Geld & Recht alle pijlers

Ziek: recht op vakantiegeld?

21-12-2018 13:32 10 berichten
Ik ben dit hele jaar uit de running geweest, vanwege psychiatrische problemen. Ik heb nog wel een arbeidscontract, dat binnenkort afloopt. Mijn vraag is: heb ik ook recht op vakantietoeslag?
Alle reacties Link kopieren
Ja
ik geef mn bek ook maar een douw
Raar, want ik heb nog niks ontvangen. Normaal zou je het in mei/juni ontvangen. Ik zal erachteraan mailen.
Kijk eens op je loonstroken of het maandelijks ingehouden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk in je arbeidscontract welke afspraken hierover zijn gemaakt. Je hebt bij ziekte ook recht op vakantiegeld
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige contracten zit je vakantiegeld al in het uurloon in.
Ja, je hebt recht op vakantietoeslag. Overigens is het bij mijn vorige en huidige werkgever al lang niet meer zo dat je dat in mei/juni pas krijgt. Bij ons hangt het er maar helemaal vanaf hoe je dat zelf hebt ingesteld. Je kunt het maandelijks uitbetaald krijgen, maar ook bijvoorbeeld in augustus als je dat fijner vindt. Afhankelijk van wat je aanvinkt.
Inderdaad, wèl vakantiegeld maar wanneer je dat krijgt varieert. Hier ook een zelf in te richten regeling, doe je niets dan wordt het met het salaris van december uitgekeerd.

Rebecca, ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat en dat 2019 een positiever jaar wordt. Hoe is het afgelopen met je juridische probleem? (Als je daarop wilt antwoorden en bewust even cryptisch)
Bedankt voor jullie reacties.

@Erizon: Dat hoop ik ook. Het juridische probleem is met een sisser afgelopen. Gelukkig maar. Weer een zorg minder.
Gelukkig Rebecca (en dankjewel dat je wilde antwoorden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven