Geld & Recht alle pijlers

Ambtsjubileum

27-12-2018 14:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier misschien medewerkers HR in huis, die kunnen aangeven of onderstaande klopt?

Ik ben op 1-9-1992 begonnen met werken bij een gemeente. Eerst via het uitzendbureau, tot 1-12-1993, toen kwam ik in dienst bij de gemeente zelf.

Vorig jaar september 2017 kreeg ik een half maandsalaris netto uitbetaald ivm 25 jaar gemeentedienst.

Nu in december 2018 krijg ik echter wéér een ambtsjubileum uitbetaald, te weten 25 jaar overheidsdienst. Een half maandsalaris met inhouding loonheffing, deze keer. Volgens onze salarisadministratie klopt het, want eerst gemeentedienst en nu overheidsdienst. Ik dacht dat er altijd maar één jubileum uitbetaald werd, dus het voelt een beetje “dubbelop”

Heeft iemand hier verstand van?
Dit staat vast in je CAO, heb je die er al op nageslagen?
Ik ken alleen het ambtsjubileum uit de CAR UWO artikel 3:19.
Heeft de gemeente daarnaast nog een eigen personeelsregeling. Het is wel logisch dat het maar 1x onbelast vergoed wordt want dat mag inderdaad niet twee keer.
Alle reacties Link kopieren
Die CAR UWO 3:19 had ik inderdaad gevonden, en daar vond ik wel de richtlijnen voor “een” 25-jarig overheidsjubileum, maar kon er niet echt uithalen of dat op deze manier twee keer na elkaar zou kunnen. Of we een eigen personeelsregeling hebben, dat zou HR dan moeten weten, waaraan ik het gevraagd heb. En zij zeggen dus ja... dan moet ik er denk ik aar gewoon heel blij mee zijn 😁.
dit klopt inderdaad, in de salarisadministratie systemen van de overheid worden deze data ook inderdaad apart weergegeven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel opvallend dat uitzendbureau-periode wordt meegerekend, dat doen ze bij ons niet.
Alle reacties Link kopieren
Als jij hebt nagevraagd, dan zal het kloppen en heb je je best gedaan om vergissingen van de kant van je werkgever te voorkomen toch? Als het toch mis gegaan is, moeten ze zelf maar voor een oplossing zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
27-12-2018 15:32
Ik vind het wel opvallend dat uitzendbureau-periode wordt meegerekend, dat doen ze bij ons niet.
Daarom vond ik het ook vreemd, ja.

Maar inderdaad, ik heb het nagevraagd, zodat ik het van mijn kant niet stil heb gehouden, mocht het fout zijn geweest. Maar het lijkt er dus op, dat ik er recht op heb. Een andere collega zegt nu dat ik een “overgangsgeval” ben. De vergoeding bij dienstjubileum (gemeentelijke dienst) is in principe vervallen, maar tot 2020 is een overgangsperiode en krijgen diegenen die dan een dienstjubileum hebben, het nog wel. En kennelijk tellen ze de uitzendperiode dan mee....

Dus: joehoe! 😁
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
27-12-2018 15:32
Ik vind het wel opvallend dat uitzendbureau-periode wordt meegerekend, dat doen ze bij ons niet.
Volgens http://car-uwo.nl/onderwerpenindex/sala ... atificatie

"Bij de bepaling van het aantal overheidsdienstjaren mag geen onderscheid gemaakt worden tussen een arbeidsovereenkomst en een aanstelling."

Werk via het UB is dan een overeenkomst, daarna in dienst is de aanstelling...
Alle reacties Link kopieren
switchfoot schreef:
27-12-2018 16:35
Daarom vond ik het ook vreemd, ja.

Maar inderdaad, ik heb het nagevraagd, zodat ik het van mijn kant niet stil heb gehouden, mocht het fout zijn geweest. Maar het lijkt er dus op, dat ik er recht op heb. Een andere collega zegt nu dat ik een “overgangsgeval” ben. De vergoeding bij dienstjubileum (gemeentelijke dienst) is in principe vervallen, maar tot 2020 is een overgangsperiode en krijgen diegenen die dan een dienstjubileum hebben, het nog wel. En kennelijk tellen ze de uitzendperiode dan mee....

Dus: joehoe! 😁

Haha, hartstikke lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven