Geld & Recht alle pijlers

Brief van gerechtsdeurwaarder

23-11-2018 17:55 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zojuist de post uit de brievenbus haalde zat daar een schrijven bij van een gerechtsdeurwaarder waarin wordt verzocht om betaling binnen 5 dagen (dagtekening gister).

Dit schrijven begint met de volgende zin:” wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is”.

Nou heb ik het deurwaarderskantoor gegoogeld en het ziet er uit als een legitiem kantoor, maar ik heb nooit eerder correspondentie ontvangen, heb geen flauw idee waar het over gaat, bedrag zegt me niks en een rekening van de provincie zegt mij ook niks.

Ik heb net het kantoor geprobeerd te bellen voor meer informatie, maar die zijn maandagochtend pas weer bereikbaar.
Dus nu ga ik het hele weekend lopen denken wat dit zou kunnen zijn (of ik misschien toch een rekening over het hoofd heb gezien).

Weet iemand misschien wat voor rekeningen je mogelijk van de provincie zou kunnen ontvangen?

Ik kan me namelijk niet herinneren ooit ergens uit naam van de provincie een rekening ontvangen te hebben, dus weet ook niet goed waar te zoeken in mijn administratie om erachter te komen waar het over gaat.
Welk kantoor is het?
Ik heb nog nooit een rekening van mijn provincie gehad.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-11-2018 17:56
Welk kantoor is het?
Jongejan wisseborn
Komen rekeningen binnen via digid?
Ben je recent verhuisd?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
23-11-2018 18:00
Komen rekeningen binnen via digid?
Daar heb ik al in teruggezocht, kan niks vinden van de provincie en sowieso niks wat gelijk is aan het bedrag waar over gesproken wordt.
Niet betalen. Er is bij KASSA wel is voorbij gekomen dat dit soort bureaus wel is willekeurig dit soort dingen naar mensen sturen in de hoop dat ze gewoon betalen met de gedachte; “oh ik ben dit en dat vergeten”.

95% van de gevallen zijn ze het niet vergeten.
anoniem_63c569f696bbc wijzigde dit bericht op 23-11-2018 18:03
4.85% gewijzigd
stripverhaal schreef:
23-11-2018 17:58
Jongejan wisseborn
Misschien het waterschap vergeten te betalen?
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-11-2018 18:01
Ben je recent verhuisd?
Ruim vijf jaar geleden voor het laatst.
Volgens mij kan je via hun site inloggen om je dossier te bekijken. Probeer dat eens.

Gaat het niet over het waterschap?
Santaaa schreef:
23-11-2018 18:02
Niet betalen. Er is bij KASSA wel is voorbij gekomen dat dit soort bureaus wel is willekeurig dit soort dingen naar mensen sturen in de hoop dat ze gewoon betalen met de gedachte; “oh ik ben dit en dat vergeten”.

95% van de gevallen zijn ze het niet vergeten maar is het gewoon bedacht.
Dit is volgens mij niet zo’n kantoor.
Kijk eens op mijnoverheid ?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-11-2018 18:02
Misschien het waterschap vergeten te betalen?
Ik heb even gekeken, maar dat kan het denk ik niet zijn.
Waterschap wordt niet door de provincie geregeld en het bedrag is lager (ongeveer 2/3 van de rekening van het waterschap van afgelopen jaar).
Toch maandag maar bellen dan.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-11-2018 18:02
Volgens mij kan je via hun site inloggen om je dossier te bekijken. Probeer dat eens.

Gaat het niet over het waterschap?
Dan moet je inlog en wachtwoord bij hun aanvragen die via de post verstuurd gaan worden, had ik al gevonden op hun site.
Dus dan zal maandag bellen sneller gaan.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
23-11-2018 18:04
Kijk eens op mijnoverheid ?
Heb ik al gedaan, niks vanuit de provincie en sowieso niks te vinden wat klopt qua bedrag.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
23-11-2018 18:07
Heb ik al gedaan, niks vanuit de provincie en sowieso niks te vinden wat klopt qua bedrag.
Ook niet als je daarbij rekening houdt met het feit dat er incassokosten bijkomen nu de vordering uit handen is gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
23-11-2018 18:02
Niet betalen. Er is bij KASSA wel is voorbij gekomen dat dit soort bureaus wel is willekeurig dit soort dingen naar mensen sturen in de hoop dat ze gewoon betalen met de gedachte; “oh ik ben dit en dat vergeten”.

95% van de gevallen zijn ze het niet vergeten.
Jongejan en Wisseborn is een gerenommeerd kantoor, geen louche bureautje. Dus dit soort onzin op internet smijten slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
23-11-2018 18:07
Heb ik al gedaan, niks vanuit de provincie en sowieso niks te vinden wat klopt qua bedrag.
Je moet uitgaan van de hoofdsom he? Dat zijn de originele kosten.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
23-11-2018 18:02
Niet betalen. Er is bij KASSA wel is voorbij gekomen dat dit soort bureaus wel is willekeurig dit soort dingen naar mensen sturen in de hoop dat ze gewoon betalen met de gedachte; “oh ik ben dit en dat vergeten”.

95% van de gevallen zijn ze het niet vergeten.
Ik ken dat soort items van kassa wel, maar dit kantoor is daar volgens mij nog nooit genoemd.
Daarom ga ik er in eerst instantie maar vanuit dat ik echt zelf iets vergeten ben. Kan me alleen niet bedenken wat..
Maar ik betaal sowieso niet tot ik maandag contact gehad heb.
Het vreemde is wel dat ik naar mijn weten in het afgelopen jaar ook nergens een herinnering van heb gehad (alles gewoon meteen betaald), dus snap sowieso niet waarom er nu een deurwaarder contact zoekt, als ik echt iets vergeten ben zou ik toch eerst een herinnering krijgen neem ik aan...
Alle reacties Link kopieren
Komt de IBAN in de brief overeen met die op de website?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het niet om waterschapsbelasting gaat? Ik krijg ieder jaar een rekening met twee acceptgiro's daarvoor. Ben je er niet een vergeten te betalen?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
https://onterechtevordering.nl/deurwaar ... wisseborn/

Deze heb je al voorbij zien komen denk ik.

Heel vervelend dat je zoiets binnenkrijgt op de vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-11-2018 18:10
Je moet uitgaan van de hoofdsom he? Dat zijn de originele kosten.
Alle rekeningen die ik via “mijnoverheid” vind die ik het afgelopen jaar betaald heb zijn hoger dan het bedrag waar nu over gesproken wordt.
Dus dat kan het ook niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven