Geld & Recht alle pijlers

52 week money challenge 2019

26-12-2018 10:55 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
2019; Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je €1, in week 2 spaar je €2,..., in week 12 spaar je €12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer €1378 extra gespaard!

Wie doen er dit jaar weer mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik waag ook een poging, ga voor de random variant waar ik iedere week kijk wat ik kan missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen een halve te doen.
Dus van 0,5 tot 26 euro. Verder spaardoelen per maand met een vastgesteld bedrag vullen.
Dus die halve wordt echt een extra spaarpotje.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh dit vind ik eigenlijk wel een leuke!! Wij sparen sowieso al elke maand met een automatische incasso en hebben daaraan verbonden een spaardoel voor eind december. Dit doel is ambitieus, maar halen we eigenlijk altijd wel. Ik merk alleen dat ik nog steeds gemakkelijk geld uitgeef aan onnodige dingen in de maanden dat ik even "ruim" zit. Eens kijken of ik ga slagen in deze challenge!!

Maar dan wel random de weeknummers afstrepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nut niet heel goed. Bedoel ik hou elke maand wel wat geld over, dus dat gaat dan naar de spaarrekening. Dus hoeft voor mij niet perse die 1,2 of 50 euro te zijn. Misschien spaar ik in januari wel gelijk 400 euro. Ben ik al 'bijna' klaar. Of wat iemand al zei: gelijk in 1x die 1300 euro apart zetten. Dan ben je gelijk klaar :)
Niet iedereen heeft dat geld misschien klaar liggen, maar lukt het dan wel om wekelijks 40, 41, 42 en 43 euro apart te leggen?
En denk dat iedereen wel als doel heeft maandelijks geld te sparen en dat, indien mogelijk, ook doet? Wat maakt dan t verschil nu? Vroeg ik me zomaar af :)
tulpje21 schreef:
27-12-2018 16:42
Ik snap het nut niet heel goed. Bedoel ik hou elke maand wel wat geld over, dus dat gaat dan naar de spaarrekening. Dus hoeft voor mij niet perse die 1,2 of 50 euro te zijn. Misschien spaar ik in januari wel gelijk 400 euro. Ben ik al 'bijna' klaar. Of wat iemand al zei: gelijk in 1x die 1300 euro apart zetten. Dan ben je gelijk klaar :)
Niet iedereen heeft dat geld misschien klaar liggen, maar lukt het dan wel om wekelijks 40, 41, 42 en 43 euro apart te leggen?
En denk dat iedereen wel als doel heeft maandelijks geld te sparen en dat, indien mogelijk, ook doet? Wat maakt dan t verschil nu? Vroeg ik me zomaar af :)
Klinkt alsof jij het zo ruim hebt, dat je niet aan deze challenge hoeft mee te doen. Ik kan nooit 400 euro per maand sparen. Ik doe niet mee overigens, want ik spaar al op een andere manier via mijn ING spaardoelen. Ik houd ook nooit wat over aan het eind van de maand overigens. Lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad geen enkele zorgen om geld hier
Op zich vind ik het ook best grappig hoor om dat geld wekelijks apart te zetten en het te zien groeien.
Maar ik zie dan zelf het verschil niet zo met gewoon sparen zoals ik altijd doe en dat op mn spaarrekening zetten. Dan kan je ook zeggen: 1 jan stond er 1000 euro op mn spaarrekening en op 31 dec is dat 3000 euro geworden
perzikboom6 schreef:
26-12-2018 14:31
Stuur maar een pb, dan stuur ik je een roamler invite code. Als je in de buurt van Amsterdam woont heb ik ook nog wel een code om je in te schrijven bij braingineers. Motivation, CG selecties en respondenten.nl kan je googlen en je inschrijven.
Ik heb een pb gestuurd :D
tulpje21 schreef:
27-12-2018 16:42
Ik snap het nut niet heel goed. Bedoel ik hou elke maand wel wat geld over, dus dat gaat dan naar de spaarrekening. Dus hoeft voor mij niet perse die 1,2 of 50 euro te zijn. Misschien spaar ik in januari wel gelijk 400 euro. Ben ik al 'bijna' klaar. Of wat iemand al zei: gelijk in 1x die 1300 euro apart zetten. Dan ben je gelijk klaar :)
Niet iedereen heeft dat geld misschien klaar liggen, maar lukt het dan wel om wekelijks 40, 41, 42 en 43 euro apart te leggen?
En denk dat iedereen wel als doel heeft maandelijks geld te sparen en dat, indien mogelijk, ook doet? Wat maakt dan t verschil nu? Vroeg ik me zomaar af :)
Ik spaar per maand voor de kinderen en de jaarlijkse kosten maar veel meer lukt niet en wat we weg zetten moet steeds weer aangebroken worden voor onverwachte kosten aam bv een wasmachine die kapot gaat. Op deze manier wil ik iets echt weg leggen zodat we na jaren weer een keer op vakantie kunnen. Gewoon een week in een huisje ergens met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit jaar ook weer mee. Deze week het laatste bedrag over geboekt van dit jaar. Ik spaar zo met de bingo-methode voor het collegegeld. Op Pinterest zoek ik weer een bingo-kaart en begin volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen. Ik ben van plan om elke week wat proberen over te houden van mijn boodschappenbudget en dat in een potje te doen. Misschien haal ik de hogere bedragen daar niet mee, maar alles is mooi meegenomen. Hopelijk kunnen we in 2020 dan weer eens op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
27-12-2018 17:36
Ik heb een pb gestuurd :D
Gereageerd! Voor roamler heb ik een emailadres van je nodig. Laat je het nog even weten als je dat gestuurd hebt? Het zit echt niet in mijn systeem om bij de berichten te kijken .
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
27-12-2018 16:42
Ik snap het nut niet heel goed. Bedoel ik hou elke maand wel wat geld over, dus dat gaat dan naar de spaarrekening. Dus hoeft voor mij niet perse die 1,2 of 50 euro te zijn. Misschien spaar ik in januari wel gelijk 400 euro. Ben ik al 'bijna' klaar. Of wat iemand al zei: gelijk in 1x die 1300 euro apart zetten. Dan ben je gelijk klaar :)
Niet iedereen heeft dat geld misschien klaar liggen, maar lukt het dan wel om wekelijks 40, 41, 42 en 43 euro apart te leggen?
En denk dat iedereen wel als doel heeft maandelijks geld te sparen en dat, indien mogelijk, ook doet? Wat maakt dan t verschil nu? Vroeg ik me zomaar af :)
Voor mij gaat het er om dat ik mijzelf uitdaagt om extra geld te genereren wat voor mijzelf is. Mijn inkomen gaat grotendeels op aan gezinskosten en gezamenlijk sparen (voor vakantie, een nieuwe keuken, collegegeld van de kinderen en noem maar op).
Door een dure hobby (triathlon) zou ik mijn halve jaarsalaris er doorheen kunnen jagen aan trainingskampen, wedstrijden, nieuwe fietsen, sportvoeding en van alles en nog wat. Dat doe ik niet want daar zou mijn gezin er onder lijden. Als ik gewoon zo veel mogelijk zou sparen dan word ik nogal rusteloos want bij zo veel mogelijk is het huidige bedrag nooit goed genoeg. Ik heb dus enerzijds de uitdaging nodig om extra geld te genereren en anderzijds vind ik het fijn dat er iedere week een maximum op zit, anders blijf ik bezig met geld verdienen en komt het noot meer van trainen voor die triathlon.
Alle reacties Link kopieren
@tulpje21, wij sparen ook maandelijks een vast bedrag. Wat voor mij de lol hiervan is dat dit extra is van het geld dat over blijft van de boodschappen of een mp verkoop of zo. Op deze manier probeer ik wat zuiniger te leven om mijn doel te halen. En als dat lukt is het een mooi bedrag voor de vakantie wat anders van de gewone spaarrekening zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie ik het ook, wij sparen een vast bedrag per maand. De challenge gaan we proberen te halen van het boodschappen geld.

Nu gebeurt het regelmatig dat we boodschappen geld overhouden maar dat dan dan verdwijnt aan thuisbezorgd of snaaierijen.

Er hangt al een printje op de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
27-12-2018 16:42
Ik snap het nut niet heel goed. Bedoel ik hou elke maand wel wat geld over, dus dat gaat dan naar de spaarrekening. Dus hoeft voor mij niet perse die 1,2 of 50 euro te zijn. Misschien spaar ik in januari wel gelijk 400 euro. Ben ik al 'bijna' klaar. Of wat iemand al zei: gelijk in 1x die 1300 euro apart zetten. Dan ben je gelijk klaar :)
Niet iedereen heeft dat geld misschien klaar liggen, maar lukt het dan wel om wekelijks 40, 41, 42 en 43 euro apart te leggen?
En denk dat iedereen wel als doel heeft maandelijks geld te sparen en dat, indien mogelijk, ook doet? Wat maakt dan t verschil nu? Vroeg ik me zomaar af :)
Wij sparen iedere maand al 400 euro, dat wordt automatisch over gemaakt. Los daarvan stort ik ook mijn 13e maand en vakantiegeld direct door naar de spaarrekening en de kinderbijslag wordt gelijk doorgezet naar de spaarrekeningen van onze kinderen.

Ik heb deze challenge dus inderdaad niet nodig. Maar ik weet van mezelf dat ik te gemakkelijk geld uitgeef aan en lippenstift hier, nagellakje daar en een overload aan kleding voor onze 3 kinderen. Kortom: er valt nog veel meer te besparen en ik daag mezelf graag eens uit!
Precies, het is voor mij meer een extraatje. Paar jaar geleden heb ik dit t/m juli gedaan, toen ben ik met het gespaarde geld naar een festival geweest. Had toch een paar honderd euro extra op zak :)
perzikboom6 schreef:
27-12-2018 18:27
Gereageerd! Voor roamler heb ik een emailadres van je nodig. Laat je het nog even weten als je dat gestuurd hebt? Het zit echt niet in mijn systeem om bij de berichten te kijken .
Ik heb gereageerd, het zit bij mij ook niet in mijn systheem. Ik blijf het onhandig vinden dat je niet ziet dat je een nieuw berichtje hebt.
perzikboom6 schreef:
26-12-2018 13:21
Op deze manier doe ik ook graag mee. Ik stort het geld op mijn spaarrekening. In Excel hou ik sowieso bij waar al het geld vandaan komt en voor welk doel het bestemd is.
De 1 en 2 euro bedragen kunnen nog wel uit de wasmachine en uit mijn jaszakken komen maar voor de rest wil ik extra inkomen genereren door roamleren, meedoen aan onderzoekjes etc etc.
Oeh, dat lijkt me ook een leuke manier om dit te halen.
Hier ook 2 jaar geleden eens meegedaan (op afstand want nog geen account), maar toen lukte het niet omdat het om extra geld ging bovenop het gewone sparen.
Met zoiets als roamler zou het wel kunnen mss.
Zou je mij ook zo'n invite code kunnen sturen?

thx!
@perzikboom6 ben trouwens zo brutaal om je gelijk en pb met mailadres te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik zal je een invite sturen (daarna heb ik er nog 1 mocht er iemand interesse hebben)
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom, ik zal vast onder een steen vandaan komen :-D maar wat houdt roamler in? Wellicht heb ik ook wel interesse!
Alle reacties Link kopieren
Roamler is mystery shopper achtihe onderzoekjes in winkels (voornamelijk supermarkten) doen voor een paar euro per keer. Over het algemeen is het 5-10 foto's en 5-10 vragen voor 2 euro. Er zijn wel eens uitschieters voor 20 euro of idioot veel foto's voor 2 euro (die laatste doe ik nooit). Het is een geinige manier om wat bij te verdienen als je toch naar de supermarkt moet of als je tijd over hebt (of een combi daarvan)
thx voor de invite, nu snel de eerste fase door zodat we verder kunnen ontdekken of het echt wat is voor mij 😇
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Doen de medewerkers van supermarkten er nooit moeilijk over als ze je 'betrappen? Ik ben zo iemand die zichzelf verraadt als ik iets stiekem moet doen hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven