Geld & Recht alle pijlers

Kosten per week

05-12-2018 19:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alleenstaande gebruik ik 100 euro per week voor variabele kosten dus boodschappen inclusief voor mijn 2 katten.
Wie doet beter wil ik zeggen wie kan het met minder doen en met hoeveel zijn jullie!
tips om te besparen zijn ook welkom.
Dus geen vaste kosten, enkel alles wat je koop in de winkel
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zo veel en weinig uitgeven als je wilt...hoeveel heb je te besteden per week?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de verdeling tussen kosten voor je eigen onderhoud en de kosten voor de katten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met 2en en ik geef ook zoiets uit volgens mij. Geen huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Dus 100 euro in de supermarkt? Besteden wij ook met 2 personen en 1 kat.
ik geef mn bek ook maar een douw
De beste tip om te besparen is een boodschappenlijstje te maken voor je het huis verlaat en je daar ook aan te houden.
Ik heb jarenlang 70 euro per week aangehouden, maar daar hield ik steeds van over, dus het weekbedrag ligt nu lager en ik heb ook een kat.
Ik koop alles wat mijn hartje begeert voor zo'n 55 euro in de week.
Alle reacties Link kopieren
ik ben geen grote eter wel snoeper, ik koop voor mijn katten een keer per maand in het groot bij bol.com en dat scheelt, korrels koop ik een keer per week 1,45 bij delhaize van friskies .
Bol is duurder dan een gewone winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bol verruilen voor zooplus veel keuze en goedkoper en daar kan je beter voer vinden dan die friskies.

Verder ben ik nieuwschierig wat koop je dan zoal geef een lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Honderd euro vind ik vrij veel voor een alleenstaande. Voor de boodschappen incl. voer en kattenbakkorrels voor mij en mijn drie katten ben ik gemiddeld 60 euro per week kwijt.

Overigens is Zooplus niet altijd goedkoper dan bijv. Bol.com. Een 10 kilo zak Science Selective (konijnenvoer) kost bij Bol € 32,70 en 5 kilo bij Zooplus € 21.99.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen en zonder katten red ik het met 50 euro, katten bestel ik groot eens per 3/6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater: vlees bij de slager want daar kun je als single meer voordeliger dan in delhaize of aldi, aardappelen, rijst, pasta, 3 per week vlees, soms gerookte zalm guilty pleasure, vooral actions is verleidelijk alles voor nog geen een euro en dan als je aan de kassa komt.
Voor alleen boodschappen vind ik het veel voor 1 persoon en een kat.

Als er ook nog benzine/OV-kosten, cadeautjes, uitjes, kleding en andere zaken bijkomen valt het weer erg mee.
jujuken schreef:
05-12-2018 19:54
derooiekater: vlees bij de slager want daar kun je als single meer voordeliger dan in delhaize of aldi, aardappelen, rijst, pasta, 3 per week vlees, soms gerookte zalm guilty pleasure, vooral actions is verleidelijk alles voor nog geen een euro en dan als je aan de kassa komt.
Koop je dan dus eenpersoonsverpakkingen? Waarom niet gewone verpakking en deels invriezen?

Wij geven 75 - 80 uit met 2 volwassenen en 1 kind
Hier 2 volwassenen en 2 katten.
Wij gebruiken €400 per maand voor boodschappen en dat is inclusief brengpizza of brengchinees oid.

Ik bestel kattenvoer in het groot bij Zooplus en de meeste boodschappen koop ik bij Lidl en wat ze daar niet hebben (of wat ik lekkerder vind) bij AH.
Brood alleen van de warme bakker.

Wij leven dus met 1 volwassene extra van hetzelfde budget als jij.
En hier 1 vleeseter en 1 vegetariër.
Alle reacties Link kopieren
Bent u van Belgie? Daar liggen de prijzen anders dan in Nederland

Ik koop gewoon groot in heb bewust een grotere vriezer en portioneer ik het thuis en dan hop de vriezer in.
Als ik b.v gehaktballen maak koop ik gelijk 1 kg gehad haal ik 7/8 ballen uit.
Groentes ga ik met de seizoenen mee kijk naar de folders

Vis lust ik dan weer niet
Ik geef 50 euro pw uit aan boodschappen, incl drogisterij art. Ik heb geen dieren en woon alleen. Maak vaak een grote pan eten( boerenkool, macaroni, babi pangang) met producten uit de aanbieding en vries deze in. scheelt enorm in de kosten.
Voor 4 personen (2 volwassen en 2 kinderen) zijn we denk ik rond de 115 euro per week kwijt aan levensmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee volwassenen 2 kids 1 op komst...2 katten en een hond, 100e per week
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
05-12-2018 20:13
Ik geef 50 euro pw uit aan boodschappen, incl drogisterij art. Ik heb geen dieren en woon alleen. Maak vaak een grote pan eten( boerenkool, macaroni, babi pangang) met producten uit de aanbieding en vries deze in. scheelt enorm in de kosten.
Doe ik ook! Ik eet van de aanbiedingen, gewoon omdat ik dan meer geld heb voor de echt leuke dingen! Eten boeit me niet echt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven met twee personen en twee katten nog niet eens honderd euro per week uit. Maar ik koop dan ook geen Actionmeuk, dat scheelt.
Twee personen en twee honden.
Alles bij elkaar (eten voor ons, eten voor de honden, incidenteel een hondenspeeltje, drogist etc) zal ik rond de 150 euro per week uitkomen. Daarvan is pakweg 50 euro voor de honden. Maar die eten dan ook duur, dus het zou echt wel een stuk goedkoper kunnen als het moest.
Alles wat je in de winkel koopt, dus ook cadeautjes, schoenen, kleding etc? Dan vind ik 100 euro weinig. Of bedoel je dat niet?
Je bericht is inderdaad nogal onduidelijk. Als het enkel boodschappen is vind ik het veel. Wij zijn met twee volwassen en 2 kinderen (peuter/kleuter, kunnen voor hun leeftijd wel goed eten) ook zo'n 100E per week aan boodschappen kwijt. We hebben geen huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
toen ik studeerde, deed ik het van 35 Gulden in de week
(weet niet meer hoe hoor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven