Geld & Recht alle pijlers

52 week money challenge 2019

26-12-2018 10:55 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
2019; Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je €1, in week 2 spaar je €2,..., in week 12 spaar je €12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer €1378 extra gespaard!

Wie doen er dit jaar weer mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Bij 9 van de 10 supermarkten interesseert het niemand wat als je iedere week foto's van de babymelk staat te maken. Bij sommige supermarkten heb ik heel vaak een opdracht gedaan waarbij je jezelf eerst moet voorstellen aan de service balie en uitleggen wat je komt doen. Daar weten ze ondertussen wel dat ik naast mijn boodschappen ook een paar foto's maak. Er is 1 supermarkt waar ik weet dat de manager het helemaal niks vindt dat geroamler, die sla ik meestal over.

Vandaag begint trouwens week 1. Tijd om te zien wat ik in een week bij elkaar spaar. Ik verwacht dat het niet veel zal zijn in de eerste week van het jaar.
Wat een stomme challenge. Ga je in de duurste maand 50 euro van je budget wekelijks aan de kant leggen. Kan je beter andersom doen
Alle reacties Link kopieren
Ochtendhumeurtje?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitleg, maar ik laat je de invite voor een ander bewaren Perikboompje. Het past niet bij mij denk ik.

Ik probeer de challenge 2x te doen dit jaar. Mijn vaste lasten zijn gedaald t.o.v. 2018. Vandaag dus goed begonnen en 52 & 1 afgestreept.

Ik kijk dus niet achteraf wat ik over heb, maar budgeteer het iedere maandag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe dit jaar ook weer mee, hopelijk wordt er veel geschreven hier want dat werkt altijd motiverend. Ga nu 20 euro in de pot stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk. Ik ga eens kijken of dit me gaat lukken :)
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar getwijfeld om mee te doen.. Dit jaar gaan we het wel doen. Ik heb alle bedragen (1 t/m 52) in een schema gezet en deze hangt op de kast. Het sparen doen we buiten ons vaste spaarbedrag om. Dus dmv besparen op boodschappen of het creëren van extra inkomsten via bijv Marktplaats. Nu al 33 en 52 afgestreept!
Hier gaan we op zakgelddag de pot vullen.
De eerste 42,- staan al in de wacht. Ik heb via zo'n cashbacksite mijn verzekering afgesloten. Heb via hen nu nog 42,- cashback staan. Ik denk dat ik die laat uitbetalen en dat dit dus mijn eerste weekbedrag gaat zijn.

Ook heb ik bij roamler de eerste euro's binnen. Morgen weer een kinderloos dagje, dus dan kijk ik even of er iets te doen valt.

En ik heb nog een site gevonden met thuiswerkopdrachten, heb nu een inspreekopdracht gevonden. Ben benieuwd of het werkelijk iets gaat zijn.

Mijn streven is dus ook op door middel van extra 'klusjes' het geld bij elkaar te sparen. En dan is die bingo net even een speelse manier.

Op naar de nieuwe keuken (bijdrage ervoor dan)
Alle reacties Link kopieren
sleutelhuis schreef:
02-01-2019 22:04
Hier gaan we op zakgelddag de pot vullen.
De eerste 42,- staan al in de wacht. Ik heb via zo'n cashbacksite mijn verzekering afgesloten. Heb via hen nu nog 42,- cashback staan. Ik denk dat ik die laat uitbetalen en dat dit dus mijn eerste weekbedrag gaat zijn.

Ook heb ik bij roamler de eerste euro's binnen. Morgen weer een kinderloos dagje, dus dan kijk ik even of er iets te doen valt.

En ik heb nog een site gevonden met thuiswerkopdrachten, heb nu een inspreekopdracht gevonden. Ben benieuwd of het werkelijk iets gaat zijn.

Mijn streven is dus ook op door middel van extra 'klusjes' het geld bij elkaar te sparen. En dan is die bingo net even een speelse manier.

Op naar de nieuwe keuken (bijdrage ervoor dan)
Heb je toevallig nog een Roamler invite? En zou je die website van de thuiswerkopdrachten willen/kunnen delen (via pb) :)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk! Stuur maar een pb met het emailadres waarop je de roamler invite wil hebben.
Die andere opdrachten zijn trouwens geen thuiswerk opdrachten maar marktonderzoek en websites testen met een eeg op je hoofd. Je moet er voor naar een kantoor in Amsterdam.

Zo juist weer gedaan, dus ik kan week 1 afstrepen met 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
@perzikboom, heb je een pb gedaan!

Vandaag weer wat op Marktplaats verkocht dus nu ook nummer €19 afgestreept. Teller staat op €104.
Alle reacties Link kopieren
We zijn een paar dagen naar Center parcs geweest en we hebben minder uitgegeven dan verwacht dus deze week 12 en 39 van de challenge van vorige jaar en 52 van de challenge van dit jaar. Van de challenge van vorige jaar moet ik nog 8 bedragen dan is die vol.
Nou hier gebeurt er even helemaal niks en ik ga wel kijken of ik volgende week er 2 kan afstrepen of als het tegen zit de week er na 3. Kind opgenomen in het ziekenhuis voor iig een week dus ik heb even geen mogelijkheid voor Roamler of opletten met de boodschappen ed want ik blijf bij het kind dat opgenomen is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje yellowlemontree heftig! Heel erg veel sterkte en beterschap gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik vroeg in het oude topic al of er al een nieuwe was, maar gevonden!

Ik doe ook mee. Ik heb 1x eerder meegedaan en toen de ‘random’ methode toegepast, dus wel elke week een bedrag afstrepen, maar niet op volgorde. Dan is het aan het eind van het jaar namelijk zoveel en nu juist heel weinig. Ik begin wel met de wat lagere bedragen trouwens, omdat ik nu nog een lening aan het afbetalen ben en ik dus aan het eind van het jaar meer geld zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in week 1 begonnen met € 52, is die alvast binnen
Alle reacties Link kopieren
De eerste euro voor week 1 is binnen. De lege aan mijn huishoudrekening gekoppelde spaarrekening staat voor het eerst in tijden niet meer op 0. Op naar de volgende weken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook dit jaar weer meedoen.
De andere 2 jaren kwam ik tot ongeveer halverwege het jaar.
Ik kruis elke week een willekeurig getal af. Het is maar net hoeveel er over is in mijn portemonnee of wat ik pin. Het geld gaat in een blik die je moet openen met blikopener.
Niet op 0 is al een begin!

En yellowlemontree, heftig. Snap als je daar even geen focus op legt. Kind is het eerste op prioriteiten lijstje. Sterkte!

Zie dat ik nog niet kan uitbetalen, de bedragen moeten nog goed gekeurd worden. Dus even zelf maar.

Ook klezzer weer opgestart, reviews leveren niet super veel meer op, maar schrijver van de week loopt wel lekker. Als iemand nog wil, heb nog wel een linkje 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik ga elke maandag mijn weekbedrag erin doen.
Heeft iemand nog een roamler invité voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Yellowlemontree, jeetje wat rot. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis.

Sleutelhuis, ik weet niet of klezzer echt iets voor mij is. Ik neem aan dat je al die producten ook echt moet kopen? Dan ben je toch veel meer kwijt dan het je ooit oplevert? Of zie ik iets over het hoofd?

Sun.lover Mijn vriend heeft nog roamler invites. Als je mij je emailadres in een pb stuurt dan zorg ik dat hij je een invite stuurt
perzikboom6 schreef:
04-01-2019 18:51

Sleutelhuis, ik weet niet of klezzer echt iets voor mij is. Ik neem aan dat je al die producten ook echt moet kopen? Dan ben je toch veel meer kwijt dan het je ooit oplevert? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, je kunt gewoon schrijven over spullen die je al hebt. Zo ga ik de komende weken schrijven over de cadeaus van de sint en kerst. Dat hebben we en dan levert het weer wat op. Het idee van hun is dat je op hun site kijkt voor een review en als je dan zelf iets wilt kopen, je vanuit hun klikt naar de aangesloten site. Maar je hoeft niks te kopen, schrijft dus gewoon vanuit je eigen spullen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 42 en 8 afgestreept!
Alle reacties Link kopieren
Ik had rond kerst laarzen teruggestuurd naar Zalando omdat ze totaal niet lekker zaten. Ik had ze een uurtje aangehad in huis en had enorm pijn aan mijn voeten. Ik kreeg 53 euro terug. In plaats van die 53 euro te boeken, stort ik het op mijn beleggingsrekening in een index tracker die recent enorm gedaald is maar waar nu wel weer een stijgende lijn in zit. We zien wel of het tegen het einde van deze challenge meer is geworden.
Ik boek deze week 3 euro die ik tegen kwam in mijn sporttas. Mijn totaal staat nu op 33 (+53)
sleutelhuis schreef:
04-01-2019 18:55
Nee, je kunt gewoon schrijven over spullen die je al hebt. Zo ga ik de komende weken schrijven over de cadeaus van de sint en kerst. Dat hebben we en dan levert het weer wat op. Het idee van hun is dat je op hun site kijkt voor een review en als je dan zelf iets wilt kopen, je vanuit hun klikt naar de aangesloten site. Maar je hoeft niks te kopen, schrijft dus gewoon vanuit je eigen spullen thuis.
Geef mij maar de een link, als ik het vanuit hier kan doen heb ik misschien wat afleiding. Ik heb geen concentratie voor boeken of films of het moment. En anders heb jij iig wat aan mijn inschrijving toch?

We moeten iig nog tot donderdag blijven en langer kan ook. Ik heb maar 3 euro uit mijn portemonnee gehaald en in een zijvakje van mijn tas gedaan en 'week' 1 en 2 weggestreept onder het mom van dat mijn avond eten iig niks kost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven