Geld & Recht alle pijlers

Melden bij het UWV en werkgever

25-12-2018 00:23 9 berichten
Afgelopen zaterdag ben ik uit het ziekenhuis ontslagen. Ik lag er met nierbekkenontsteking en ik ben zwanger.

Hierdoor ben ik ziekgemeld, tot aan mijn verlof op 8 januari. Nu las ik in de brief van het UWV dat ik veranderingen in de situatie moet melden. Moet ik hen nu melden dat ik uit het ziekenhuis ben ontslagen? En moet ik dit melden bij mijn werkgever?

Overigens werk ik in het onderwijs en hebben wij nu kerstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je directeur mailen of appen. Melden dat je uit het ziekenhuis bent en vragen of je dit ook bij het UWV moet melden. Dan kan je directeur reageren wanneer hem/haar dat schikt bovendien weet hij/zij wel of jij je moet melden. Beterschap!
Gewoon bij iedereen melden. Beter een keer teveel gemeld dan te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel raar dat je je dit afvraagt. Natuurlijk geef je dit soort dingen door. Wat zijn voor jou redenen om het niet te doen dan ?
Alle reacties Link kopieren
Het UWV vertelde mij, toen ik zwangerschaps gerelateerd ziek was, dat je opname en ontslag uit ziekenhuis idd moet doorgeven maar dit vooral samenhangt met hoe ze je kunnen bereiken. Je moet nl bereikbaar zijn voor hen maar als je in het ziekenhuis ligt is dit weer anders. Ik zou het gewoon naar even doorgeven.

Als je niet ziek zou zijn gemeld, moest je dan 7 januari nog werken en ging 8 januari je verlof in?

Veel sterkte trouwens!
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
25-12-2018 06:19
Ik vind het echt heel raar dat je je dit afvraagt. Natuurlijk geef je dit soort dingen door. Wat zijn voor jou redenen om het niet te doen dan ?
Een reden die ik kan bedenken is dat het vrij omslachtig was. Maar weet niet of dat landelijk geldt. Ik moest een andere verblijfplaats (2x ziekenhuisopname, 1x verblijf bij familie) invullen op een formulier, uitprinten en per post versturen (verder kon alle communicatie digitaal maar dit dan weer net niet ;-)) dus ik vroeg me ook wel even af of ik dit wel moest doen. Kon net zo goed in het ziekenhuis bereikbaar blijven voor het UWV. Maargoed. Uiteindelijk wel gewoon gedaan.
Als het goed is loopt alles via je werkgever. Hij doet de wijzigingen betreffende jouw ziekmelding. Dus geef het door aan je werkgever dan zal hij het UWV inlichten.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
25-12-2018 06:52
Als het goed is loopt alles via je werkgever. Hij doet de wijzigingen betreffende jouw ziekmelding. Dus geef het door aan je werkgever dan zal hij het UWV inlichten.
Wel wat betreft (deels) beter melden maar ondanks dat TO uit het ziekenhuis is ontslagen is zij nog niet beter volgens mij?

UWV vertelde mij dat ik wijzigen mbt verblijfplaats toch echt zelf door moest geven ...
TO je kan na de kerstdagen ook het UWV even bellen of en hoe je dit moet doen.
Fijn dat het beter met je gaat!

Uit het ziekenhuis ontslagen worden lijkt mij toch echt een verandering in je situatie. Aan beide doorgeven dus.

Je WG moet weten dat je beschikbaar bent voor eventuele re-integratie (en tuurlijk komt dat niet meer van de grond voor je verlof, maar je baas wil vast weten hoe het met je is) en het UWV betaalt de uitkering. Beide zijn betrokken dus wel zo netjes om beide op de hoogte te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven