Geld & Recht alle pijlers

Uitkering eerder gekregen van uwv

28-12-2018 11:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn pa hebben een week eerder onze uitkering gekregen. Weet iemand hoe dat zit? is dat bijvoorbeeld vanwege de feestdagen of krijg ik nu permanent rond de 14de mijn uitkering?

Ik kan er niets over terugvinden :)
Ik kreeg nu mijn uitkering voor twee weken in plaats van een week, maar dat stond keurig op het betaaloverzicht. Met de feestdagen ertussen kunnen uitkeringen inderdaad op een andere dag overgemaakt worden.
de betaaldata staan gewoon op de website van het UWV.
-jolijn- schreef:
28-12-2018 11:52
de betaaldata staan gewoon op de website van het UWV.
Het klopt dat er betaaldata vermeld staan op de website, maar die zijn lang niet altijd correct.
In december betaalt het uwv eenmalig een week eerder uit zodat mensen cadeautjes of boodschappen kunnen doen ivm de kerstdrukte.
Alle reacties Link kopieren
De meeste uitkeringen zijn eerder overgemaakt. Dit ivm de feestdagen.
Wia, wazo, ziektewet etc sowieso..heb er ook netjes een bericht over gehad overigens.
Eenmalig. Voor kerst.
Alle reacties Link kopieren
Heb je als get goed is gewoon bericht over gehad hoor, is inderdaad ivm de feestdagen.
.
Dat gebeurt bij salarissen ook vaak. Dan heb je je geld al voor de kerst. Voor sommige mensen heel fijn, voor anderen juist niet, want dan duurt januari ineens héééél lang. Januari is het namelijk weer de gewone datum.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
28-12-2018 11:58
Dat gebeurt bij salarissen ook vaak. Dan heb je je geld al voor de kerst. Voor sommige mensen heel fijn, voor anderen juist niet, want dan duurt januari ineens héééél lang. Januari is het namelijk weer de gewone datum.

Dit inderdaad.

Je hebt de neiging om een deel van het geld te spenderen aan kerstboodschappen. Maar januari heeft doorgaans 5 weken, dit jaar ruim vier. Je krijgt het geld voor de kerst, dus je moet er in totaal zo´n 6 weken mee doen.

Het stukje maand aan het einde van het geld wordt dan best lastig te overbruggen als je verder geen inkomsten hebt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
28-12-2018 12:04
Dit inderdaad.

Je hebt de neiging om een deel van het geld te spenderen aan kerstboodschappen. Maar januari heeft doorgaans 5 weken, dit jaar ruim vier. Je krijgt het geld voor de kerst, dus je moet er in totaal zo´n 6 weken mee doen.

Het stukje maand aan het einde van het geld wordt dan best lastig te overbruggen als je verder geen inkomsten hebt.
Gelukkig is februari dan meteen weer de kortste maand die er is, dan kunnen die mensen bij wie het misliep weer een beetje inlopen. :lightbulb:
Als je die week aan geld die je nog had niet er meteen doorjaagd valt het wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
28-12-2018 12:04
Dit inderdaad.

Je hebt de neiging om een deel van het geld te spenderen aan kerstboodschappen. Maar januari heeft doorgaans 5 weken, dit jaar ruim vier. Je krijgt het geld voor de kerst, dus je moet er in totaal zo´n 6 weken mee doen.

Het stukje maand aan het einde van het geld wordt dan best lastig te overbruggen als je verder geen inkomsten hebt.

Ik snap dit echt niet hè. Zorg dan desnoods dat je een spaarrekening heb waar je het parkeert en maak het alsnog zelf over naar je betaalrekening op de gebruikelijke datum.
Als je die discipline al niet hebt..
.
Anoniem262821034 schreef:
28-12-2018 12:12
Ik snap dit echt niet hè. Zorg dan desnoods dat je een spaarrekening heb waar je het parkeert en maak het alsnog zelf over naar je betaalrekening op de gebruikelijke datum.
Als je die discipline al niet hebt..
Sommige mensen leven op bijstandsniveau en dan is dat niet altijd mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jij en je pa? Waarom niet gewoon lekker aan het werk?
Dubbel
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 12:22
98.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
28-12-2018 12:12
Ik snap dit echt niet hè. Zorg dan desnoods dat je een spaarrekening heb waar je het parkeert en maak het alsnog zelf over naar je betaalrekening op de gebruikelijke datum.
Als je die discipline al niet hebt..
Jij hebt nog nooit van het minimum hoeven rondkomen??

Wij zijn in de onvoorstelbare luxepositie dat we geld genoeg hebben. Nu. Het is ooit anders geweest. Als je structureel maandelijks een paar honderd euro te kort komt, komt er vanzelf een moment dat je je schouders erover ophaalt. Je kunt heel bewust met je geld omgaan, maar daar wordt het niet méér van, je kunt niet toveren en doordat je tekort komt, kun je dingen niet betalen, wat je weer incassokosten en boetes oplevert, waardoor je structurele geldprobleem alleen maar groter wordt.
En dan hadden wij nog het geluk dat er in die periode niks kapot ging.

Dan wordt het vakantiegeld héél belangrijk. En de december-januari periode héél lastig.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Anoniem262821034 schreef:
28-12-2018 12:12
Ik snap dit echt niet hè. Zorg dan desnoods dat je een spaarrekening heb waar je het parkeert en maak het alsnog zelf over naar je betaalrekening op de gebruikelijke datum.
Als je die discipline al niet hebt..

Tja, het klinkt zo makkelijk. Tot je zelf tot die groep behoort. Als je op het minimum leeft worden discipline, principes en spaarrekening lastige termen
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 12:27
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
28-12-2018 12:20
Jij hebt nog nooit van het minimum hoeven rondkomen??

Wij zijn in de onvoorstelbare luxepositie dat we geld genoeg hebben. Nu. Het is ooit anders geweest. Als je structureel maandelijks een paar honderd euro te kort komt, komt er vanzelf een moment dat je je schouders erover ophaalt. Je kunt heel bewust met je geld omgaan, maar daar wordt het niet méér van, je kunt niet toveren en doordat je tekort komt, kun je dingen niet betalen, wat je weer incassokosten en boetes oplevert, waardoor je structurele geldprobleem alleen maar groter wordt.
En dan hadden wij nog het geluk dat er in die periode niks kapot ging.

Dan wordt het vakantiegeld héél belangrijk. En de december-januari periode héél lastig.
Dit inderdaad.
Ik kom er eigenlijk niet aan. En ja zo rond 20 jan word het wat krapper. Paar dagen. 23e komen de maandelijkse UVW uitkeringen weer.

TO en haar pa weten nu dat ze er een weekje langer mee moeten doen. Maar ze hadden nog een week te gaan en niet gerekend op dat geld, dus neem even aan dat er nog geld was.
Dus als ze normaal doen is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
28-12-2018 12:18
Tja, het klinkt zo makkelijk. Tot je zelf tot die groep behoort. Als je op het minimum leeftijd worden discipline en principes lastige termen.

Grappig dat jullie er nu meteen vanuit gaan dat ik geen minimuminkomen heb. Je moest eens weten.. :'-(
.
Andersom schreef:
28-12-2018 12:20
Tja, het klinkt zo makkelijk. Tot je zelf tot die groep behoort. Als je op het minimum leeftijd worden discipline, principes en spaarrekening lastige termen
Ja hoor.
Anoniem262821034 schreef:
28-12-2018 12:22
Grappig dat jullie er nu meteen vanuit gaan dat ik geen minimuminkomen heb. Je moest eens weten.. :'-(

Nou knap hoor! Dat jij het kan een dat ik het kan betekent niet automatisch dat iedereen het kan.

Toen wij ooit fors in inkomen achteruit gingen lukte het mij mijn vaste lasten zo ver omlaag te brengen dat we met heel zuinig leven rond konden komen. Gelukkig was er nog spaargeld. Andere mensen hebben dat geluk niet.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
28-12-2018 12:26
Nou knap hoor! Dat jij het kan een dat ik het kan betekent niet automatisch dat iedereen het kan.

Toen wij ooit fors in inkomen achteruit gingen lukte het mij mijn vaste lasten zo ver omlaag te brengen dat we met heel zuinig leven rond konden komen. Gelukkig was er nog spaargeld. Andere mensen hebben dat geluk niet.

Iedereen kan dat. Is geen hogere wiskunde. Je moet er alleen wel even wat voor doen.
Verder gaat het helemaal niet om wel/ niet rond kunnen komen, want het inkomen verandert niet, alleen de datum waarop je het krijgt.
.
VOlgens mij is het UWV vandaag gewoon telefonisch bereikbaar. Bel ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven