Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Dat crematoriumverbod. Echt een lollige partycrasher die man.

Hoe werkt zo iets? Je gaat gewoon gezellig koffietafels af? Een crematorium heeft toch zomaar geen drankjes en hapjes staan?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
12-12-2018 15:25
Nou, als bijrijder heb je ook vrij weinig invloed op waar iemand parkeert. Je kan wel aangeven dat je ergens niet mag parkeren, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de bestuurder waar hij gaat parkeren.
Als ik de bestuurder ben, vind ik het toch best prettig dat mensen meekijken. Je hebt niet altijd in de gaten (zeker niet in steden waar je nooit komt) waar je allemaal wel en niet mag parkeren. In die zin vind ik wel dat je er samen verantwoordelijk voor bent. Zeker, ik ben dan degene die rijd, maar als iemand zegt: "Hee, daar is nog een plekje vrij. Kunnen we hem mooi neerzetten." vind ik het toch wel fijn dat diegene ook mee betaalt aan de boete als ik hem daar eigenlijk niet neer had mogen zetten.
Als bestuurder ben ik niet de alwetende persoon in een vreemde stad.
Ik vind het wat anders als iedereen zegt: "Nee joh, daar mag je hem niet parkeren" en ik zet hem er toch neer. Dan is de boete geheel voor mijn rekening.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-12-2018 16:39
Dat crematoriumverbod. Echt een lollige partycrasher die man.

Hoe werkt zo iets? Je gaat gewoon gezellig koffietafels af? Een crematorium heeft toch zomaar geen drankjes en hapjes staan?
Na de dienst is er vaak cake/koffie en er zijn ook vaak mensen die (luxe) broodjes doen. Ik had laatst worstenbroodjes en soep na afloop. Dus als je je daar tussenmengt kun je je best vol eten.
Alle reacties Link kopieren
Helaas verder geen gierige berichten, jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
12-12-2018 16:52
Als ik de bestuurder ben, vind ik het toch best prettig dat mensen meekijken. Je hebt niet altijd in de gaten (zeker niet in steden waar je nooit komt) waar je allemaal wel en niet mag parkeren. In die zin vind ik wel dat je er samen verantwoordelijk voor bent. Zeker, ik ben dan degene die rijd, maar als iemand zegt: "Hee, daar is nog een plekje vrij. Kunnen we hem mooi neerzetten." vind ik het toch wel fijn dat diegene ook mee betaalt aan de boete als ik hem daar eigenlijk niet neer had mogen zetten.
Als bestuurder ben ik niet de alwetende persoon in een vreemde stad.
Ik vind het wat anders als iedereen zegt: "Nee joh, daar mag je hem niet parkeren" en ik zet hem er toch neer. Dan is de boete geheel voor mijn rekening.
Dan denken we toch hetzelfde erover ;-D Ik zal persoonlijk niemand een plek aanwijzen waar je niet mag staan.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
12-12-2018 15:25
Nou, als bijrijder heb je ook vrij weinig invloed op waar iemand parkeert. Je kan wel aangeven dat je ergens niet mag parkeren, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de bestuurder waar hij gaat parkeren.
Oneens. Als ik met een vriendin ga shoppen in een onbekende stad en zij rijdt, dan bespreken wij echt wel: waar zetten we de auto neer? Dan ga je samen op zoek naar een parkeerplaats. Als vriendin de auto dan op een beetje vreemde plaats neerzet dan ben ik daar toch bij en kan ik ook zeggen dat me dat geen handige plaats lijkt. Of als we allebei niet doorhebben dat het daar niet mag.. dan is het tochbnet zo goed mijn fout.
Vind ik heel iets anders dan te hard rijden of door rood rijden. Dat doet zij zelf. Parkeren ben je gewoon bij. Of zij moet echt heel doelbewust de auto ergens neerzetten en verder niks zeggen. Dan ga je er vanuit dat ze het wel weet. Maar hoe vaak komt het voor dat je verkeerd parkeert..
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen met een grote groep naar een concert. Totaal 3 auto's uit verschillende delen van nederland. Dus afgesproken elkaar op de concert lokatie te treffen. Ik met auto 1 parkeer netjes op het parkeerterrein. Auto 2 en 3 besluiten de auto ergens langs de kant van de weg te zetten waar een parkeerverbod gold. Einde van het concert nemen we bij de hal weer afscheid van elkaar en gaan allemaal naar de auto. Auto 2 en 3 hebben een bekeuring en besluiten dat het bedrag betaald moet worden door alle persoon die meereden met de 3 auto's dus ook ik en mijn medepassagiers. Daar ben ik dus niet ingetrapt. En heb geweigerd te betalen.
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in je kraambed met je zwangerschaps vergetigheid er misschien gewoon niet aan denkt
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Maar die begrijp ik dan weer niet... Had zij vooraf aangegeven dat zij het parkeren voor bezoek zou regelen?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Juist in dit soort steden kijk je toch even extra goed of het niet betaald parkeren is?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-12-2018 16:39
Dat crematoriumverbod. Echt een lollige partycrasher die man.

Hoe werkt zo iets? Je gaat gewoon gezellig koffietafels af? Een crematorium heeft toch zomaar geen drankjes en hapjes staan?
Ik durf niet te zeggen of ie ook echt bij de dienst zelf aanwezig was.. Maar daarna kom je in een zaal waar koffie/thee klaar staat. Indien gewenst door de nabestaanden kan er van alles aan eten en drinken staan. Je kan die zal van buitenaf gewoon binnen komen. Rokers gebruiken die deur ook, dus ook als je niet bij de dienst was kun je onopgemerkt binnen komen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Ik snap deze ook niet..let gewoon zelf op en geef niet een ander de schuld
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Echt hoor. Je doet het erom. Geloof er niks meer van.
pearle schreef:
13-12-2018 10:22
Ik snap deze ook niet..let gewoon zelf op en geef niet een ander de schuld
Nou inderdaad zeg. Zelf een beetje nadenken is blijkbaar te veel gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij de kraamvrouw had aangegeven dat je voor haar deur gratis kan parkeren is het een rare redenatie dat ze zou moeten meebetalen.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
12-12-2018 14:13
Een paar maanden later is de beste man 'door de mand gevallen'. Het crematorium vond dat hij wel erg veel crematies bezocht. Hij bleek daar minimaal 2x per week rond te lopen en zich vol te stouwen met eten en drinken. Zij gingen navraag doen bij mensen of zij de man herkende. Niemand... Hij kreeg een crematorium verbod.
:woa:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2018 10:51
Tenzij de kraamvrouw had aangegeven dat je voor haar deur gratis kan parkeren is het een rare redenatie dat ze zou moeten meebetalen.
Dan nog, juist in dat soort steden weet iedereen dat het betaald parkeren is. Dat staat ook vaak goed aangegeven met borden of je ziet in de nabije omgeving wel een parkeerautomaat staan ofzo. Die staan nooit ver weg.
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen

Waarom zou ze zich daartoe geroepen moeten voelen? Als je ergens op bezoek gaat moet je zelf kijken hoe het zit met parkeren. Als ze geen vignet had gehad hadden jullie nog steeds ergens gestaan waar dat kennelijk niet mag zonder te betalen.
Alleen als ze vooraf gezegd had 'je kunt bij mij gratis parkeren' zonder te noemen dat er een vignet geplaatst moet worden, dan is het een beetje zuur.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
MinkeDeWit schreef:
12-12-2018 22:16
Ik ging eens op kraamvisite bij een collega die net buiten het centrum van Haarlem woonde. Andere collega kwam ook, beide met de auto. Na een uurtje zegt de kraamvrouw ineens ‘oh, ik heb hier nog een parkeervignet voor bezoekers’. Hadden we dus allebei een prent te pakken maar de bevallen collega voelde zich geenszins geroepen om daaraan bij te dragen. Het was natuurlijk ook onze eigen onoplettendheid, maar ik vond het wel lullig.
Gelijk heeft ze! Zo moeilijk is het niet om te kijken waar je kan parkeren. Ik had precies hetzelfde gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, zoiets kan wel vervelend zijn ookal kan ik me voorstellen dat de kraamvrouw wel wat anders aan haar hoofd had.

Zo hebben ex en ik eens een bekeuring opgelopen omdat een vriend bij wie we op bezoek waren ons vergeten was aan te melden voor de gratis parkeerplaats die bij zijn huis hoorde (hij had zelf geen auto dus gebruikte deze altijd voor bezoek, oa ons, en je moest dan kenteken aan en afmelden op de computer) hij zei na anderhalf uur ineens “ooooh shit” en wij wisten niet dat hij het vergeten was omdat hij meestal al aanmeldde als wij nog in de flat liepen. Die bekeuring was dus ook volledig voor ons omdat hij zich niet geroepen voelde, “foutje, kon gebeuren” lachte alles weg.
minnimouse schreef:
13-12-2018 06:06
Juist in dit soort steden kijk je toch even extra goed of het niet betaald parkeren is?
Ik woonde zelf in Haarlem en twee weken eerder was het nog vrij parkeren. Zelf zou ik bezoekers altijd even wijzen op het parkeerbeleid als dat relevant is.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-12-2018 18:22
Nouja, zoiets kan wel vervelend zijn ookal kan ik me voorstellen dat de kraamvrouw wel wat anders aan haar hoofd had.

Zo hebben ex en ik eens een bekeuring opgelopen omdat een vriend bij wie we op bezoek waren ons vergeten was aan te melden voor de gratis parkeerplaats die bij zijn huis hoorde (hij had zelf geen auto dus gebruikte deze altijd voor bezoek, oa ons, en je moest dan kenteken aan en afmelden op de computer) hij zei na anderhalf uur ineens “ooooh shit” en wij wisten niet dat hij het vergeten was omdat hij meestal al aanmeldde als wij nog in de flat liepen. Die bekeuring was dus ook volledig voor ons omdat hij zich niet geroepen voelde, “foutje, kon gebeuren” lachte alles weg.
Ik vind dat lullig, al denk ik dat in jullie geval iedereen dat wel vindt.
MinkeDeWit schreef:
14-12-2018 19:39
Ik woonde zelf in Haarlem en twee weken eerder was het nog vrij parkeren. Zelf zou ik bezoekers altijd even wijzen op het parkeerbeleid als dat relevant is.
Ja, jij bent geweldig. Vind echt bizar dat jij een kraamvrouw dat kwalijk gaat nemen. Uberhaupt is het raar maar dan extra.

Verder heeft het ook niks met gierigheid te maken.

Iemand nog een echt gierig verhaal?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 19:53
11.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven