Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel betalen jullie bij Nuon?

13-12-2018 11:09 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van de zomer verhuist naar een nieuwbouw eengezinswoning (huur). Het is een hoekwoning die deze zomer is opgeleverd met energielabel A. Het huis wordt verwarmt door middel van vloerverwarming en is aangesloten op de stadsverwarming, we hebben geen gas. Wij betalen nu een maandbedrag van €132 voor twee volwassenen en een baby. Ons verbruik de afgelopen 3 maanden is 143 kwh, 127 kwh en 136 kwh geweest.

Nu willen ze ons maandbedrag in 2019 ophogen naar €251. Ik vind dit best een bedrag. Daarom is mijn vraag: hoeveel betalen jullie maandelijks aan de Nuon? En wat voor woning en gezinssamenstelling hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
OliveViva schreef:
13-12-2018 12:35
Wij hebben stadsverwarming en stroom bij Nuon en krijgen dan een combi korting van 5%. Wij weten ons verbruik helaas niet, omdat wij bij onze oude huurwoning altijd gas/water/licht bij de huurprijs inclusief hadden en van ons nieuwe huis kunnen ze het inderdaad nog niet inschatten. Wij weten alleen het verbruik van afgelopen maanden :).
Heb je bij Nuon ook een persoonlijke pagina? Meestal kun je daar dan meterstanden invullen om te kijken of je voorschot bij je verbruik past. Ik heb zelf in het verleden bij Enexis gewerkt en daar moesten we bij een nieuwbouw meterplaatsing altijd standaard verbruiken invullen, afhankelijk van het type aansluiting. Alle woonhuizen kregen hetzelfde type aansluiting en ook hetzelfde verbruik. Maakte niet uit of dat een klein flatje was of een kast van een vrijstaande villa
Alle reacties Link kopieren
Ik betaalde voor mijn 35m2 goed geïsoleerde appartement, waar ik bijna nooit was: 70 euro per maand aan de stadsverwarming. Echt heel duur.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, net gekeken op zo'n vergelijkingssite. Jaaaa ik kan wel 300 p jaar goedkoper!!! Alleen is mijn maandbedrag daar 35 euro duurder dan nu. Eh? Ik ben heel slecht in rekenen maar hier klopt iets niet :D Blijf dus maar gewoon bij nuon.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal nu 135 p maand gas en licht. Moet wel zeggen dat ik van de zomer de airco aan heb gehad.
Ik ben een koukleum en de cv staat op 22.5
nina1966 schreef:
13-12-2018 16:38
Leuk, net gekeken op zo'n vergelijkingssite. Jaaaa ik kan wel 300 p jaar goedkoper!!! Alleen is mijn maandbedrag daar 35 euro duurder dan nu. Eh? Ik ben heel slecht in rekenen maar hier klopt iets niet :D Blijf dus maar gewoon bij nuon.

Die vergelijkingssites strooien vaak met kortingen en welkomstgeschenken als je overstapt. Dan krijg je bijvoorbeeld een iPad of aan het eind van het jaar eenmalig wat geld terug. Maar als je puur per maand kijkt ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel. Of je moet elk jaar overstappen.
RikM schreef:
13-12-2018 17:12
Of je moet elk jaar overstappen.
Wat dus helemaal niet veel moeite is. Ik stap ieder jaar over en de maandtarieven ontlopen elkaar niet veel, maar ik krijg ieder jaar wel ergens een welkomstbonus van 150-200 euro. Is toch weer makkelijk verdiend.
Ik zit bij Nuon, twee onder 1 kap woning uit de jaren 70, niet optimaal geisoleerd. Ik woon hier met mijn dochter van 12. Ik betaal 136 euro per maand
Alle reacties Link kopieren
Hier valt geen zinnig woord over te zeggen want weten u stadsverwarming kosten/verbruik niet.

Elektra verbruik is niet hoog en slechts paar honderd euro maar op stadsverwarming kun je behoorlijk op leeglopen is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
2 personen, oude hoekwoning, veel thuis(werken): wij zitten bij de NUON, betaalden 200 en dat wordt 250. 😑 We hadden het juist de laatste jaren omlaag weten te brengen door diverse aanpassingen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
13-12-2018 17:49
Wat dus helemaal niet veel moeite is. Ik stap ieder jaar over en de maandtarieven ontlopen elkaar niet veel, maar ik krijg ieder jaar wel ergens een welkomstbonus van 150-200 euro. Is toch weer makkelijk verdiend.
De welkomst bonus is richting 300 Maar ik betaal daar dus 420 méér (12x35). Dan schiet ik er dus 120 euro bij in.
nina1966 schreef:
13-12-2018 18:25
De welkomst bonus is richting 300 Maar ik betaal daar dus 420 méér (12x35). Dan schiet ik er dus 120 euro bij in.

Dat is vaak ook de truc: je betaalt zelf voor die bonus. Bedrijven houden er namelijk niet zo van om dingen gratis weg te geven.
Hetzelfde gebeurt met telefoonabonnementen waar je een gratis toestel bij krijgt. Dat ding betaal je toch echt zelf.

Over trucs gesproken: je kan ook Nuon bellen en zeggen dat je overweegt om over te stappen naar een andere aanbieder. Dan krijg je die korting ook. ;-)
Ik zit bij Eneco en betaal 60 euro per maand. Hierin zit wel de verhoging van volgend jaar al verwerkt. Woning van 60m2 waarbij de verwarming boven nooit aanstaat. Huishouden van 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
Bij iedereen gaat de energieprijs volgend jaar met enkele tientjes omhoog omdat volgens mij de belastingen fiks omhoog gaan. Dus het zou goed kunnen kloppen dat je flink meer gaat betalen. Pas dus op dat je je maandbedrag niet te.aag zet om bijbetaling te voorkomen.
Je moet sowieso nooit je huidige tarief gaan vergelijken met een nieuw tarief, want dat huidige tarief betaal je bij je huidige leverancier ook niet meer als je contract afgelopen is daar. Wellicht een open deur, maar ik hoor nog steeds wel dat mensen op die manier vergelijken.

Een welkomstbonus kan wel degelijk zorgen voor extra voordeel, maar het tarief is uiteraard wel de belangrijkste graadmeter.
Er zijn vergelijkingstools waarbij je precies kunt zien hoe je uiteindelijk onder aan de streep uitkomt met jouw (geschat) verbruik.
nina1966 schreef:
13-12-2018 16:38
Leuk, net gekeken op zo'n vergelijkingssite. Jaaaa ik kan wel 300 p jaar goedkoper!!! Alleen is mijn maandbedrag daar 35 euro duurder dan nu. Eh? Ik ben heel slecht in rekenen maar hier klopt iets niet :D Blijf dus maar gewoon bij nuon.
Precies. Die 'welkomstbonussen' zijn sigaren uit eigen doos. Overstappen levert echt niet zo veel op als mensen denken. De vaste leveringskosten zijn dan ineens een stuk hoger. Slaat nergens op. Ik kijk ook ieder jaar kritisch, maar echt veel goedkoper dan Nuon kan het niet. Gaat om paar euro's.
RikM schreef:
13-12-2018 18:31
Dat is vaak ook de truc: je betaalt zelf voor die bonus. Bedrijven houden er namelijk niet zo van om dingen gratis weg te geven.
Hetzelfde gebeurt met telefoonabonnementen waar je een gratis toestel bij krijgt. Dat ding betaal je toch echt zelf.

Over trucs gesproken: je kan ook Nuon bellen en zeggen dat je overweegt om over te stappen naar een andere aanbieder. Dan krijg je die korting ook. ;-)
Nee, dat werkt niet meer :(.
MiniMe3 schreef:
13-12-2018 21:52
Nee, dat werkt niet meer :(.

Jammer. Daar hebben te veel mensen gebruik van gemaakt zeker. :-D
Van 125 naar 165 o_o
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-12-2018 18:31
Dat is vaak ook de truc: je betaalt zelf voor die bonus. Bedrijven houden er namelijk niet zo van om dingen gratis weg te geven.
Hetzelfde gebeurt met telefoonabonnementen waar je een gratis toestel bij krijgt. Dat ding betaal je toch echt zelf.

Over trucs gesproken: je kan ook Nuon bellen en zeggen dat je overweegt om over te stappen naar een andere aanbieder. Dan krijg je die korting ook. ;-)
Niet helemaal Vorige keer na (laten) uitrekenen toch een duur toestel 200 goedkoper dan de winkel. En je betaald in termijnen dus niet meteen het hele bedrag kwijt. Ik vond het toen een goeie deal.
Alle reacties Link kopieren
En de regering maar blijven volhouden dat de koopkracht volgend jaar vooruit gaat :nope:
Alle reacties Link kopieren
Is het ook niet beter om juist na de dure wintermaanden over te stappen?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-12-2018 22:07
Niet helemaal Vorige keer na (laten) uitrekenen toch een duur toestel 200 goedkoper dan de winkel. En je betaald in termijnen dus niet meteen het hele bedrag kwijt. Ik vond het toen een goeie deal.
Joehoe, Nina, je betaalT.
Stam + t
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken al jaren lang 1800 m3 gas en 5600 kwh stroom, jaren geleden betaalde ik 175 euro per maand en nu 225 euro.
Zoveel duurder is het de afgelopen jaren geworden. We wonen in een slecht geisoleerde hoekwoning uit 1975. Vanaf voorjaar 2019 naar nieuwbouw met zonnepanelen, zijn heel benieuwd of we minder gaan betalen want we gaan ook 50 m2 groter wonen.
Heksenketels schreef:
14-12-2018 12:40
Wij gebruiken al jaren lang 1800 m3 gas en 5600 kwh stroom, jaren geleden betaalde ik 175 euro per maand en nu 225 euro.
Zoveel duurder is het de afgelopen jaren geworden. We wonen in een slecht geisoleerde hoekwoning uit 1975. Vanaf voorjaar 2019 naar nieuwbouw met zonnepanelen, zijn heel benieuwd of we minder gaan betalen want we gaan ook 50 m2 groter wonen.

Goede isolatie scheelt heel veel. Ik weet wel zeker dat je minder gaat betalen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-12-2018 13:00
Goede isolatie scheelt heel veel. Ik weet wel zeker dat je minder gaat betalen.
Ik hoop het echt, huis is duur genoeg ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven