Geld & Recht alle pijlers

52 week money challenge 2019

26-12-2018 10:55 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
2019; Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je €1, in week 2 spaar je €2,..., in week 12 spaar je €12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer €1378 extra gespaard!

Wie doen er dit jaar weer mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
09-01-2019 16:59
Mijn doel is het zelfde als de andere jaren dat ik meedeed: Baby spullen voor gaan kopen.
Dit jaar gaat als alles goed gaat het geld ook eindelijk daaraan besteed worden! :flirting:
Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Bij ons heeft het ook jaren geduurd en nu 2 gezonde zoons. Hoop dat alles goed blijft gaan💖
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
09-01-2019 16:59
Mijn doel is het zelfde als de andere jaren dat ik meedeed: Baby spullen voor gaan kopen.
Dit jaar gaat als alles goed gaat het geld ook eindelijk daaraan besteed worden! :flirting:
Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Bij ons heeft het ook jaren geduurd en nu 2 gezonde zoons. Hoop dat alles goed blijft gaan💖
TVP
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik ga ook mee doen. Wij hebben het ruim zat, dus sparen kan ik sowieso al. Maar ik merk dat ik met name met de boodschappen het afgelopen jaar fors meer ben gaan betalen. Soms ook wat makkelijker ben met luxe dingen kopen. Ik wil kijken of ik dat weer een beetje terug kan brengen. Dus ik ga de challenge aan, maar dan specifiek met mijn boodschappen budget.
Mijn boodschappen budget is 130 euro per week. We zijn met vijf personen, waarvan 2 volledig in de luiers en 1 in de nacht. Ik doe de bingo vorm, want in december 49, 50, 51 en 52 euro op boodschappen besparen lijkt me niet haalbaar ;-D

In week 1 heb ik 4 euro weg kunnen zetten. Ik ga zometeen mijn boodschappen voor zaterdag bestellen, zodat ik weet wat ik van week 2 kan wegzetten.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb net online de boodschappen gedaan voor morgenavond.
Deze week had ik al 23,21 euro uitgegeven aan boodschappen (o.a. ook vanwege een feestje waar wij drinken mee zouden brengen). Daar komt nu 103.72 euro bij. Dan blijft er van mijn boodschappenbudget van 130 euro niet bijzonder veel over (3 euro). Dus die streep ik weg.

Voor volgende week heb ik al wel een paar dingen in huis en ik heb straks een paar gerechten in de vriezer. Dus ik heb goede hoop dat ik volgende week een wat hoger bedrag kan afstrepen.
Oh en oorspronkelijk zat mijn mandje ruim 10 euro voller. Dus deze challenge heeft mij het eerste geld al doen besparen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels mijn eerste Euro’s via Roamler verdiend!
In een naburige stad vindt een onderzoek mbt verkeerssituaties plaats. Dat gaat lekker.
Alle reacties Link kopieren
Leuk is dat he? Ik doe zelf ook aan roamler en wordt altijd zo blij van de extraatjes die je daarmee verdient!

Leuk ook om te lezen hoe iedereen het aanpakt :-) en hopelijk worden alle spaardoelen gehaald!
Leuk idee ik doe mee, maar ook andersom. Dus ik begin met 52 euro en deze week dan 51 euro. Voel mij nu al rijk! haha
Alle reacties Link kopieren
Ik had 17 euro over van de boodschappen vorige week, dus 17 euro weggestreept. Had gehoopt mijn koopzegelboekje vol te hebben vandaag maar kom er nog 6 te kort. Dan maar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar mee gedaan met €0,10 per keer, dus zou dan rond de 139 euro uitkomen, mijn doel was 150 euro, omdat ik zo neurotisch ben dat ik alleen maar ronde getallen wil halen. Ik kwam uiteindelijk uit op 200 euro. Ik had het na een paar weken al op gegeven om een lijstje bij te houden, want merkte dat ik er stress van kreeg en steeds weer ging tellen of ik het wel goed had gedaan. Ik heb gewoon aan het eind van de week al mn kleingeld in een spaarpot gegooid, aan het eind van de maand met afgerond kleingeld naar de supermarkt om te wisselen voor briefgeld. Mijn gedachte was, hun blij met kleingeld en ik een minder zware spaarpot. Ik heb het geld uitgegeven aan mn hond. Verzorging en speeltjes e.d. Voor mezelf spaar ik al op mn spaarrekening. Ik gooi alle euro’s die aan het eind van de maand over zijn op mn spaarrekening en begin een nieuwe maand weer op 0. Werkt prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
11-01-2019 12:57
Vorig jaar mee gedaan met €0,10 per keer, dus zou dan rond de 139 euro uitkomen, mijn doel was 150 euro, omdat ik zo neurotisch ben dat ik alleen maar ronde getallen wil halen. Ik kwam uiteindelijk uit op 200 euro. Ik had het na een paar weken al op gegeven om een lijstje bij te houden, want merkte dat ik er stress van kreeg en steeds weer ging tellen of ik het wel goed had gedaan. Ik heb gewoon aan het eind van de week al mn kleingeld in een spaarpot gegooid, aan het eind van de maand met afgerond kleingeld naar de supermarkt om te wisselen voor briefgeld. Mijn gedachte was, hun blij met kleingeld en ik een minder zware spaarpot. Ik heb het geld uitgegeven aan mn hond. Verzorging en speeltjes e.d. Voor mezelf spaar ik al op mn spaarrekening. Ik gooi alle euro’s die aan het eind van de maand over zijn op mn spaarrekening en begin een nieuwe maand weer op 0. Werkt prima voor mij.
10 cent per keer? Wat is ‘een keer’? Dat is dan namelijk niet per week, en ook niet per dag als je uitkwam op 139 euro.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
11-01-2019 13:01
10 cent per keer? Wat is ‘een keer’? Dat is dan namelijk niet per week, en ook niet per dag als je uitkwam op 139 euro.
Sorry, ik bedoelde bijna 138 euro. Ik deed ipv euro’s dubbeltjes. Maar daar ben ik dus uiteindelijk vanaf gestapt.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
11-01-2019 13:30
Sorry, ik bedoelde bijna 138 euro. Ik deed ipv euro’s dubbeltjes. Maar daar ben ik dus uiteindelijk vanaf gestapt.
Ah, dus 1 t/m 52 dubbeltjes? Dan snap ik ‘m!
Ik had dit jaar ook mee willen doen, maar heb weinig geld om te sparen. Daarom heb ik besloten Roamler te installeren (na de positieve verhalen hier!) en deze inkomsten te sparen. Heeft een van jullie een invitecode voor mij? Snap dat de app op die manier werkt maar "bedelen" om zo'n code voelt toch vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Lily, mijn vriend geeft nog invites. Als je mij even je e-mailadres intern Ob stuurt dan zorg ik dat je een invite krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eventueel ook nog een invite mochten er meer mensen op zoek zijn.
@Perzikboom en Eekhoorn: dankjewel! Is niet meer nodig, heb een code via facebook verkregen. Nu ben ik bezig met de opdrachten van level 1, ik hoop snel de opdrachten voor geld te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf level 2 kan je betaalde opdrachten doen. Level 1 dient alleen om het principe een beetje te leren kennen, als je een beetje doorwerkt dan ben je daar binnen een dag doorheen.
Hier deze week 20 euro in de pot, geen extra inkomsten, dus moet even creatief denken. En nu is er geld retour gekomen van een jas, die al vervangen was. Dus dat geld - geld themafeestje (kleding) is nu mijn weekbedrag. Aangezien ik dat geld anders ook niet had gehad (want jas had ook gemaakt kunnen worden, maar ik kreeg geld terug).

Hier klezzer weer even opgepakt, zorg nu dat ik iedere week bij de schrijvers van de week hoor. En Roamler kijk ik, maar hier in de buurt is vooral ah check en dat vind ik echt een prutswerk zoals onze ah is. Dus die doe ik niet. Hoop snel op betere opties 😇. Worden door de levels heen de opdrachten beter of is het enkel meer keus?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gebruik willen maken van een Roamler code mocht iemand die nu nog hebben?
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
09-01-2019 21:55
Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Bij ons heeft het ook jaren geduurd en nu 2 gezonde zoons. Hoop dat alles goed blijft gaan💖
Bedankt!!
Nog een paar dagen wachten en dan eindelijk de echo!

Ik denk dat ik deze week even een bedrag pin, en in mijn potje stop.
Alle reacties Link kopieren
@sleutelhuis: klopt. Ik had ook een opdracht bij AH gedaan; stond er eerst heel duidelijk dat je alleen dingen mocht tellen die niet in dozen zaten, maar dus los in het schap lagen.
Werd mijn inzending afgekeurd omdat er naar assortiment werd gevraagd.... uh ja, maar eerst schrijven jullie dat alles dat niet los ligt niet meetelt.

Gisteren heb ik een straatverkoopcheck gedaan voor € 10 ; dat was leuk en goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zet ik 34 & 6 apart.

Het is wel even wennen hoor! Normaal gaat er zodra mijn loon gestort wordt een automatische incasso naar de spaar en is alles wat dan na de vaste lasten over is vrij te besteden aan boodschappen, kleding, uitjes enz. Dat laatste potje zie ik nu krimpen, omdat ik daaruit de challenge bekostig. Zie ik mijn saldo, is mijn eerste gedachte: " he?! Ik heb toch niks geks gedaan?!" Daarna valt het kwartje pas dat dit geld op de spaar staat en niet uitgegeven is aan luxe spullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop deze week 20 euro wat ik had laten uitbetalen aan Roamler inkomsten in mijn potje.
De 53 euro die ik in een index tracker had gestort is inmiddels gegroeid naar 55,86. Mijn totaal is nu 53 (+55,86)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond gisteren een twee euro mjntje op de parkeerplaats, die komt er dus bij in het spaarbedrag deze week! (Ga er vanuit dat ik deze week nog wel boven die twee euro kom :-D )

Sorry beetje off topic maar Broodtrommel, ik probeerde je een berichtje te sturen voor de invite maar hij blijft in postvak uit hangen, als je wil mag je mij contacten, misschien lukt het dan wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven