Geld & Recht alle pijlers

Iets breken in een winkel (na betaling)

23-12-2018 10:38 72 berichten
Man en ik waren in een groot warenhuis om cadeaus te kopen. Ik koos ook twee kerstballen uit. We rekenen alles af en voor het inpakken worden we verwezen naar de inpakafdeling. Daar pakte een horde meiden alle cadeaus mooi in.

Terwijl ik de gekochte spullen op de inpakbalie leg floept er een kerstbal mee. Die valt kapot. Ik veeg met mijn hand de scherven op, mijn man zegt ‘nu al?’ en ik vraag onze inpakker of er naast haar een prullenbak staat.

Ze zegt dat ik met de bon terug naar de afdeling kan en dan krijg ik een nieuwe. Dat wil ik niet want het is mijn eigen schuld. Had ik het maar niet moeten laten vallen. Man wil het wel en haalt met de scherven en de bon een nieuwe kerstbal. Man en inpakker vinden het doodnormaal.

S avonds vertel ik dit aan een kennis en ook zij vindt het de normaalste gang van zaken.

En wat vinden jullie? Valt dit onder service of maakt het wat uit dat het nog ín de winkel is? Het voelt zo gemakzuchtig. Als of je niet netjes met spullen hoeft om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel kunnen. Had je in een pashokje gestaan in diezelfde winkel en het gebeurt vind ik het weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel netjes van de winkel, maar ze hadden het inderdaad niet perse hoeven doen.
Dit is ook gewoon een vorm van klantenbinding. Voor hun is dit een kleine afschrijving, en voor de klant een rede om de volgende keer weer naar die winkel te gaan, omdat ze het zo netjes afhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit service van de winkel.

Jij wil het daar laten inpakken en je laat zelf de bal vallen.
Dus netjes dat de winkel je een andere liet pakken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De meeste winkels zullen dit uit serviceoogpunt zo doen. Bijv ook supermarkten waar je een iets laat vallen bij het inpakken van je boodschappen geven je dan hetzelfde nog eens mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat in de winkel breekt zijn ze voor verzekerd/schrijven ze af, als je het buiten de winkel breekt heb je pech. Zo werkte het in mijn blokker dagen. Zeker niet schuldig over voelen dus.
Ik heb jaren in de Bijenkorf gewerkt (ook op de kerstafdeling) en natuurlijk haal je in zo’n geval een nieuwe voor de klant. Dat heeft niets met zuinig op je spullen zijn te maken. Ongelukjes gebeuren. En het is een kerstbal, geen vaas van €350.

Winkels met breekbaar spul houden hier al rekening mee. Maar ook als je je vers aangeschafte koffie omgooit krijg je een nieuwe. Ik vind dat heel normaal en niets om je schuldig over te voelen.
Alle reacties Link kopieren
In deze situatie zou ik niet uit mezelf een nieuwe zijn gaan halen. Maar als de inpakster aangeeft dat dat kan, dan prima toch. Je was nog in de winkel en je product was nog niet “af”. Kan me voorstellen dat ze normaliter breekbare spullen ook in papier en bubbeltjesplastic doen en dat is nu ook niet gebeurd. Kortom redenen genoeg om het niet heel raar te vinden. Vind je wel erg hard naar jezelf en anderen toe met je “moet je maar beter op je spullen letten”. Je kan toch gewoon iets laten vallen, dat gebeurt gewoon, kan de beste overkomen en is niks ergs aan. Als dat meisje dan zegt dat je een nieuwe mag halen, nou prima toch?
Het is natuurlijk je eigen fout. Maar veel (grote) winkels zijn verzekerd voor dergelijke dingen. Voor jou is het een fijne service, met voor hen als voordeel dat je nog eens terugkomt als dergelijke service wordt geboden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 10:49
1.57% gewijzigd
Ik had het best wel klantonvriendelijk gevonden als ze het niet hadden aangeboden. Ik vind dat eigenlijk best wel vanzelfsprekend. Als hij buiten was gevallen, of in de koffiehoek van het warenhuis niet, maar op de inpakafdeling en onder ogen van de inpakmedewerker zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem? Nette service van de winkel en weer door met je dag. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-12-2018 10:45
Het is natuurlijk je eigen fout. Maar veel (grote) winkels zijn verzekerd voor dergelijke dingen. Voor jou is het een fijne service; met voor hen als voordeel dat je nog eens terugkomt als dergelijke service wordt geboden.
Vooral dat laatste. Ik denk dat er een hoop boze topics geopend zouden worden hier als mensen geen nieuwe bal zouden krijgen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit of het 'normaal' is. Het wordt je toch aangeboden???

Normale mensen zijn niet rijk. Waarom zou je 'normaal' willen zijn?
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-12-2018 10:57
15.35% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tis je eigen schuld... dta een winkel jouw een nieuwe bal aanbiedt is pure service. Snap eigenlijk niet zo goed wat nu je issue is.. vind dit zo nederlands typsich zeuren om te zeuren, moeilijk doen om moeilijk te doen brrrr. Je hebt een nieuwe kerstbal wees er blij mee. Slotje!
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
23-12-2018 10:47
Wat is het probleem? Nette service van de winkel en weer door met je dag. Toch?

Dit. Aanstellerij om je hier druk over te maken.
Such fun!1
MarindaH schreef:
23-12-2018 10:59
Dit. Aanstellerij om je hier druk over te maken.
Maar echt! Blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.. sjonge jonge zeg! haha
Ik zeg nergens dat ik het een probleem of issue vind :-[
Als het je om het geld gaat, daar hoef je je niet druk om te maken. Het is bewezen dat mensen bij goede ervaringen vaker terugkomen, dus moeilijk doen als winkel levert je op lange termijn minder op.

In de VS kun je bij cosmeticawinkels als Sephora alles terugbrengen na openen, niet alleen als het product niet goed is, maar ook als de kleur foundation je simpelweg niet bevalt, of als je het parfum niet lekker vindt. No questions asked.

Dit, omdat mensen bij terugbrengen vaak toch weer iets anders in de winkel zien en kopen. Iemand die thuis ontevreden met een product zit, komt minder snel weer in de winkel. Ze doen er alles aan om je weer in die winkel te krijgen. Bovendien koopt men makkelijker met het idee dat het nog terug kan. Uiteindelijk verdient de winkel er zo ruim voldoende aan.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-12-2018 10:45
Het is natuurlijk je eigen fout. Maar veel (grote) winkels zijn verzekerd voor dergelijke dingen. Voor jou is het een fijne service, met voor hen als voordeel dat je nog eens terugkomt als dergelijke service wordt geboden.
Je denkt toch niet serieus dat winkels voor zulke futiliteiten verzekerd zijn?

Wordt gewoon afgeschreven.
Meer niet.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-12-2018 11:05
Ik zeg nergens dat ik het een probleem of issue vind :-[
Nee, daarom open je er een topic over...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Arkouda schreef:
23-12-2018 11:07
Je denkt toch niet serieus dat winkels voor zulke futiliteiten verzekerd zijn?

Wordt gewoon afgeschreven.
Meer niet.
Precies. En bij kerstballen niet eens per bal, maar gewoon een vast percentage.
Alle reacties Link kopieren
Toch kwam ik laatst in een winkel waarin een bordje hing met de tekst "Wat je kapot maakt heb je gekocht" of iets van die strekking. Het was volgens mij een letterlijke vertaling van een Engelse tekst. Ik dacht het een budgetwinkel was. Misschien hadden ze last van vandalisme.
Dan moet het maar zoals het kan
viva-amber schreef:
23-12-2018 11:07
Nee, daarom open je er een topic over...
Ik denk dat TO gewoon wilde weten of ze de enige was die er zo over denkt. En dat is ze. Misschien een hele calvinistische opvoeding ofzo. Tijd voor therapie! ;)
GlitterCupcake schreef:
23-12-2018 11:05
Ik zeg nergens dat ik het een probleem of issue vind :-[
Klaarblijkelijk wel dus.. je loopt er over te klagen tegen een kennis, je man, open een topic pfff....wees blij met goede service van de winkel en je kerstballen!!

SLOTJE
viva-amber schreef:
23-12-2018 11:07
Nee, daarom open je er een topic over...

Nee, daarom open ik er geen topic over.

Ik stel een vraag, krijg antwoorden. Daar krijg ik wellicht meer kennis en nieuwe inzichten van. Ik vraag niet om hulp om een probleem op te lossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven