Geld & Recht alle pijlers

Inboedel & Aansprakelijkheidsverzekering, kosten?

20-12-2018 20:23 11 berichten
Ik ben mijn financiën wat aan het opschonen en ik vind dat ik veel betaal voor mijn inboedel/aansprakelijkheidsverzekering.

Voor de volgende zaken:

inboedel tot 50.000
buitenhuisdekking
WA tot 1.250.000,-
Wel eigen risico

betaal ik 29 euro per maand.

Nu zie ik dat ik hetzelfde (en dan met WA tot 2.500.000,- en all risk en zonder eigen risico en verzekerd tegen onderverzekering en buitendekking) kan krijgen voor 14 euro per maand.

Dat vind ik een groot verschil en ik vroeg me af hoeveel jullie hiervoor betalen?
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand overgestapt. Voor inboedel €97 per jaar, ongeveer €8 per maand. Aansprakelijkheid €5 per maand.

Gezin met kinderen en koopwoning.
Wat precies de maximale dekking is weet ik zo niet. Maar inboedel is vrij uitgebreid incl val en stoot schade van tablet etc.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Oh, ik betaal 37 euro per maand voor inboedel, opstal plus glas, en aansprakelijkheid. Wel inclusief kinderen en huisdieren, dus ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Dank voor de reacties.
Ik denk dat glas en opstal wel wat uitmaken. Vind 37 best veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken:

Centraal Beheer inboedel + WA, samen voor € 7,78/maand

Inboedel tot 200.000 incl glas en tuin
(diefstalgevoelige inboedel max 35.000/gebeurtenis)
WA tot 1.500.000
katinke wijzigde dit bericht op 20-12-2018 23:58
5.34% gewijzigd
Ik denk dat ik echt veel betaal nu, dus ik ga morgen mijn verzekering opzeggen. En dan een flink goedkopere afsluiten.
Ik ben eens aan het googelen geslagen en krijg ook premies van rond de 14 euro. Ik ga daar in de kerstvakantie toch eens verder induiken. Dat scheelt wel wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal voor mijn inboedelverz. inclusief verhoogde dekking van lijfsieraden €16,50
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 21 euro inboedel + opstal en aansprakelijkheidsverzekering
Thanks, ik ga vandaag bellen om mijn dure verzekering op te zeggen. Fijn, in het nieuwe jaar een beetje besparen.

Heb mijn tandartsverzekering ook opgezegd. Had eens gekeken naar wat ik heb uitgegeven aan premies en wat ik daadwerkelijk verbruikt heb. Ik heb dubbel zoveel premie betaald als dat ik kosten heb gemaakt! Scheelt in sommige jaren wel 150 euro.
En als je zit hoeveel ik vergoed krijg na aftrek van premie, dat is niets. In ieder geval ook niet voldoende om grote kosten mee te dekken. Dan spaar ik die premie liever zelf.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
21-12-2018 06:34
Thanks, ik ga vandaag bellen om mijn dure verzekering op te zeggen. Fijn, in het nieuwe jaar een beetje besparen.

Heb mijn tandartsverzekering ook opgezegd. Had eens gekeken naar wat ik heb uitgegeven aan premies en wat ik daadwerkelijk verbruikt heb. Ik heb dubbel zoveel premie betaald als dat ik kosten heb gemaakt! Scheelt in sommige jaren wel 150 euro.
En als je zit hoeveel ik vergoed krijg na aftrek van premie, dat is niets. In ieder geval ook niet voldoende om grote kosten mee te dekken. Dan spaar ik die premie liever zelf.
Tip, dat is ook met eigen risico.
Ik heb die al jaren op €885 staan. Je hebt toch al standaard €385 aan eigen risico op te hoesten als er iets is. Met een maximaal eigen risico bespaar je op je premie ongeveer €250-€300 per jaar uit. Dus het werkelijke risico dat je loopt als je echt iets aan de hand hebt is € 200-€250 meer kwijt te zijn.

Maarja dat moet je natuurlijk alleen doen als je nooit iets hebt. Als je ieder jaar je eigen risico opmaakt en daar eigenlijk overheen zou gaan is dat niet slim. Ik heb zo al jarenlang een premie van onder de €80 per maand en vrijwel nooit iets gehad aan kosten (behalve eigen bijdrage kraamzorg dan). Nu voor het eerst gaat hij naar €83 p/mnd.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven