Geld & Recht alle pijlers

Auto inzittenden verzekering

28-12-2018 10:58 41 berichten
Ik heb een auto WA verzekering met een ongevallen inzittenden verzekering (dat zit er gratis bij). Sinds ik ziek ben, rijd ik bijna nooit meer auto. Ik heb een scootmobiel. Ik houd de auto eigenlijk alleen aan om mijn huisdier naar de dierenarts te brengen als dat nodig is, want dat gaat niet op de scootmobiel en lopen gaat helaas ook niet goed. En een hoogst enkele keer als mijn broer en zus niet mijn vader van bijna 80 jaar naar de dokter kunnen brengen, dan doe ik dat. De huisarts is om de hoek. Maar dat gebeurt vrijwel nooit. En heel af en toe om de paar maanden zit er een vriend bij mij in de auto. De scootmobiel is mijn dagelijkse vervoer geworden, want ik loop slecht en ik val regelmatig door mijn ziekte.

Mijn vraag is: is het nodig (of verstandig) om toch een schadeverzekering inzittenden af te sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een beetje overdreven, maar ik vind het lastig om hier advies over te geven. Sommige mensen verzekeren alles wat er maar te verzekeren valt en anderen kijken daar kritischer naar, wegen het risico en de kosten anders af en vertrouwen erop dat ze het niet nodig hebben of dat ze wel een spaarpotje hebben als het ze tegenzit.

Hoeveel kost die inzittenden verzekering extra?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet beter gewoon de auto de deur uit doen? Het klinkt niet alsof rijden nog echt verantwoord is. Alle kans dat welke verzekering dan ook niet uitbetaald als je gaat rijden als het eigenlijk niet verantwoord is.
Alle reacties Link kopieren
Maxieee schreef:
28-12-2018 10:58
een ongevallen inzittenden verzekering (dat zit er gratis bij)
Wat is het probleem dan?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hmm, lastig.
Ik zou het wel doen denk ik.
Ik heb zelf ook een inzittenden-verzekering. Betaal daar volgens mij iets van 4 of 5 euro per maand voor. Ik rij ook grotendeels alleen, af en toe rijdt er iemand mee.
Alle reacties Link kopieren
En met het geld dat je bespaart als je geen auto meer hebt, kun je dan een taxi betalen als je echt dringend ergens heen moet.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie eens berekenen of die auto niet gewoon de deur uit kan. Wat kost wegenbelasting en verzekering per maand en wat zou het je kosten als je die keren dat je hem nodig hebt, een taxi zou bellen?

Afijn. Als je rijdt, dan rijd je blijkbaar voor anderen. Dus als je je auto wilt houden, zou ik ook de bijbehorende verzekeringen behouden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch al gratis een inzittendenverzekering?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
28-12-2018 11:08
En met het geld dat je bespaart als je geen auto meer hebt, kun je dan een taxi betalen als je echt dringend ergens heen moet.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat inzittenden automatisch verzekerd zijn via familiale of dergelijke en je enkel de chauffeur evt kan bijverzekeren
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
28-12-2018 11:08
En met het geld dat je bespaart als je geen auto meer hebt, kun je dan een taxi betalen als je echt dringend ergens heen moet.
Dit! Een auto voor de deur hebben staan kost ook gewoon veel geld
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je vader dus meenemen in de auto, maar hem niet verzekeren mocht er wat gebeuren?

Schrijf al je kosten van de auto eens op, hoeveel je per jaar kwijt bent aan onderhoud, APK, brandstof, verzekering, wassen, etc. Waarschijnlijk is het goedkoper om de auto de deur uit te doen, en dan een auto te huren of een taxi te nemen, voor die enkele keer dat je een auto nodig hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou ook die hele auto afschaffen.
makreel schreef:
28-12-2018 11:01
Het lijkt mij een beetje overdreven, maar ik vind het lastig om hier advies over te geven. Sommige mensen verzekeren alles wat er maar te verzekeren valt en anderen kijken daar kritischer naar, wegen het risico en de kosten anders af en vertrouwen erop dat ze het niet nodig hebben of dat ze wel een spaarpotje hebben als het ze tegenzit.

Hoeveel kost die inzittenden verzekering extra?
Niks, die is gratis volgens de OP.

Ik snap ook niks van je vraag TO.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de andere topics van Maxiee lijkt autorijden me sowieso onverantwoord. Teveel pijn, teveel medicatie die jouw reactiesnelheid beïnvloedt. Als een verzekering daar achter komt bij een ongeluk zullen ze niet uitbetalen. Dat is overigens niet het ergste, denk aan het leed dat je zou kunnen veroorzaken. Gewoon niet meer doen dus.
Auto wegdoen en geld wat je uitspaart aan verzekering en belasting opzij zetten zodat je daar waar nodig is, met de taxi kan.
Alle reacties Link kopieren
Voor het vervoeren van je huisdier kun je denken aan een karretje achter je scootmobiel, zoiets bijvoorbeeld: http://scootmobielcentrumachterhoek.nl/ ... -meenemen/
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 21:28
0.00% gewijzigd
Van de inzittenden verzekering heb je twee soorten: een ongevallen inzittenden verzekering en een schade inzittenden verzekering. Ik heb wel de eerste, maar niet de tweede. Mijn vraag is daarom of die tweede nodig en verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet in op relevante zaken. Als je de waarheid schrijft in je andere topic mag je niet autorijden. Je bent dan hoe dan ook onverzekerd.
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 21:28
0.00% gewijzigd
nimbus schreef:
28-12-2018 13:29
Je gaat niet in op relevante zaken. Als je de waarheid schrijft in je andere topic mag je niet autorijden. Je bent dan hoe dan ook onverzekerd.
Welke relevante zaken? Ik rijd af en toe (wanneer nodig) naar de dierenarts op 5 minuten rijden op een rechtdoor gaande weg.

Voor mijn vader naar de huisarts om de hoek brengen ben ik de laatste optie, dus dat komt ook vrijwel nooit voor. Hooguit een halve minuut rijden.

Hoeveel doden maak ik daarmee?
Naar de dierenarts is een rechtdoorgaande enkele weg zonder tegenliggers. Alleen bomen aan de zijkanten van de weg. Het is geen drukke weg. Dat is 5 minuten.
En natuurlijk is autorijden een inspanning geworden door mijn ziekte, vandaar ook dat ik het vrijwel nooit doe.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je dan nog je auto willen aanhouden als je zo weinig rijdt? Je kunt dat geld toch beter gebruiken voor af en toe een taxi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven