Geld & Recht alle pijlers

De nieuwe termijnbedragen voor energie 2019

21-12-2018 12:08 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees dat veel mensen soms wel 50! of meer euro per maand gaan betalen voor electra en gas vanwege de hogere belastingen.

Daar schrik ik van en ik vroeg me af hoe het bij jullie is?

Mijn leverancier Eneco kon nog geen duidelijkheid geven omdat bij hen de bedragen vd belastingen nog niet bekend zijn. Hoe kan het dan dat anderen dan wel al hun nieuwe termijn bedragen voor 2019 dan wel weten?

Is het allemaal paniekzaaierij of staat me nog wat te wachten naast alle andere stijgende kosten?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
https://goedkopeenergieengas.nl/energie ... s-stijgen/

Het voorschotbedrag gaat omhoog, zodat klanten aan het einde niet in de problemen komen. En energiemaatschappijen rekenen vaak ruim met een verhoging. Hoeveel je uiteindelijk echt meer gaat betalen zie je op de eindafrekening. In de genoemde link heeft men het over 250 -320 Euro op jaarbasis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn termijnbedrag gaat met 5 euro omhoog. Voor alleen electra, want ik heb geen gas.
Alle reacties Link kopieren
Hier net begonnen met energie afnemen en de inschatting van energiebedrijf zat al veel en veel lager dan mijn verbruik. Verhoging inclusief belastingen betekenen voor mij zo'n 70 euro meer per maand. Best even schrikken, maar liever maandelijks hogere kosten dan een enorme rekening aan het eind van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ons bedrag gaat met € 12,- per maand omhoog. Voor gas en energie.

Wij gebruiken dit trouwens wel als een spaarpot. Wij betalen zonder de verhoging al € 75,- per maand teveel.
Alle reacties Link kopieren
Nuon gooit het termijnbedrag voor gas en elektra samen omhoog met 33 euro bij ons, nu is het 170€. Dat staat al vrij hoog ten opzichte van ons vorige huis, maar goed, net verhuisd dus laat maar staan dachten we. Afwachten tot de jaarafrekening maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van mijn leverancier ook zo'n mailtje.
Dat is dus een hele goede aanleiding om eens te gaan kijken of het geen goed idee is om over te stappen. Heel handig dat ze de nieuwe tarieven even in dat mailtje zetten. Zo kon ik goed vergelijken.
Het was een kwartiertje werk!

Ik had zo een aanbod gevonden dat ruim €300,- goedkoper was als het aanbod van mijn eigen leverancier!
Alle reacties Link kopieren
Vergelijk even het aanbod dat je gekregen hebt hier:

www.gaslicht.com

of hier

www.pricewise.nl

of hier

www.energievergelijken.nl

of hier

www.overstappen.nl

of hier:

www.independer.nl/energie


of hier

https://www.consumentenbond.nl/energie- ... ergelijker



Dan heb je die verhoging zo weer terugverdiend!
jo12345 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 12:37
3.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van Eneco bericht gehad dat als in januari blijkt dat mijn huidige voorschotbedrag te laag is, ze mij zullen informeren over een eventuele verhoging daarvan.
Ik betaal maar 33 euro per maand voor gas+elektra, erg veel zal er niet bij komen volgend jaar omdat mijn verbruik heel laag is, ik verwacht hooguit een paar losse euro's.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij tien euro pm erbij, bij vorige leverancier nog op de valreep 12 euro pm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net overgestapt en ga sowieso iets minder betalen dan bij de vorige leverancier. De invloed van de verhogingen zal ik denk ik pas bij de eindafrekening merken.

Overigens doen wij hetzelfde als Erinlynn, het termijnbedrag zelf met zo'n 75 euro verhogen zodat we bij de eindafrekening wat terug krijgen.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Als je meer gaat betalen, onnodig veel meer. Kun je dit toch zelf weer naar beneden bijstellen? Op basis van je verbruik zou je zelf kunnen uitrekenen wat je per maand bij moet gaan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
21-12-2018 12:27
Ons bedrag gaat met € 12,- per maand omhoog. Voor gas en energie.

Wij gebruiken dit trouwens wel als een spaarpot. Wij betalen zonder de verhoging al € 75,- per maand teveel.
Waarom gebruik je een spaarpot waar je 0% rente krijgt? Zet het dan gewoon op een spaarrekening.
Ik kreeg in okt/nov een bericht dat mijn termijnbedrag met 20-25 euro omlaag wordt bijgesteld. Ik heb dit aangepast naar 50 euro omhoog. Krijg liever terug dan dat ik moet bijbetalen. En het zit er natuurlijk in dat het komend jaar veel meer energie verbruikt wordt als de zomer niet zo warm wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
21-12-2018 12:59
Waarom gebruik je een spaarpot waar je 0% rente krijgt? Zet het dan gewoon op een spaarrekening.
Misschien omdat de discipline ontbreekt om er dan niet aan te komen?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
21-12-2018 12:59
Waarom gebruik je een spaarpot waar je 0% rente krijgt? Zet het dan gewoon op een spaarrekening.
Hoeveel rente krijg jij op dit moment op je spaarrekening?

Wij vinden het prettig om op meerdere momenten per jaar een x bedrag terug te ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-12-2018 13:02
Misschien omdat de discipline ontbreekt om er dan niet aan te komen?
Nee hoor, de discipline is er wel.
Alle reacties Link kopieren
4€ p mnd meer. Was 127 nu 131
stippensokken schreef:
21-12-2018 12:37
Ik heb van Eneco bericht gehad dat als in januari blijkt dat mijn huidige voorschotbedrag te laag is, ze mij zullen informeren over een eventuele verhoging daarvan.
Ik betaal maar 33 euro per maand voor gas+elektra, erg veel zal er niet bij komen volgend jaar omdat mijn verbruik heel laag is, ik verwacht hooguit een paar losse euro's.

Hoe kan dat nou? Ik gebruik 500 M3 gas en ca. 1800 kw stroom en ik ben bij Eneco ruim € 80 per maand kwijt (incl de teruggave). En ik ben dus geen overdreven energieverbruiker.

Ik betaal per maand iets meer en krijg dan wat terug. Maar die ruim € 80 zijn echt mijn maandelijkse kosten.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 13:13
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
21-12-2018 13:02
Hoeveel rente krijg jij op dit moment op je spaarrekening?

Wij vinden het prettig om op meerdere momenten per jaar een x bedrag terug te ontvangen.
Dit inderdaad. De rente op mijn spaarrekening is momenteel 0.03% dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Overigens geldt voor mij ook dat ik jaren geleden een keer een behoorlijk bedrag bij moest betalen bij de eindafrekening dus dat wil ik ook graag voorkomen. Liever maandelijks teveel en wat terugkrijgen dan een rekening van een paar honderd euro.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal iets van 15 euro meer. Dit jaar via Oxxio.
Kaaaaaaaatje schreef:
21-12-2018 12:59
Waarom gebruik je een spaarpot waar je 0% rente krijgt? Zet het dan gewoon op een spaarrekening.
Noem eens een bank waar nog een redelijke vergoeding te krijgen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk voor n grote energie leverancier (welke laat ik even in t midden vanwege herkenning)
Hier een tip...
Als je kunt zet dan nu nog vóór januari de prijs van gas en stroom zo lang mogelijk vast. Liefst voor 5 jr. De prijzen stijgen en de prognose is dat ze dat blijven doen. Vooral t gas zal de komende jaren bruut gaan stijgen.
En pas op met op websites als bv price wise en gaslicht.com aangeboden "kortingen", dit zijn tussen personen waar altijd wat aan de strijkstok blijft hangen en dat betaal jij als consument. Ga liever naar de website van de leverancier zelf. Dan ben je meteen bij de bron.
Just saying ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zet niks vast. We krijgen over een maand een pelletkachel, dus de gasrekening zal 100 euro per maand dalen. We betalen nu 200 voorschot (ik ben een koukleum, en hele dagen thuis).
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-12-2018 13:01
Ik kreeg in okt/nov een bericht dat mijn termijnbedrag met 20-25 euro omlaag wordt bijgesteld. Ik heb dit aangepast naar 50 euro omhoog. Krijg liever terug dan dat ik moet bijbetalen. En het zit er natuurlijk in dat het komend jaar veel meer energie verbruikt wordt als de zomer niet zo warm wordt.
Jij was toch van de zomer zo in je element met die ventilator? Dan denknik dat je goedkoper uit bent met een normale zomer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven