Geld & Recht alle pijlers

Borgsom belgie

07-12-2018 13:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een jaar geleden voor iemand borg betaald zodat deze persoon vrijgelaten zou worden. weet iemand hoe ik dat geld terug kan krijgen? ik heb wat problemen met deze persoon en wil me niet helpen hiermee.
Wat heeft Belgie hier mee te maken?
Ik neem aan dat je afspraken gemaakt hebt met degene waarvoor je het bedrag voorgeschoten hebt? Of is het een gift geweest?
Oeh, spannend.

Er is een programma waar je kunt melden. Rotcenten van rtl4.

Weet niet of ze ook Belgen gaan stalken voor je geld.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
07-12-2018 16:14
Wat heeft Belgie hier mee te maken?
Ik neem aan dat je afspraken gemaakt hebt met degene waarvoor je het bedrag voorgeschoten hebt? Of is het een gift geweest?

Altijd handig als iemand op een Nederlands forum erbij vermeldt dat zij in een ander land woont omdat de regels daar soms anders zijn.
chocolol schreef:
07-12-2018 18:14
Altijd handig als iemand op een Nederlands forum erbij vermeldt dat zij in een ander land woont omdat de regels daar soms anders zijn.
Klopt, maar dan is het ook wel handig om even te vermelden waar het dan precies om gaat. "Borgsom Belgie" zegt me namelijk niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
07-12-2018 18:55
Klopt, maar dan is het ook wel handig om even te vermelden waar het dan precies om gaat. "Borgsom Belgie" zegt me namelijk niet zoveel.
In de OP schrijft TO dat hij/zij een borgsom betaald heeft zodat die persoon vrijgelaten zou worden.
Lijkt me toch niet zo heel moeilijk te begrijpen wat er gebeurd is.

TO: heb je iets op papier staan?
Van wie zou je dat terug moeten krijgen? Ik lees wel over teruggave van de borg, maar dat gebeurt als de verdachte op alle zittingen verschijnt, bij vrijspraak of verjaring. Is zoiets van toepassing?

https://www.advocaat-platteau.com/singl ... rugbetaald
https://polinfo.kluwer.be/NewsView.aspx ... 51&lang=nl
Alle reacties Link kopieren
Dat geld krijg je neem ik aan terug als die persoon zich meldt bij justitie als hij wordt opgeroepen. Wellicht is er een regeling dat die persoon zich kan melden om weer in hechtenis te worden genomen in afwachting tot definitieve veroordeling en dat je dan je borg weer terugkrijgt.

Ik kan me niet voorstellen dat er een scenario is dat justitie de borgsom gaat terugbetalen als er niemand garant staat dat die persoon in kwestie zich komt melden. Die borgsom is er met een reden.

Je bent zelf in zee gegaan met een verdachte, dan weet je dat er een risico is dat deze persoon zich niet aan de regels houdt en dat je misschien je geld niet meer terugziet.
Vijgen na Pasen maar ik denk niet dat je deze ondoordachte beslissing nogmaals zou maken.
Om je met zo'n juridisch kluwen te helpen hebben ze "de advocaat" uitgevonden.

Heeft die oude vriend / partner er één?
Want die kent de zaak of kan de gegevens op zijn minst terugzoeken.

Een andere advocaat zal ook wel kunnen kijken hoe het zit, maar moet van 0 beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven