumner.
In het geval van je sportschool snap ik het wel.
Steeds een website bij moeten houden en daar inschrijfformulieren op aanmaken is duurder en tijdrovender dan het via Facebook regelen.

Als klachtenpagina vind ik het niet geschikt en kan me niet voorstellen dat het mag.
Voor mij zou het zeker een reden zijn om hier geen zaken mee te doen.
HaPu schreef:
13-11-2018 09:30
In het geval van je sportschool snap ik het wel.
Steeds een website bij moeten houden en daar inschrijfformulieren op aanmaken is duurder en tijdrovender dan het via Facebook regelen.

Als klachtenpagina vind ik het niet geschikt en kan me niet voorstellen dat het mag.
Voor mij zou het zeker een reden zijn om hier geen zaken mee te doen.
Nee, maar de sportschool kan ook simpelweg op het prikbord in de school zelf een aankondiging hangen zodat mensen op de hoogte zijn en daarna bij de balie kunnen betalen bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gerealiseerd dat er bedrijven zijn die alleen via Facebook werken. Ik mag dan onder een steen leven maar ik vind het niet professioneel. Waarom kun je een klacht niet mailen?
Alle reacties Link kopieren
Een sportschool, vereniging, bedrijf mag zelf kiezen hoe ze met hun leden/klanten willen communiceren.

Vroeger was deze discussie over emails of telefoneren voor mensen die geen internet of telefoon hadden.

Het is aan jou om voor deze sportschool te kiezen of niet. Kennelijk werkt deze manier voor deze sportschool en hebben ze liever geen mensen die geen Facebook hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen Facebook account en laat derhalve bedrijven die alleen via dat medium communiceren gewoon links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij doet klm dit ook. Je kan alleen klagen of vragen stellen gia Facebook en twitter.
Alle reacties Link kopieren
Het mag vast, maar eerlijk gezegd maakt het antwoord op die vraag me geeneens zoveel uit. Ik wil niets van een bedrijf wat niet op een normale manier te bereiken is, bellen, mailen en evt te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
13-11-2018 10:37
Volgens mij doet klm dit ook. Je kan alleen klagen of vragen stellen gia Facebook en twitter.
Ik kon het me niet voorstellen dus heb even gegoogeld. En bij KLM kun je naast fb en twitter ook gewoon bellen en mailen.
every journey starts with a single step
Geen idee of het mag. Best een interessante vraag. Als er alleen via Facebook gecommuniceerd mag worden geldt dat dan ook andersom? Bv met een herinneringsnota?

Iets anders maar de basisschool communiceert bijna alles in whats app. Zit niet meer in de groep want het waren zoveel berichten om door te spitten voordat je bij de kern was.werd er gek van maar Zo heb ik laatst een uitje gemist.
Alle reacties Link kopieren
aangetekende post zal altijd wel aan komen. Maar waarom zou je niet mogen kiezen via welk medium je verder wel of niet benaderd wil worden? Het zou mijn keuze niet zijn, maar anderen vinden het misschien prachtig.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel mag, maar ik vind het wel heel dom als ze alleen Facebook hebben.

Mijn telefoonprovider is ook alleen op Facebook te bereiken, dat vind ik niet klantvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-11-2018 12:06
Ik denk dat het wel mag, maar ik vind het wel heel dom als ze alleen Facebook hebben.

Mijn telefoonprovider is ook alleen op Facebook te bereiken, dat vind ik niet klantvriendelijk.
Daar zie ik nog wel enige humor in overigens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
13-11-2018 12:07
Daar zie ik nog wel enige humor in overigens.

Nou vooral raar dat je niet kunt bellen toch? Zelf heb ik liever mail, maar dat was er ook niet.
Of het mag of niet weet ik niet, lijkt me wel sterk dat het mag. Maar ik vraag me af of je dat als bedrijf moet willen dat mensen met klachten je alleen via FB kunnen benaderen. Als ik iets wil bestellen en ik ken bedrijf niet dan lees ik de facebook pagina even door. Staat die vol met klachten dan bestel ik niet.

Gebruik Facebook zelf alleen als ik geen andere manier weet of als het geen klacht is maar gewoon een algemene vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven