Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
tvp
BaronTrump schreef:
10-12-2018 09:00
Is dit gierig?
.
Van de taxichauffeur niet. Het was niet in de openbare ruimte, maar in zíjn taxi, dus imho is het dan zijn eigendom. Of neem je ook zomaar een boek of zo mee uit een taxi?
Mik* schreef:
10-12-2018 12:10
Zat dus niks anders op dan met een andere collega mee terug te rijden. Die reed als een maniak! Met 170 waar 120 toegestaan is en 80 waar je 50 mag.
.
Ik zou mogelijk zelfs degene die had aangedrongen op meerijden met collega’s met leaseauto’s ingelicht hebben dat voor volgende evenementen beter gezorgd werd dat er niemand met deze collega meereed. Met als motivatie dat zijn rijstijl ernstig te wensen over laat en dat toch zeker de veiligheid van het personeel belangrijker is dan de reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
Oja ik herinner me ook nog een keer dat ik naar een feestje bij iemand thuis ging. Iedereen nam wat mee. Kennis nam een fles wijn mee..... en ook de fles wijn -1 glas weer mee terug naar huis. Ze had zelf de hele avond uit de fles bacardi van de gastvrouw mee zitten drinken. Die vond dat prima... maar waarom dan zonder te vragen of er nog uit gedronken gaat worden je eigen fles weer mee terug nemen?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-12-2018 09:29
Precies. Waarom de andere 2, buiten de chauffeur, wel?

Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur om er op te letten dat de auto daar mag staan. Niet van de bijrijders vind ik.
Als de chauffeur door rood rijdt of te hard moet de rest dan ook mee betalen?
Echt? Als ik mee rijd en er komt een parkeerboete dan betaal ik echt mee hoor. Samen uit, samen thuis. Het is ook mijn verantwoordelijkheid om
mee te denken, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
10-12-2018 22:46
Iemand gaat een activiteit organiseren voor de club waar ik bij hoor. Verschillende mensen geven aan interesse te hebben om mee te gaan. Op een gegeven moment geeft ze de verwachte kosten door, en twee mensen haken alsnog af, vanwege de prijs. Organisator wil dat deze twee bijna het volle pond betalen, want ze heeft inmiddels alles al gereserveerd (wat dus niet de afspraak was), waardoor anderen duurder uit zijn als zij niet mee gaan.

Dom inderdaad, waarom niet meteen de kosten doorgeven en dan peilen wie mee wil. Belachelijk om nu de kosten te gaan verhalen op mensen die tijdig aangeven niet mee te willen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
10-12-2018 09:00

Pas ging ik savonds met de taxi naar huis en toen ik betaald had en uit wilde stappen, zag ik €50 onder mijn voeten liggen.
Ik zag een keer 20 euro op de grond liggen in de dames toiletten, raapte het op en vroeg me hardop af of die nou uit mijn zak was gevallen. Ik wist het niet zeker (het was later in de avond, maar achteraf denk ik wel dat het van mij was) en een bardame stond er net haar handen te wassen. Die snauwde me cynish toe dat het misschien ook leuk was als ik het bij de bar af zou geven als fooi.

Ik heb het in mijn zak gestopt toen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Zou ik ook gedaan hebben. Als jij t vindt mag jij beslissen wat je ermee moet.
anoniem_360094 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 09:12
Reden: stam plus 't'
0.65% gewijzigd
Vivavandaag schreef:
12-12-2018 01:09
Echt? Als ik mee rijd en er komt een parkeerboete dan betaal ik echt mee hoor. Samen uit, samen thuis. Het is ook mijn verantwoordelijkheid om
mee te denken, vind ik.
Dit!
Ik vind het aso om dan niet mee te betalen, de meerijders kunnen ook meedenken.
Vivavandaag schreef:
12-12-2018 01:09
Echt? Als ik mee rijd en er komt een parkeerboete dan betaal ik echt mee hoor. Samen uit, samen thuis. Het is ook mijn verantwoordelijkheid om
mee te denken, vind ik.
Ik niet. Ik denk wel mee over mogelijkheden om legaal te parkeren en dus een overtreding te voorkomen. Besluit de bestuurder om alsnog fout te parkeren, betaal ik daar dus niet aan mee.
Komen jullie dat wel eens tegen dan? Ik heb nog nooit een parkeerboete wegens fout parkeren gehad, of meegemaakt als bijrijder.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
12-12-2018 12:00
Dit!
Ik vind het aso om dan niet mee te betalen, de meerijders kunnen ook meedenken.
Ja? Zelfs als je al hebt aangegeven dat bestuurder te hard rijdt op een weg?
Als ie dan nog te hard rijdt, is het echt z’n eigen verantwoordelijkheid, hoor.

Oh, het gaat over parkeren :rofl: Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Er zijn hier in de omgeving ook meer dan genoeg parkeerplekken. Ik betaalde wel altijd voor het parkeren, dat was het minste wat ik kon doen.
sombraonline wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:05
25.55% gewijzigd
¡Apagando las luces!
Marana-- schreef:
12-12-2018 12:03
Komen jullie dat wel eens tegen dan? Ik heb nog nooit een parkeerboete wegens fout parkeren gehad, of meegemaakt als bijrijder.
Ik heb één keer een parkeerboete gehad omdat ik niet op tijd terug was bij mijn auto. Zuur, maar compleet mijn eigen schuld.

Parkeren op een plaats waar ik niet mag parkeren, doe ik niet.
lise1985 schreef:
12-12-2018 12:05
Ik heb één keer een parkeerboete gehad omdat ik niet op tijd terug was bij mijn auto. Zuur, maar compleet mijn eigen schuld.


Ja dat heb ik wel eens gehad, maar een boete voor parkeren waar het niet mag, dat is nogal zeldzaam toch?
Indien moedwillig fout parkeren betaal ik niet mee. Indien per ongeluk misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-12-2018 12:02
Ik niet. Ik denk wel mee over mogelijkheden om legaal te parkeren en dus een overtreding te voorkomen. Besluit de bestuurder om alsnog fout te parkeren, betaal ik daar dus niet aan mee.
Dat is wat anders natuurlijk! Maar dan zeg ik ook tevoren dat ik het daar niet zou parkeren en dat de risico’s voor hem/ haar zijn. Maar als we het iets over het hoofd zien of de tijd vergeten, betaal ik echt wel mee hoor!
Iemand heeft eens een parkeerboete gekregen dankzij mij. Ik parkeerde daar namelijk altijd mijn auto en had nooit problemen, dacht ook dat het mocht. Dus toen we samen waren zei ik, zet daar maar je auto neer. Uurtje later een print te pakken, bleek er helemaal aan het begin van 3 straten een bord te staan waarop stond dat het niet mocht. Aangezien ik het had gezegd heb ik het betaald, al wilde ze daar eerst niets van weten.
Alle reacties Link kopieren
zoeter schreef:
11-12-2018 17:59
Oja ik herinner me ook nog een keer dat ik naar een feestje bij iemand thuis ging. Iedereen nam wat mee. Kennis nam een fles wijn mee..... en ook de fles wijn -1 glas weer mee terug naar huis. Ze had zelf de hele avond uit de fles bacardi van de gastvrouw mee zitten drinken. Die vond dat prima... maar waarom dan zonder te vragen of er nog uit gedronken gaat worden je eigen fles weer mee terug nemen?
Dit is inderdaad ook een fijne. Ik heb eens iets soortegelijks gehad.

Een feest voor een groep vrienden vond bij ons thuis plaats. Wij zorgden voor eten, drinken en slaapplaatsen en ontbijt. Vrienden zouden eigen drank meenemen. Een vriendin nam dat wel erg letterlijk. De volgende dag zag ze (door haar kater van andermans drank heen) dat haar ene fles wijn nog onaangebroken stond en die nam ze dus weer mee naar huis. Ik stond raar te kijkenen was not amused.
Alle reacties Link kopieren
[quote=saartje- post_id=29337481 time=1544467159 user_id=180578]
Ik ben op mijn afdeling de enige fulltimer.
Er werd geklaagd dat ze het niet eerlijk vinden dat ik meer vakantie-uren krijg en meer wasvergoeding voor de werkkleding.

Heb eerst nog uit proberen te leggen dat als ik een week vrij wil ook meer uren op moet nemen en omdat ik meer werk ook meer moet wassen. Dat ging er niet in. Het is gewoon niet

Wij hebben een vergelijkbare discussie gehad op het werk.
Onze uren zijn vrij in te delen met een minimum van 4 uur en maximum van 12 uur per dag.

Collega's die 4 uur werken vonden het niet eerlijk dat collega's die kiezen voor een werkdag van 12 uur recht hebben op een middag én een avondpauze van een half uur. Zij hadden ook recht op pauzes en het voorstel was dat ze dan 3,5 uur werkten en een half uur pauze zouden nemen. En natuurlijk 4 uur zouden schrijven.

Bijzondere denkwijze.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik moet in ene denken aan een klant van mijn werk.

De beste man was ook zo krenterig als maar kon. Zo hadden wij na een verbouwing een heropening van ons bedrijfspand. Hij kwam een kwartier voor eindtijd aan op zijn fietsje, liep een rondje en vroeg of hij de overgebleven zakjes snoep en blikjes frist mocht hebben. De hapjes en bakjes chips had ie kort daar voor al opgemaakt.

Later had een kennis van mij een boek geschreven. Wij waren aanwezig bij de presentatie hiervan. Zie ik die klant van kantoor binnen komen lopen. Hij heeft wat gedronken en een paar bordjes salades opgegeten en ging er weer vandoor.

Dit bleek de beste man vaker te doen, alle recepties en presentaties e.d. die hij op zijn fiets vanaf huis kon rijden (+/- een straal van 10 km).

Een paar maanden later is de beste man 'door de mand gevallen'. Het crematorium vond dat hij wel erg veel crematies bezocht. Hij bleek daar minimaal 2x per week rond te lopen en zich vol te stouwen met eten en drinken. Zij gingen navraag doen bij mensen of zij de man herkende. Niemand... Hij kreeg een crematorium verbod.

Volgens mij was deze man ook niet bij zijn volle 100%. Had geld genoeg. Had geen familie/vrienden om hem heen, en hierdoor had ik toch wel met hem te doen.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw, ja dat lijkt inderdaad een soort van afwijking. best zielig!
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
10-12-2018 09:29
Die boete is de verantwoordelijkheid van degene die de auto heeft geparkeerd, en die waarschijnlijk ook besloten heeft waar ze hem neer ging zetten. Als ze alleen in de auto had gezeten, waren ook alle kosten voor haar geweest. Als ik met iemand meerij en diegene krijgt een bekeuring voor te hard rijden, is dat ook niet mijn pakkie-an.
Dus niet gierig.
Ben ik niet helemaal mee eens.
Bijrijders mogen best mee helpen met kijken of je ergens wel of niet mag parkeren. Het is namelijk niet overal heel erg duidelijk aangegeven.
Hard rijden of door rood rijden vind ik weer een ander verhaal omdat je daar als bijrijder geen invloed op hebt.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
12-12-2018 15:20
Ben ik niet helemaal mee eens.
Bijrijders mogen best mee helpen met kijken of je ergens wel of niet mag parkeren. Het is namelijk niet overal heel erg duidelijk aangegeven.
Hard rijden of door rood rijden vind ik weer een ander verhaal omdat je daar als bijrijder geen invloed op hebt.
Nou, als bijrijder heb je ook vrij weinig invloed op waar iemand parkeert. Je kan wel aangeven dat je ergens niet mag parkeren, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de bestuurder waar hij gaat parkeren.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Jemig, een crematoriumverbod.... bizar o_o
Kastanjez schreef:
10-12-2018 22:46
Ik heb iets wat hier misschien wel past (zit er al een uur over te denken, om geen ordinaire tvp te plaatsen).

Iemand gaat een activiteit organiseren voor de club waar ik bij hoor. Verschillende mensen geven aan interesse te hebben om mee te gaan. Op een gegeven moment geeft ze de verwachte kosten door, en twee mensen haken alsnog af, vanwege de prijs. Organisator wil dat deze twee bijna het volle pond betalen, want ze heeft inmiddels alles al gereserveerd (wat dus niet de afspraak was), waardoor anderen duurder uit zijn als zij niet mee gaan.

niet zo slim.
Ze kan lekker de boom in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven