Geld & Recht alle pijlers

Wanneer krijg jij uitbetaald?

03-12-2018 20:25 40 berichten
Ik ben iemand aan het helpen wie van zijn financiële situatie een grote puinhoop heeft gemaakt. Hij heeft vanuit huis niets meegekregen over 'je moet je rekeningen' betalen want met een deurwaarder kan je het fijn in termijnen doen en anders ga je 'gewoon' de WSNP in. Ivm een dagvaarding kwam hij naar mij toe en vroeg wat hij moest doen om dit te kunnen voorkomen. Dus als antwoord gegeven je rekeningen betalen :idee: maar goed.

Nu heb ik met schuldeisers een bedrag afgesproken wat elke maand op de 5e dient bijgeschreven te zijn. Maar blijkbaar krijgt hij dus pas de 3e zijn loon. Het is inmiddels na 20:00 en het loon is nog steeds niet bijgeschreven. Dus ik vroeg mezelf af:

Wanneer krijg jij je loon uitbetaald, afgaande van het feit dat je het niet elke week uitbetaald krijgt dus. Waarom ik dit vraag? Ik wou weten of er meer mensen zijn wie het zo laat uitbetaald krijgen.

TO trapt af, ik elke 24e en mijn partner de 26e.
Ik de laatste werkdag van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt iets met zijn (en dat is niet je partner) schuldeisers afgesproken? Apart, gezien de rest van je verhaal.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik snap niet wat mijn dag van loonbetaling te maken heeft met iemand die zijn rekeningen niet betaald.

Tip; een betalingsdag afspreken waarop hij zeker zijn geld binnen heeft.
Laatste werkdag van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Word hij wel per maand uitbetaald? Als hij elke 4 weken word uitbetaald dan wisselt de uitbetaaldatum natuurlijk ook :lightbulb:
Sansa_ schreef:
03-12-2018 20:29
Ik snap niet wat mijn dag van loonbetaling te maken heeft met iemand die zijn rekeningen niet betaald.

Tip; een betalingsdag afspreken waarop hij zeker zijn geld binnen heeft.
Heeft er totaal niets mee te maken. In OP staat ook duidelijk dat ik me afvraag wanneer anderen hun loon krijgen als in; is het normaal dat je het pas aan het begin van de maand krijgt.
lizenlotte schreef:
03-12-2018 20:30
Word hij wel per maand uitbetaald? Als hij elke 4 weken word uitbetaald dan wisselt de uitbetaaldatum natuurlijk ook :lightbulb:
Nee gewoon per maand. Aan zijn afschriften te zien is het elke maand op de 3e mits het weekend er niet tussen valt, dan kan het ook de 4e of de 5e worden.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 20e en 24e maar in elk geval altijd voor de 25e. De dag kan nog wel eens verschillen als er een weekend tussen zit.

Ik snap alleen niet hoe je met deze informatie je vriend kan helpen en het hele verhaal in de OP is ook nogal warrig.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 23ste gehad, 24ste gehad. Ben benieuwd welke datum ik het deze maand ga krijgen. Hoop de 21ste. Maar verwacht de 24ste.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verschilt het nogal per maand. Het varieert tussen de 20e en de 30e, en bij mijn partner is het tussen de 22e en 25e. Maar aan deze info heb je echt niks. Je kunt beter op zijn bankrekening terug kijken wanneer hij de afgelopen maanden zijn salaris heeft ontvangen. Adhv die info kun je betalingsregelingen treffen.
AeonOfWinter schreef:
03-12-2018 20:28
Jij hebt iets met zijn (en dat is niet je partner) schuldeisers afgesproken? Apart, gezien de rest van je verhaal.
Vind het niet bijster bijzonder of zo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Op de 20e, man op de 19e. Is dat op zaterdag dan voor het weekend. Is het op zondag dan meestal na t weekend.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Meestal ergens tussen de 23ste en de 27ste.
Officieel de 25ste.
Maar met weekends of feestdagen wisselt dat al es.

Kan je niet beter de 8ste of de 10de afspreken om af te lossen?
Dan heeft ie het sowieso. (Zolang ie zijn werk houdt.)
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 20:36
3.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij de 23 of 24 ste. Mijn kinderen hebben bijBaan gehad en iedereen kreeg daar de 4 de uitbetaald. Is toch bij iedereen verschillend?
Fijn dat je hem wilt helpen maar andere afschrijfdatum had achteraf wellicht handiger geweest. Misschien kan dat nog aangepast worden?
De 24e. Valt dat in het weekend dan de vrijdag ervoor.
Man 20e en ik de 25e. Beide grote organisaties. Bij mijn vorige werkgever rond de 28e en soms betaalde de directeur het uit zijn privé B.V. ivm te weinig geld. Dat is onder andere de reden geweest dat ik nu elders werk 😅
Als het goed is deze week (krijg iedere 4 weken betaald).
Het belangrijkste is altijd communicatie. Kan er niet betaald worden ivm gebrek aan storten salaris dan geef je dat direct door.
vaiana schreef:
03-12-2018 20:31
Heeft er totaal niets mee te maken. In OP staat ook duidelijk dat ik me afvraag wanneer anderen hun loon krijgen als in; is het normaal dat je het pas aan het begin van de maand krijgt.
Waarom dan die uitgebreide inleiding?

Over wat normaal is; wanneer je ergens gaat werken krijg je normaal gesproken medegedeeld wanneer de loonbetaling plaatsvind. Dan kan per dag, per klus, per week, per vier weken, per maand...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de 8ste betaald, mijn man krijgt de 7de en de 21ste uitbetaald.
Normaal 25, maar als de 25ste in het weekend valt, de 23 of 24ste.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je hem wil helpen! Hopelijk lukt het hem zo om zijn zaken op orde te krijgen.
Ik krijg het altijd op de 25ste. Valt de 25ste op zaterdag dan de vrijdag ervoor. Als de 25ste zondag is dan de 26ste.
Mijn man de 20ste. Als dat in het weekend valt dan de vrijdag ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Krijg van niemand geld :'(
ik geef mn bek ook maar een douw
vaiana schreef:
03-12-2018 20:31
Heeft er totaal niets mee te maken. In OP staat ook duidelijk dat ik me afvraag wanneer anderen hun loon krijgen als in; is het normaal dat je het pas aan het begin van de maand krijgt.
In mijn geval is dat normaal ja omdat ik om de 4 weken betaald krijg en dat valt niet op een vaste dag iedere maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven