Geld & Recht alle pijlers

Als je mensen ziet stelen... zeg je er dan wat van?

24-11-2018 12:50 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen was ik bij een Kringloop in ons dorp. Het wordt gerund door vrijwilligers en de baten gaan naar de missie. Er waren een aantal mensen aanwezig die een hele hoop spullen hadden verzameld en een totaalprijs daarvoor wilden. Dat mag natuurlijk, maar ik vond het vreemd dat er tijdens het onderhandelen over de prijs nog gewoon spullen bijgezet werden. Er werd hevig afgedongen, maar toch kwam er een totaalprijs. Koopje vond ik voor al de spullen die er verzameld stonden (had verschillende prijzen gezien). Na de koop werd begonnen met inpakken, er zaten veel breekbare items bij. Er stond niemand van de kringloop zelf bij. Tot mijn verbazing werden er op slinkse manier ook spullen van een tafel dichtbij ingepakt in kranten. Aangezien ik nog moest afrekenen, heb ik dit gemeld bij de persoon achter de toonbank. Zij hadden nog niets gezien, maar gingen er daarna wel bijstaan. Stelen van een Kringloop met echt lage prijsjes... je hebt toch echt minderwaardig volk.

Heb jij weleens iemand iets zien stelen? En zeg je dat dan aan het personeel dat aanwezig is?
Horen, zien en .... reageren
Nee ik zeg er niks van. Niet mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Stelen is sowieso laag.
Ik zou er wel iets van zeggen ja.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aso’s. Ik heb nog nooit iemand zien stelen, maar ik zou het bij personeel van de winkel aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel zeggen ja. En dan nogal hard ook zodat iedereen het hoort.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 12:54
Nee ik zeg er niks van. Niet mijn probleem.
Rare houding... Je betaalt er overigens wel voor, dus toch ook beetje jouw probleem.


Ja, ik zeg er wel wat van. Overigens wel tegen het personeel: het is uiteindelijk hun eigendom en afweging hoe hier mee om te gaan. Je wil toch voorkomen dat er bijv. een vechtpartij ontstaat omdat jij er wat van zegt tegen de dief zelf. Of dat het gaat om een verwarde persoon die daar wel vaker iets meeneemt en dat het altijd weer terug wordt gebracht ofzo.
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 12:54
Nee ik zeg er niks van. Niet mijn probleem.
Stelen is wel jouw probleem.
Prijzen in de winkel worden namelijk steeds hoger als gevolg van diefstal.

Ik heb een keer iets gezegd tegen de dief zelf.
Ik heb in mijn supermarkt nu al 3 keer iemand wat zien pikken. Bij 1 persoon ging het echt om kilo's vlees. Hij stopte dat allemaal onder zijn jasje. Een andere keer ging het om een kindje dat wat snoep meenam. De laatste keer stond ik achter een pikster bij de kassa. Ze wist wel dat ik haar dat had zien doen. Die vleesman ook trouwens. Ik heb er nog nooit wat van gezegd.
Ik roep vanuit een soort naïeve verbazing weleens iets wat ik soms beter niet had kunnen roepen.
In dit geval zou het kunnen dat ik van verbazing niets zeg, of juist roep: "hè?! die spullen lagen er toch helemaal niet bij?"
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou het personeel daarop attenderen. Vind stelen echt laag.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 12:54
Nee ik zeg er niks van. Niet mijn probleem.
Wat een nare, asociale houding. Ik zeg er wel iets van. Ik zou het namelijk ook fijn vinden er iets gezegd zou worden als iemand op het punt staat om iets van mij te jatten.
Ja, ik zou wel iets zeggen tegen het winkelpersoneel of security als die er is.
Trotter schreef:
24-11-2018 13:06
Wat een nare, asociale houding. Ik zeg er wel iets van. Ik zou het namelijk ook fijn vinden er iets gezegd zou worden als iemand op het punt staat om iets van mij te jatten.
Overdrijven is ook een vak zie ik. Het is aan de winkelier om er zelf maatregelen tegen te nemen
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 13:17
Overdrijven is ook een vak zie ik. Het is aan de winkelier om er zelf maatregelen tegen te nemen
En als een ander van jou jat vind je het ook goed dat iemand niets zegt als ze het zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als 10-jarige iemand doodleuk met een cake de Jamin uit zien wandelen. Ik was zo flabbergasted dat het niet in me opkwam iemand er iets van te zeggen. Hoe heerlijk naïef was ik toen nog. :biggrin:

Als ik nu achter iemand in de rij zou staan waarvan ik zou weten dat die iets verstopte zou ik denk ik iets zeggen in de zin van ‘volgens mij vergeet u iets af te rekenen’.
Raar wel, dat er mensen doodleuk achter gaan staan en doen of hun neus bloedt. Lijkt me bijna een aanmoediging voor de dief, zo weinig sociale controle. ‘Ik kom er wel mee weg want ze durven toch niks te zeggen’.
.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zeg je daar wat van tegen het personeel van de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t tegen het personeel zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel goed dat jij iets gezegd hebt. Ik was jaren terug in de Dirk en daar was een ouder echtpaar, zeg maar 80-ers. Die man was tegen de vrouw aan het snauwen doe je tas open en deed heel dwingend en hij schuift zo een hele rij pakken met bouillon zakjes in haar tas. Ik moet zeggen ik was zo verbouwereerd...het leek niet echt... ik ben gewoon door gelopen.

Later thuis dacht ik: wat moet een 80-jarig stel nou met een hele handtas vol bouillon zakjes????
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-11-2018 13:40
4.75% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 12:54
Nee ik zeg er niks van. Niet mijn probleem.
Het is een maatschappelijk probleem. En ik neem aan dat jij daar ook gewoon bijhoort.
Ja ik had een tijdje terug dat er iemand bij de kassa flessen alcohol meenam zonder te scannen en de rest wel gewoon op de band legde. Ik vond het vooral vervelend hoe hij de caissière van waarschijnlijk net 16 jaar voor het blok zette. Die er overduidelijk niks van durfde te zeggen. Toen ben ik naar de service balie gelopen en heb het daar gemeld. Die ging er meteen op af, hoe het is afgelopen heb ik niet meer meegekregen.
minnimouse schreef:
24-11-2018 13:19
En als een ander van jou jat vind je het ook goed dat iemand niets zegt als ze het zien?
Ik heb geen winkel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar heb ik geen tijd voor. Wie zegt dat die spullen niet klaargezet waren voor die mensen?
God, aub, geef me geduld. Als u me kracht geeft dan sla ik ze op hun gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer zoals de drie aapjes.
God, aub, geef me geduld. Als u me kracht geeft dan sla ik ze op hun gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
24-11-2018 13:47
Ik heb geen winkel ofzo.

Want je moet een winkel hebben voor er iets van je gejat kan worden?
.
Las een tijdje terug een artikel over mensen die van alles wegjatten in restaurants.
Die denken dat het bestek bij de prijs zit inbegrepen en dat ze die nadien naar huis mogen meenemen.
Restaurant komen hierdoor voor hoge kosten te staan en dan is het inderdaad wel heel asociaal als je ermee door blijft gaan wetend wat voor schade je aanricht.
Heb zelf als kind vaak genoeg een snoepje weggejat of op een rommelmarkt iets onder mijn mouw gestoken dus dat soort kruimeldieverij knijp ik wel een oogje voor toe.
anoniem_371728 wijzigde dit bericht op 24-11-2018 13:52
0.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven