Geld & Recht alle pijlers

Leven op een minimaal inkomen

08-12-2018 02:03 154 berichten
Zeer bewust, wegens een behoorlijke hypotheek, leven wij een minimalistisch leven. Maar halen het maximale eruit.

Ik merk dat het leven op een minimaal niveau niet normaal is in Nederland. Ik heb een budget per week en splits het op, op deze manier http://funcheaporfree.com/2017/06/simpl ... -printable

wie doet er met me mee? De leuke aanbiedingen die we niet willen missen bv?
anoniem_379382 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 10:29
46.48% gewijzigd
Aha dit bedoel je met op bijstandsniveau leven.. :rofl: :rofl: :rofl:
Streching a euro.. ik kocht vandaag bij de Aldi een 500 gram shoarma - 35%, ik had nog wat aardappelpartjes, gebakken in een bakje daarop de shoarma daarop veel kaas :) in de oven en smullen
benmamma schreef:
08-12-2018 02:10
Aha dit bedoel je met op bijstandsniveau leven.. :rofl: :rofl: :rofl:
juist, precies op dat niveau. we geven niets meer uit.
Iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf wil, maar ik vind het rare keuzes: leven op minimaal niveau maar zoon moet wel op zijn 16e met zijn rijbewijs beginnen?
Dat past nou niet bepaald bij minimalistisch leven. Betalen voor een studie is 1 ding, maar waarom in hemelsnaam op 16-jarige leeftijd aan rijlessen beginnen? Laat hem eerst studeren en geld verdienen, dan kan hij zelf sparen voor rijlessen.
qua niveau, ik ben van huisuit een tokkie heur dus over niveaus :hello: :high5:
bluewaterrr schreef:
08-12-2018 02:12
Iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf wil, maar ik vind het rare keuzes: leven op minimaal niveau maar zoon moet wel op zijn 16e met zijn rijbewijs beginnen?
Dat past nou niet bepaald bij minimalistisch leven. Betalen voor een studie is 1 ding, maar waarom in hemelsnaam op 16-jarige leeftijd aan rijlessen beginnen? Laat hem eerst studeren en geld verdienen, dan kan hij zelf sparen voor rijlessen.
dat moet hij niet, hij wil een studie die niet in de buurt is. dus of een auto of op kamers
Okee, dus eerst betalen jullie zijn rijlessen, vervolgens zijn auto en dan nog de benzinekosten als hij dagelijks naar zijn studie heen en weer gaat. Ik denk dat je de definitie van minimalistisch nog eens op moet zoeken.
bluewaterrr schreef:
08-12-2018 02:16
Okee, dus eerst betalen jullie zijn rijlessen, vervolgens zijn auto en dan nog de benzinekosten als hij dagelijks naar zijn studie heen en weer gaat. Ik denk dat je de definitie van minimalistisch nog eens op moet zoeken.
* hij werkt
als 16 jarige werk hij best veel, en hij gaat voor het verbruik betalen.

De auto die hij krijgt is ongeveer € 500.- in waarde
echt onze kinderen worden niet verwend.
nou ja een beetje dan. ik doe zijn lunch, beter verwend als verwaarloosd.
Wij hebben niet zuinig geleefd en toch is ons huis bijna hypotheekvrij, twee inmiddels volwassen kinderen die gestudeerd hebben, de derde heeft een beperking en kan dat niet. Alledrie een rijbewijs etc.
Probeer ook in het nu te leven, je weet niet wat er later gebeurt.
En ja, onze kinderen hebben allemaal bijbanen gehad, wij betalen de studie maar niet het studentenleven.
cesium24 schreef:
08-12-2018 02:54
Wij hebben niet zuinig geleefd en toch is ons huis bijna hypotheekvrij, twee inmiddels volwassen kinderen die gestudeerd hebben, de derde heeft een beperking en kan dat niet. Alledrie een rijbewijs etc.
Probeer ook in het nu te leven, je weet niet wat er later gebeurt.
En ja, onze kinderen hebben allemaal bijbanen gehad, wij betalen de studie maar niet het studentenleven.
wellicht een andere ruimte financieel, wel en potje per kind qua studie en ze besluiten allebei (de jongste is 12)
een hbo te doen,
Alle reacties Link kopieren
Sophieclaire schreef:
08-12-2018 02:21
echt onze kinderen worden niet verwend.
Nee zeker niet.
Je arme kinderen krijgen niet eens groente bij hun eten.

Vette shoarma, vette kaas, vette gebakken aardappelschijfjes daar moeten ze het maar mee doen.
sugarmiss schreef:
08-12-2018 05:45
Nee zeker niet.
Je arme kinderen krijgen niet eens groente bij hun eten.

Vette shoarma, vette kaas, vette gebakken aardappelschijfjes daar moeten ze het maar mee doen.
alsof dat gratis is.
sugarmiss schreef:
08-12-2018 05:45
Nee zeker niet.
Je arme kinderen krijgen niet eens groente bij hun eten.

Vette shoarma, vette kaas, vette gebakken aardappelschijfjes daar moeten ze het maar mee doen.
onze kinderen krijgen wel groenten en fruit. Niet mee naar school ik verwerk dat in de maaltijden, niet dat ze er een hekel
aan hebben
Waarom ga je niet goedkoper wonen? Ipv te bezuinigen op pensioenen en groenten? Oprecht benieuwd. Klinkt alsof je een boel vrijheid (nu en later) inlevert voor die hypotheek.
z-u-s schreef:
08-12-2018 05:59
Waarom ga je niet goedkoper wonen? Ipv te bezuinigen op pensioenen en groenten? Oprecht benieuwd. Klinkt alsof je een boel vrijheid (nu en later) inlevert voor die hypotheek.
dat is geen optie, we hebben serieus 4 hypotheken, en we wonen in een dorp. met ongeveer 1500 woningen (ik overdrijf het zijn er minder)
verhuizen is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen zo goedkoop mogelijk doen is toch echt iets anders dan op bijstandsniveau leven hoor.
4 hypotheken, daar kan iemand in de bijstand alleen maar van dromen.
Gelukkig is schulden maken in Nederland niet nodig (schreef je elders).
Je realiseert je dat een hypotheek ook een schuld is?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sophieclaire schreef:
08-12-2018 06:10
dat is geen optie, we hebben serieus 4 hypotheken, en we wonen in een dorp. met ongeveer 1500 woningen (ik overdrijf het zijn er minder)
verhuizen is geen optie
Verhuizen is geen optie.........
Dat is dus een keuze.
Natuurlijk kun je goedkoper gaan wonen, mss niet in je dorp, maar in de dichtstbijzijnde stad kun je vast wel een 3-kamerflatje kopen voor minder.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als je een behoorlijke hypotheek kunt betalen, zou ik niet eens durven zeggen dat je leeft op een minimaal inkomen. Je maakt bepaalde keuzes, naar dat is m.i. Iets totaal anders. Van minimalistisch leven is m.i. ook al geen sprake als je een behoorlijke hypotheek kunt betalen, je kind rijlessen gaat krijgen etc. Autorijden vind ik werkelijk niets met minimalistisch leven te maken hebben.
Tijdschriftenverslindster schreef:
08-12-2018 06:28
Als je een behoorlijke hypotheek kunt betalen, zou ik niet eens durven zeggen dat je leeft op een minimaal inkomen. Je maakt bepaalde keuzes, naar dat is m.i. Iets totaal anders. Van minimalistisch leven is m.i. ook al geen sprake als je een behoorlijke hypotheek kunt betalen, je kind rijlessen gaat krijgen etc. Autorijden vind ik werkelijk niets met minimalistisch leven te maken hebben.

Onze hypo is naar ons inkomen. Wij zien mensen die maandelijks meer uitgeven als ons,
Mensen die meer als 70% van hun inkomen uitgeven bv
Alle reacties Link kopieren
Sophieclaire schreef:
08-12-2018 06:31
Onze hypo is naar ons inkomen. Wij zien mensen die maandelijks meer uitgeven als ons,
dan wij

Sorry.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven