Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke of leuke acties banken en verzekeringen

09-12-2018 15:56 27 berichten
Na het topic ‘Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel’ en het topic over dramatische ervaringen met instanties, nu een topic over ervaringen met banken en verzekeringen.

Om het in kerstsferen te houden zijn deze keer ook goede ervaringen welkom.
TO trapt af.

Ik had jarenlang een zorgverzekering bij Agis (voorheen ZAO). Je kreeg bepaalde behandelingen vergoed, mits de behandelaar was aangesloten bij een beroepsvereniging uit ‘de lijst’.
Ik diende een declaratie in. Na weken wachten een afwijzing, met als reden: beroepsvereniging staat niet op onze lijst.
Ik nogmaals de declaratie indienen, notitie erbij over de betreffende beroepsvereniging die wel degelijk op de lijst staat.
Een maand later wederom een afwijzing, met als reden: beroepsvereniging staat niet op onze lijst.
Ik bellen. Supervriendelijke jongeman bekijkt mijn digitale declaratie. “Ja, inderdaad, mevrouw, deze beroepsvereniging hebben we goedgekeurd. Ik laat de declaratie weer in behandeling nemen.”
Paar weken later post van Agis. Wat denk je? Precies.

*Ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, die declaraties netjes èn binnen een werkweek afhandelt. Ik ben daar tevreden klant. *
Alle reacties Link kopieren
Mijn verzekeraar verhoogd elk jaar de premie omdat ze veel schadeclaims krijgen, daarom ben ik op zoek naar een alles-in-een verzekering voor een redelijke prijs per maand.

Iemand tips?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik stond rood. De bank verlaagde, op zich correct binnen het contract, mijn kredietlimiet waardoor ik ineens te veel rood stond. Daar schreven ze een brief over, die ik niet las. Vervolgens stuurden ze een mail, met de mededeling dat ze mijn rekening gingen sluiten.

Op mijn vraag waarom ze die eerste brief stuurden i.p.v. een mail: we mogen niet mailen vanwege de AVG……

:frusty:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Miskotto schreef:
09-12-2018 16:04
Mijn verzekeraar verhoogd elk jaar de premie omdat ze veel schadeclaims krijgen, daarom ben ik op zoek naar een alles-in-een verzekering voor een redelijke prijs per maand.

Iemand tips?
Wil je het volgende:
inboedelverzekering
opstalverzekering
aansprakelijkheidsverzekering
rechtsbijstandverzekering
autoverzekering

Mosterd. Er is inmiddels een ander topic geopend over de kosten van verzekeringen.
geld-recht/welke-verzekeringen-heb-jij/ ... ges/433034

Daar krijg je een indruk wat andere forummers aan verzekeringen uitgeven.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 16:13
23.42% gewijzigd
JollyRider schreef:
09-12-2018 16:05
Ik stond rood. De bank verlaagde, op zich correct binnen het contract, mijn kredietlimiet waardoor ik ineens te veel rood stond. Daar schreven ze een brief over, die ik niet las. Vervolgens stuurden ze een mail, met de mededeling dat ze mijn rekening gingen sluiten.

Op mijn vraag waarom ze die eerste brief stuurden i.p.v. een mail: we mogen niet mailen vanwege de AVG……

:frusty:
En als ze je iets willen aansmeren iets aan je willen verkopen, dan bellen ze je op.
Ik heb er zelf geen maar ken mensen met een woekerpolis. Zo'n beleggingsverzekering met verborgen kosten. Wat een naaierij is dat.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
09-12-2018 16:08
En als ze je iets willen aansmeren iets aan je willen verkopen, dan bellen ze je op.
Regelmatig. Mogen we even over uw verzekeringen..... NEE
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-12-2018 16:11
Ik heb er zelf geen maar ken mensen met een woekerpolis. Zo'n beleggingsverzekering met verborgen kosten. Wat een naaierij is dat.
Heb er ooit nog onderzoek naar gedaan, echt, zuivere oplichting
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik belde toen mijn oudste net geboren was vol rare hormonen naar de verkeerde maatschappij om onze gezingsuitbreiding door te geven (ik heb niet alle verzekeringen bij dezelfde maatschappij) en gaf ook nog eigen naam op ipv familienaam. Die mevrouw maar zoeken zoeken naar die zorgverzekering en het duurde echt even voor het kwartje bij mij viel dat ik ergens anders heen moest bellen. Mevrouw en ik konden er beiden hard op lachen. Paar dagen later kregen we een grote doos van die maatschappij opgestuurd met een mega-knuffelbeer en felicitaties met de geboorte van de baby.

Natuurlijk ook met doel ons over te halen alle verzekeringen daar onder te brengen maar niettemin vond ik het wel leuk.
JollyRider schreef:
09-12-2018 16:13
Heb er ooit nog onderzoek naar gedaan, echt, zuivere oplichting

Nogal ja. Ik heb eens aan een verzekeringsadviseur die ze die verzekering had aangesmeerd gevraagd om te specificeren wat nou precies die kosten waren, maar daar kwam hij zelf ook niet uit. En later kwam de verzekeraar nog met een compensatieregeling van maar liefst nul euro. Dat had die Wabeke toch maar even mooi geregeld! Not.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een paar jaar terug nogal onverwachts te horen dat ik ernstig ziek was en niet lang meer te leven zou hebben. Hierdoor kwam ik in een enorme regelmodus terecht, waardoor ik ook mijn bank een mail stuurde met de wat directe vraag: "Ik ga dood, wat moet ik regelen?". Hierop werd ik terug gebeld en werd een afspraak gemaakt met het lokale kantoor. Daar waren ze heel behulpzaam, er werden adviezen gegeven en dingen geregeld. Jammer was wel dat het 2 uur duurde, dat ze waar ik bij zat met het hoofdkantoor belden over de mogelijkheden "het is nogal een tragisch geval" ( :O ) en dat alles wat er toen geregeld was ook via internet had gekund ;-D. Maar alle bedoelingen waren goed.
Een week later kreeg ik van het hoofdkantoor een dinerbon opgestuurd 'om nog even lekker samen met mijn man uit eten te gaan'. Vond ik wel erg lief!
(voel me af en toe bijna schuldig dat ik nog steeds niet dood ben :$ )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
09-12-2018 16:41
Ik kreeg een paar jaar terug nogal onverwachts te horen dat ik ernstig ziek was en niet lang meer te leven zou hebben. Hierdoor kwam ik in een enorme regelmodus terecht, waardoor ik ook mijn bank een mail stuurde met de wat directe vraag: "Ik ga dood, wat moet ik regelen?". Hierop werd ik terug gebeld en werd een afspraak gemaakt met het lokale kantoor. Daar waren ze heel behulpzaam, er werden adviezen gegeven en dingen geregeld. Jammer was wel dat het 2 uur duurde, dat ze waar ik bij zat met het hoofdkantoor belden over de mogelijkheden "het is nogal een tragisch geval" ( :O ) en dat alles wat er toen geregeld was ook via internet had gekund ;-D. Maar alle bedoelingen waren goed.
Een week later kreeg ik van het hoofdkantoor een dinerbon opgestuurd 'om nog even lekker samen met mijn man uit eten te gaan'. Vond ik wel erg lief!
(voel me af en toe bijna schuldig dat ik nog steeds niet dood ben :$ )
:proud: stuur ze een mail: sorry, ik leef nog!

Akward humor
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
AnnA_C schreef:
09-12-2018 16:41
Ik kreeg een paar jaar terug nogal onverwachts te horen dat ik ernstig ziek was en niet lang meer te leven zou hebben. Hierdoor kwam ik in een enorme regelmodus terecht, waardoor ik ook mijn bank een mail stuurde met de wat directe vraag: "Ik ga dood, wat moet ik regelen?". Hierop werd ik terug gebeld en werd een afspraak gemaakt met het lokale kantoor. Daar waren ze heel behulpzaam, er werden adviezen gegeven en dingen geregeld. Jammer was wel dat het 2 uur duurde, dat ze waar ik bij zat met het hoofdkantoor belden over de mogelijkheden "het is nogal een tragisch geval" ( :O ) en dat alles wat er toen geregeld was ook via internet had gekund ;-D. Maar alle bedoelingen waren goed.
Een week later kreeg ik van het hoofdkantoor een dinerbon opgestuurd 'om nog even lekker samen met mijn man uit eten te gaan'. Vond ik wel erg lief!
(voel me af en toe bijna schuldig dat ik nog steeds niet dood ben :$ )
Lief Idd.

Schuldig omdat je nog niet dood bent?
Weer een dinerbon om te vieren dat je er nog bent!
Ik stond rood. Dan stuurt de bank een brief met de mededeling dat je rood staat (no shit Sherlock) en dat je wellicht Kort Roodstaan kunt regelen
Dus dat deden we en een tijdje later zaten we bij de bank om wat andere zaken te regelen, zegt die adviseur: ik zie dat u Kort Roodstaan heeft. DAT MAG U HELEMAAL NIET.
Tsja.....jullie prezen het zelf aan en we werden zonder problemen geaccepteerd.

(Inmiddels de roodstand allang weer ingelopen en uitgezet. Wees gerust)
RikM schreef:
09-12-2018 16:11
Ik heb er zelf geen maar ken mensen met een woekerpolis. Zo'n beleggingsverzekering met verborgen kosten. Wat een naaierij is dat.
Ik heb een vriend die die verzekeringen (lang geleden) verkocht. Zij vergoeding was afgesproken per afgesloten polis en hij leefde er riant van. Hoe zo een polis precies in elkaar stak wist hij zelf geeneens, het was van een grote verzekeringsmaatschappij dus het zou wel kloppen ging hij van uit.
Als je aan hem vroeg hoe je iets kan verkopen waarvan je zelf niet weet hoe het precies in elkaar steekt zei hij steevast: een goede verkoper kan alles verkopen, desnoods zakjes met hondenpoep.
Ik heb trouwens ooit eens bij de gemeente een "bewijs van in leven zijn" moeten aanvragen. Heel apart vond ik dat. Staat er zo'n ambtenaar heel droog een document op te maken dat je inderdaad nog leeft. Want van mij wilden ze het niet aannemen. :bye:
RikM schreef:
09-12-2018 17:03
Ik heb trouwens ooit eens bij de gemeente een "bewijs van in leven zijn" moeten aanvragen. Heel apart vond ik dat. Staat er zo'n ambtenaar heel droog een document op te maken dat je inderdaad nog leeft. Want van mij wilden ze het niet aannemen. :bye:
Zo'n attestatie de vita (Verklaring van in leven zijn) wordt ook gevraagd van pensionado's die in Portugal of in Spanje wonen. Alleen zetten sommige Nederlanders zelf hun handtekeningen er onder. Dat mag dus niet. De gemeente waar je woont moet verklaren dat je leeft.

Bij de pensionado's is het van belang, omdat anders de weduwe het volledige pensioen blijft incasseren.
.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 10:54
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schappelijke actie van mijn rechtsbijstandsverzekering: mijn koelkast was stuk, maar de garantie was nog niet afgelopen. Omdat ik zelf vastliep bij de leverancier, had ik aan het mijn verzekering gegeven. Die kon de leverancier ook niet vinden, maar stelde voor de schade te delen. Dus ik kreeg de helft van mijn schade, i.p.v. helemaal niets. Dat zou ik eigenlijk krijgen omdat de leverancier onvindbaar was. Was bij Univé, ben ik verder ook wel tevreden over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb ooit eens flink gedoe gehad met stormschade. De verzekeraar keerde (uiteraard) niets uit want de storm was net hard genoeg om het overmacht te noemen. :-[
Ik had twintig jaar lang een rechtsbijstandverzekering.
Ruim € 300 per jaar aan premie.
Nooit gebruik van gemaakt.

Toen had ik een geschil met een bedrijf over het jaarlijkse onderhoud van de c.v.-ketel. Monteur A had iets stuk gemaakt, wat monteur B twee weken later kwam repareren.
Ik moest de kosten voor beide monteursbezoeken betalen.
Daar was ik het niet mee eens.
Rechtsbijstandverzekering gebeld.
Die wilden zich niet inzetten voor zo'n flutklusje:
"Betaalt u die dubbele kosten nu maar gewoon, mevrouw. Voor zo'n klein bedrag gaan wij echt niet aan het werk."
Waar heb ik die rechtsbijstandsverzekering dan voor? :@
Alle reacties Link kopieren
“Mijn laptop is gestolen. Best een dure, maar bij jullie glashelder verzekerd he?”
“Waar is de laptop gestolen, thuis?”
“Ehm, op de werkplek. Bedrijfsverzekering he, glashelder, geen kleine lettertjes!”
“U bent alleen verzekerd voor diefstal uit huis”
......
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
moest bij d gemeente paspoort verlengen en VOG aanvragen afspraak kan alleen online gemaakt worden alleen niet voor deze combi dus gebeld. Nee mevrouw kunnen wij u niet bij helpen u moet dat online doen alleen kan ik geen dubbele afspraak maken.
Dus ik 2 losse afspraken gemaakt achter elkaar krijg ik van de ambtenaar de vraag waarom ik dat niet in 1 afspraak heb gezet.
Mijn man die de hypotheekadviseur (een man met een mooi pak aan die streepjes zette op papieren om ons een hypotheek aan te smeren) eerst heel uitgebreid zijn verhaal liet doen en hem daarna 2 belangrijke vragen stelde waar hij geen antwoord op wist, maar waaruit wel heel duidelijk bleek dat we daar geen hypotheek gingen betrekken. Gelukkig snapte hij dat zelf ook: "u gaat zeker niet met ons verder, denk ik?"
Uiteindelijk een hypotheek via de onlineservice van een andere grote bank met (wellicht toevallig) een vaste contactpersoon die enorm genoot van mans vragen en me er graag 's avonds over terugbelde terwijl hij sigaretten rookte. Fantastische kerel. Op een avond vroeg hij heel voorzichtig of we gereformeerd waren. Dat was een gekke vraag, maar ik was benieuwd waarom. We brachten een redelijk beetje eigen geld in en hij kende alleen maar jonge refo's met zoveel spaargeld of criminelen. Of we dan wellicht crimineel waren?

Al met al wel zorgelijk dat mensen hypotheekleningen aangaan en daarbij vertrouwen dat ze een goed advies krijgen met iemand met verstand van zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven