Geld & Recht alle pijlers

52 week money challenge 2019

26-12-2018 10:55 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
2019; Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je €1, in week 2 spaar je €2,..., in week 12 spaar je €12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer €1378 extra gespaard!

Wie doen er dit jaar weer mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Eek_hoorn_ schreef:
14-01-2019 11:14
Ik vond gisteren een twee euro mjntje op de parkeerplaats, die komt er dus bij in het spaarbedrag deze week! (Ga er vanuit dat ik deze week nog wel boven die twee euro kom :-D )

Sorry beetje off topic maar Broodtrommel, ik probeerde je een berichtje te sturen voor de invite maar hij blijft in postvak uit hangen, als je wil mag je mij contacten, misschien lukt het dan wel?
Het bericht stond er toch in. Je hebt PB terug. Dankjewel. Lijkt me wel leuk om aan mee toe doen ook 😀

Ik doe wel mee met de spaarchallenge overigens maar niet op deze wijze.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee! Ik spaar zelf een bepaald bedrag per maand.
Helaas lopen er wat zaken nu die voor extra kosten zorgen.
Ik ga ook een bingo kaart maken en dan random afstrepen.

@ Perzikboom - Ik heb jou een PB gestuurd of je misschien nog zo een invite/code hebt?
Ik heb zelf een soort van bingokaart op mijn telefoon gemaakt. Deze week €52 op de spaar gezet. Scheelt in december weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer een soort poging doen. Heeft iemand een link naar een kant en klare bingo kaart?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!
Wk 1/2 en 3 afgestreept. Van 0 naar toch al 6 euro maar dit jaar ga ik ervoor! Ik volg nu nog even de weken letterlijk, maar als ik straks mn nieuwe loon(nieuwe baan) krijg ga ik ook bingo-en!
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat dan? Stel je wil die week 50 euro sparen, ga je dan naar de pinautomaat om dat te pinnen (en heb je dus echt een potje met contant geld), of maak je het over naar je spaarrekening?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de 25 afgestreept, totaal nu €97
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
17-01-2019 07:39
Hoe doen jullie dat dan? Stel je wil die week 50 euro sparen, ga je dan naar de pinautomaat om dat te pinnen (en heb je dus echt een potje met contant geld), of maak je het over naar je spaarrekening?
Ik heb verschillende dingen waar ik voor spaar op mijn spaarrekening. In Excel hou ik bij wat er precies binnenkomt en uitgaat qua geld, en welk deel van het geld aan het einde van de maand naar de spaarrekening moet worden overgemaakt. Hier verdeelt de Excel het weer onder in verschillende potjes. "52 weeks " is nu een van mijn potjes.
In een aparte sheet hou ik bij welke weken ik al gehad heb. Bij de meeste banken kan je heel makkelijk spaardoelen aanmaken en wijzigen op je rekening. Dat is eigenlijk net zo makkelijk, maar ik vind dat het de bank niets aangaat waar ik voor wil sparen.
Hier een potje, want ik wil graag dat het geld niet uit mijn loon komt. Verkopen, 'klusjes' of andere manieren van geld verkrijgen. Daar hoop ik het van te doen. Aangezien verkopen vaak contant gaan, een potje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het wel digitaal doen want werk weinig met contant geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net geld gepind. Ik streep meteen 52 en 51 euro af. Ik had een goede eindejaarsbonus, dus had nog extra geld staan. Meteen de 2 hoogsten eraf!
Alle reacties Link kopieren
Deze week had ik een vol koopzegelboekje en nog 12 euro over van het weekbudget van de boodschappen. Ik heb €62,- in de pot gedaan en 38 van de kaart van vorige jaar weggestreept en 24 van de kaart van dit jaar. Ik moet nog 7 bedragen om de kaart van vorige jaar vol te krijgen. Dit jaar loop ik mooi op schema en heb ik 17, 24 en 52 weggestreept.
Iedereen 10 euro in zijn potje?
Nop, bingo variant hier.
Vandaag 52,- gedaan. Had nog wat geld over van de kerstbijdrage van mijn ouders (krijgen vaak wat geld om iets naar eigen zin te kopen). Daar had ik kleren van gekocht en nog geld van over. Dus het hoogste afgestreept.

Heb nu 52, 6 en 25 gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 51 afgestreept!
Alle reacties Link kopieren
Ik stort deze week 25 van braingineers + 23 van roamler. dus samen 48.
Ik heb inmiddels 30,3,20 en 48 afgestreept.
De 53 die ik op mijn belegrekening had gestort is deze week 56,68 waard. Die had ik nog niet geboekt en boek ik wel als ik hem terugstort naar mijn gewone rekening.
Alle reacties Link kopieren
Deze week de 3 afgestreept, laag bedrag maar zondag naar Mama Mia geweest met dochter. Was erg gezellig dus niet erg dat er een laag bedrag over is gebleven.
Deze week 18 afgestreept.
Nu totaal €73
Alle reacties Link kopieren
Deze week had ik €16,95 over dus dat in de pot gedaan en 16 weggestreept.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ehhh ik moet ook geld in mijn potje stoppen, maar niets meer in huis liggen....
Aankomende week maar even pinnen dan!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag komende week 52 afstrepen. We hadden op het werk als "kerstpakket" een dinerbon van 70 euro gehad. Op zich een heel mooi bedrag, maar het aantal restaurants en type restaurants waar je ermee kan gaan eten sluit niet echt aan bij onze wensen. (Duurder segment, niet geschikt om met kinderen te gaan eten, sowieso niet voor 70 euro)
Ik heb de bon via wissel.nl ingewisseld voor een bol.com bon van 52 euro. Je kan het ook inwisselen voor geld maar dan krijg je er minder voor terug.
Bij bol.com bestel ik best regelmatig iets. Zo ben ik aan het sparen voor een nieuwe telefoon en zoon wil graag een e-reader voor zijn verjaardag. Voorlopig haal ik 52 euro uit het verjaardagskado potje, stop ik de bol.com bon daarin en kan de 52 euro cash in het 52-weeks-money-challenge potje.

Ik heb inmiddels 3, 20, 30, 48 en 52 afgestreept.
Hier 1 euro gedaan deze week. Probeer zo min mogelijk van mezelf er in te doen, en de bedragen bij klezzer en roamler zijn nog niet zo hoog dat ik ze wil uit laten betalen.
Straks wel even sportscheck doen, hopelijk krijg ik er volop gedaan en dan tikt het lekker aan.
Klezzer gaat niet zo snel, max 2,50 per week, maar goed, als ik dat weer een half jaar heb gedaan (weinig moeite), dan is dat toch weer een december week afvinken.
Helaas weinig (lees niemand) die actief mee klezzert via mijn link, anders had ik nog een extra eurootje mee gepakt per week. In het begin wel gehad, een vriendin die actief was, maar die doet het ook niet meer.

Wel van de week bonnen van pearson ontvangen voor het invullen van een vragenlijst. Mocht je dat willen, kan ik wel vragen of ze nog mensen nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, klezzer lijkt mij niets voor mij. Je moet die producten die je reviewt toch in huis hebben. Ik koop nagenoeg geen producten die ik zou kunnen review en en heb ook vrij weinig review-bare producten in huis.
Ik neem aan dat het vooral om nieuwere technologische producten gaat, en niet om de prei van de Lidl oid.i
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 50 in mijn potje gestopt.
Gaat lekker, sowieso de 3 hoogste getallen nu weg
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je echo twilight?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven