Geld & Recht alle pijlers

Fiets van de zaak! Hoe zit het fiscaal precies?

20-03-2009 13:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het bedrijf waar ik werk is een fietsregeling waar je gebruik van kunt maken. Een bedrag van maximaal 749 euro wordt vergoedt door de werkgever. Er wordt dan eenmalig een bijtelling van 68 euro bij je salaris gerekend en je betaalt je fiets dus bruto. Ik vraag me nu af: hoeveel moet ik dan nog betalen, als mijn salaris 1000 euro zou zijn? Is het voor mij fiscaal aantrekkelijk om dit te doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt per werkgever anders denk ik...

Staat het niet in je cao?



Bij mij betaalde in eenmalig 122 euro netto geloof ik, en dan kon ik tot 850 euro een fiets uitzoeken. Hoefde er verder niks meer van te betalen.
Alle reacties Link kopieren
het ging niet van je brutosalaris af?
Alle reacties Link kopieren
als ik t goed heb is het zo...



stel je verdient 2000 euro.. dan betaal je normaal 33% belasting over die 2000 euro... dat is ong 660 euro, hou je dus 1340 euro netto over...

als je een fiets koopt via t fietsplan gaat t alsvolgt:



de aanschafwaarde van de fiets van even afgerond 750 euro gaat van die 2000 euro af. Je hebt dan 1250 euro over... over die 1250 euro betaal je dan de 33% belasting.. dat is ong.. 250 euro.. dus dan is je loon 1000 euro.. die 750 euro komt dan weer terug dus je krijgt uitbetaald 1750 euro..



je voordeel is dan dus ruim 400 euro...



beetje omslachtig uitgelegd, maar dit is het wel
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Nee, zo werkte het bij ons niet. Bij ons is de eenmalige bijdrage niet inkomensafhankelijk. Maar daarom vermoed ik dat het per werkgever wel eens anders kan zijn...
Alle reacties Link kopieren
Een fiets van de zaak wordt per 1 januari 2007 zonder ingewikkelde regelgeving, voor zowel werknemers als werkgevers, een stuk aantrekkelijker. Dat is weer een mooi resultaat van het wijzigingsplan ‘Paarse Krokodil’. Meest in de het oog springende verandering is dat de € 68 bijtelling bij het loon vervalt. Verder mag de werkgever € 82 per kalenderjaar onbelast en zonder nader bewijs aan zijn fietsende medewerkers vergoeden. In de oude regeling was dat € 250 per 3 kalenderjaren. U moest wel kunnen bewijzen dat het met de fiets samenhangende zaken ging.

(www.vakwijzer.nl)
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het zit als je je vakantiedagen gebruikt om een fiets aan te schaffen? Ik geloof dat wij 4 vakantiedagen kunnen gebruiken voor de financiering van de fiets.



Hoe gaat dat in zijn werk? Iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven