Geld & Recht alle pijlers

Knieverdraaid tijdens eerste dag Skieen

24-12-2018 08:35 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren eerste dag de piste op in onze vakantie. Helaas eerste afdaling werd ik omver geskied en heb mijn knie dusdanig verdraaid dat ik er helemaal niks mee mee kan. De rest van het gezelschap man en 3 kinderen kunnen niet Zonder mij omdat man niet super goed nog kan Skieen en hij de verantwoording niet aandurft om alleen met ze op stap te gaan.


Maar wat nu: er is hier heel weinig te doen buitenom Skieen, twijfelen nu om naar huis te gaan.
zouden jullie dit melden bij de reisverzekering?
Wat een balen zeg. Beterschap!
Nee, ik zou het niet melden bij de reisverzekering. Maar ik zou ook echt om zoiets niet terug gaan naar Nederland, maar er het beste van maken met z'n allen of kinderen naar ski-klasje doen zodat zij toch kunnen leren skiën o.d.
Kinderen en man op skiles doen en zelf op terras gaan zitten is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je om de reisverzekering in te schakelen?


Bel ze om je opties te kennen.
Als wat je wil niet gedekt is zullen ze je dat wel vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen leuke sleeroutes oid?
Ik zou wel de verzekering bellen, zelf kan je immers niet meer skiën. Ik verwacht echter niet dat ze er boodschap aan hebben dat je man en kinderen niet zonder jou kunnen skiën.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Man en kinderen op les natuurlijk! Afzonderlijk als er veel niveau verschil is of samen met een privé leraar. Je kan je eigen skipas die je niet meer kan gebruiken in elk geval verkopen.

Kinderen hebben zich neem ik aan ook op de week verheugd? Dan ga je toch niet terug?
Heb je ook een annuleringsverzekering . Als je eerder naar huis gaat heb je die namelijk nodig om het restant van je reissom vergoed te krijgen. Ik zou zeggen, bel wat de opties zijn. Hoe ga je trouwens thuiskomen? Maak je daarbij extra kosten, dan zijn die weer voor je reisverzekering. Jij hebt nu iig niets meer aan deze vakantie, dus ik zou wel overwegen om naar huis te gaan, en dan van het geld dat je terugkrijgt later in het jaar nog eens gaan. Je zou kunnen informeren of je skiles voor de kinderen nu ook gedeeltelijk kunt claimen, maar dat verwacht ik niet en het is ook maar de vraag of er nog plek is in een klasje.

Je skipas kun je misschien wel weer inleveren voor een refund, maar je kunstmatig niet zomaar aan een ander verkopen. Zodra je m gebruikt wordt een pas gekoppeld aan je foto en voor iemand anders werkt ie dan niet meer.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 08:55
Reden: Aanvulling.
14.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd bellen voor info, maar houd er rekening mee dat je misschien geen dekking hebt voor ski ongelukken. Dat is vaak iets extras wat je moet afsluiten.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze inderdaad bellen, het doel van de reis was skiën en dat is voor jou nu weggevallen (wel bij een arts geweest ivm bewijs?). indien wintersport meeverzekerd is neem ik aan dat dat een reden is om de reis te onderbreken. Dat je man niet zonder je kan skiën is daarvoor waarschijnlijk van ondergeschikt belang.
Lekker kinderen en man in de ochtend op les doen om dit in het vervolg te voorkomen en in de middag als gezin iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze met zijn 3-en niet een paar lesjes boeken of langlaufski's huren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken.

Kinderen kunnen juist heel goed Skieen en man vele malen minder.

Ga idd eens even bellen en de mogelijkheden bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
24-12-2018 08:39
Kinderen en man op skiles doen en zelf op terras gaan zitten is geen optie?
Dit zou ik doen :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Man en kinderen inderdaad op skiles en zelf de liftpas gebruiken om ze tijdens de lunch ergens op de berg te ontmoeten. Ochtend lekker rustig aan rommelen in je appartement/hotelkamer en middags vanaf lunch een lekker plekje op het lunchterras zoeken. Het sneeuwt/regent nu op veel plaatsen in de Alpen maar vanaf morgen is het Kaiserwetter!

En je reisverzekering bellen en kijken hoe en wat te regelen en of er gedeeltelijk restitutie is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wel bij de dokter geweest?
Frietmetmayo schreef:
24-12-2018 09:05
Bedankt voor het meedenken.

Kinderen kunnen juist heel goed Skieen en man vele malen minder.

Ga idd eens even bellen en de mogelijkheden bespreken.
Dan doe je kinderen toch op gevorderden les. Of huur je priveleraar
Alle reacties Link kopieren
De kinderen kunnen heel goed skiën , je man wat minder begrijp ik. Kunnen de kinderen niet samen lekker gaan skiën , je man op les of bij jou blijven op het terras om te kijken? Om nou een hele vakantie te cancellen alleen omdat er geblesseerd is vind ik wat ver gaan.
Hoe oud zijn de kinderen? Je kunt toch afspraken maken over waar je verzamelt na een afdaling?
Oei wat vervelend. Maar nu naar huis komen lijkt me enorm zonde als je bedacht had kerst in de sneeuw te vieren. Want behalve het skieën zelf gaat het toch ook om de sfeer eromheen, waar jij natuurlijk gewoon aan mee kan doen.

Hoe oud zijn de kinderen? Kunnen die alleen op stap en dan afspreken voor koffie/lunch of eventueel na elke afdaling onderaan de berg?
Anders ze inderdaad op skiles doen. Er zijn vast wel klasjes op hun niveau.
Alle reacties Link kopieren
Man in ski klas. Kinderen ook.. er zijn ook (meer) gevorderen klasjes . Ik zou niet naar huis gaan iig. Je krijgt je geld niet terug denk ik zo. Ik zou ter plekke goede fysio therapeut zoeken om te zien of er nog wat aan gedaan kan worden en anders op andere manier genieten, maar niet naar huis
Alle reacties Link kopieren
daaantje schreef:
24-12-2018 08:53
Je kan altijd bellen voor info, maar houd er rekening mee dat je misschien geen dekking hebt voor ski ongelukken. Dat is vaak iets extras wat je moet afsluiten.
Dit.
En het zal je tegenvallen wat een reis/annuleringsverzekering vergoedt. Ik had een week zon/zee/cultuur/lekker eten vakantie geboekt. Op dag 2 het norovirus opgelopen, daar ging mijn vakantie. Twee dagen mijn bed/badkamer niet kunnen verlaten. Daarna zo slap als een vaatdoek niet op stap kunnen gaan en niet kunnen eten. Reis/annuleringsverzekering zei: geen ziekenhuis, dan ook geen restitutie van reisdagen. Uit coulance hebben ze me nog een klein bedrag gegeven, maar dat was maar 10% van de gehele reissom terwijl ik maar 1 van de 8 dagen echt van mijn vakantie heb kunnen genieten. Zonde. Shit happens (letterlijk :proud: ).
Je kan je verzekering bekijken (of ze bellen) maar dat is voor de kinderen nog steeds behoorlijk sneu. Ik zou voor hun een leraar huren of kijken of je mensen kan vinden bij wie ze aan kunnen haken. En dan man lekker rommelen of samen andere dingen doen.
Hoe oud zijn je kinderen? Ik ging met n jaar of 12 ook samen met m’n broertje de piste op. Goede afspraken over wat wel en niet mocht en iedere zoveel tijd melden. Tegenwoordig kan je ze zelfs een telefoon meegeven. Zouden ze dat zien zitten?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
24-12-2018 08:39
Kinderen en man op skiles doen en zelf op terras gaan zitten is geen optie?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar na een paar uur heb ik het wel gehad op een terras.
Laat staan een paar dagen.
Daar is toch geen bal aan?
Bovendien, op krukken door de sneeuw strompelen is ook best vervelend, of in skiliftrij staan enz... wat een annuleringsverzekering vergoedt is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wij zijn vorig jaar op dag 4 terug naar huis vertrokken vanwege een ziek kind en na contact met de verzekering en toestemming om te gaan zijn de volledige hotelkosten vergoed, ook van de dagen dat we er wel waren. Reisverzekering dekte toen een deel van de skipassen en extra overnachting omdat we niet in een dag naar huis konden .
Waarom hebben mensen het over een annuleringsverzekering? Ze is al daar, dan gaat het er toch om dat ze een reisverzekering heeft die skiën dekt, en niet over het annuleren van de reis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven