Geld & Recht alle pijlers

Clubcard voetbalclub voor iemand anders aanvragen

29-12-2018 17:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats gereageerd op iemand die gratis AH servies zegels aanbood. Wat aardig dacht ik nog. Het merendeel wil nl. 3 tot 5 euro per kaart!

Maar nu komt ie. Na dat ik mijn adres heb gegeven krijg ik de vraag of ik dan voor haar een gratis clubcard voor een voetbalclub wil aanvragen.

Ik voel me er een beetje ongemakkelijk onder. Waarom zou iemand zoiets doen? En welke risico's loop ik hier mee?
Nee. Niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Maelstrom schreef:
29-12-2018 17:38
Nee. Niet doen.
Wil je me uitleggen waarom niet en wat hier mogelijk achter zit?
Als het gratis is kan ze dat toch zelf doen? Zou sowieso niets op mijn adres aanvragen voor een ander.
Vraag waarom die persoon het niet zelf doet als het gratis is.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoelt ze met een gratis clubcard?
Heb je gevraagd waarom ze dat zelf niet doet, als het toch gratis is?
Alle reacties Link kopieren
Bedoelt ze zoiets: https://www.psv.nl/psv/kaartverkoop/club-card.htm

En moet dat dan op jouw naam?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gevraagd. Maar nog geen antwoord gekregen. Enige wat ik kan bedenken is dat diegene zelf een stadionverbod heeft ... Vind het alleen zo'n omslachtige manier om voor elkaar te krijgen dat je toch een kaart kan kopen.

Misschien hoort dit thuis op het marktplaats erger topic?
Alle reacties Link kopieren
Zo’n clubkaart is toch op naam? Ik kan alleen maar verzinnen dat als iemand een stadionverbod heeft er één nodig hebt. Maar hier komt alleen maar ellende van, dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-12-2018 17:44
Bedoelt ze zoiets: https://www.psv.nl/psv/kaartverkoop/club-card.htm

En moet dat dan op jouw naam?
Jip en dan voor een club uit Zwolle!
boontje80 schreef:
29-12-2018 17:47
Heb ik gevraagd. Maar nog geen antwoord gekregen. Enige wat ik kan bedenken is dat diegene zelf een stadionverbod heeft ... Vind het alleen zo'n omslachtige manier om voor elkaar te krijgen dat je toch een kaart kan kopen.

Misschien hoort dit thuis op het marktplaats erger topic?
Niet doen dus!!!
Alle reacties Link kopieren
rups13 schreef:
29-12-2018 17:48
Zo’n clubkaart is toch op naam? Ik kan alleen maar verzinnen dat als iemand een stadionverbod heeft er één nodig hebt. Maar hier komt alleen maar ellende van, dus niet doen.
Zou met zo'n clubcard (andere) id-fraude gepleegd kunnen worden?
Maar twijfel je nu serieus nog om het wel te doen omdat je dan gratis zegels krijgt?

Echt, zo dom dit. Waarom denk je dat iemand een stadionverbod krijgt? Vanwege zweetvoeten?
Een club card op jouw naam willen hebben is niet gratis. Iemand kan bv een stadionverbod omzeilen. Met die card kan ze op jouw naam kaarten voor bv PEC kopen die dan 'doorverkopen' cq mensen mee oplichten via MP.
Ik weet niet of dat nog zo is maar vroeger kon dat. Belangrijker: geef niks met jouw NAW-gegevens aan een ander, zeker niet aan iemand die je niet kent. Helemaal niet als je eerst een afspraak met die persoon had en die afspraak nu eenzijdig veranderd wordt. Gratis is gratis toch?
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
29-12-2018 17:48
Jip en dan voor een club uit Zwolle!
Raar.
Met zo’n kaart kun je voetbalkaarten kopen.
Maar goed, ik zou het sowieso niet doen en al helemaal niet op mijn eigen naam.

Je moet je toch ook legitimeren als je een stadion ingaat?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-12-2018 17:54
Maar twijfel je nu serieus nog om het wel te doen omdat je dan gratis zegels krijgt?

Echt, zo dom dit. Waarom denk je dat iemand een stadionverbod krijgt? Vanwege zweetvoeten?
Nee, tuurlijk niet! Ben gekke henkie niet. Vraag me alleen af wat er achter zit.
Alle reacties Link kopieren
Maelstrom schreef:
29-12-2018 17:56
Een club card op jouw naam willen hebben is niet gratis. Iemand kan bv een stadionverbod omzeilen. Met die card kan ze op jouw naam kaarten voor bv PEC kopen die dan 'doorverkopen' cq mensen mee oplichten via MP.
Ik weet niet of dat nog zo is maar vroeger kon dat. Belangrijker: geef niks met jouw NAW-gegevens aan een ander, zeker niet aan iemand die je niet kent. Helemaal niet als je eerst een afspraak met die persoon had en die afspraak nu eenzijdig veranderd wordt. Gratis is gratis toch?
Loop ik risico nu die persoon mijn adresgegevens heeft?

Bedankt voor de uitleg trouwens! Dit klinkt aannemelijker dan alleen het omzeilen van een stadion verbod.
boontje80 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 18:02
7.87% gewijzigd
boontje80 schreef:
29-12-2018 17:58
Nee, tuurlijk niet! Ben gekke henkie niet. Vraag me alleen af wat er achter zit.
Dat is nu toch wel duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
29-12-2018 18:00
Loop ik risico nu die persoon mijn adresgegevens heeft?
Denk het niet.
Ze vragen ook om je legitimatienummer, dat heeft ze toch niet?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-12-2018 18:00
Dat is nu toch wel duidelijk?
Nu wel ja, dankzij de toelichting van Maelstrom.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
29-12-2018 18:03
Denk het niet.
Ze vragen ook om je legitimatienummer, dat heeft ze toch niet?
Nee, zeker niet. In tegenstelling tot wat Gizmo denkt, ben ik niet dom. Al kan ik me voorstellen dat er echt trucjes zijn waar ook 'slimmeriken' intrappen.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
29-12-2018 18:05
Nee, zeker niet. In tegenstelling tot wat Gizmo denkt, ben ik niet dom. Al kan ik me voorstellen dat er echt trucjes zijn waar ook 'slimmeriken' intrappen.
Natuurlijk ben je niet dom :-)
Tegenwoordig verzinnen ze idd steeds iets anders om mensen op te lichten. Deze kende ik ook nog niet, goed dan toch dat je het na vraagt?
Alle reacties Link kopieren
Voor de clubkaart(wel andere club) moest ik naar het stadion voor foto’s. Dat ging echt op naam en met id kaart.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat doen!??
Dat doen veel mensen die dan in het thuisvak willen zitten van de concurrent. Als je bv fan bent van Feyenoord en je woont ver weg van Rotterdam dan zou je eerst vanaf je woonplaats naar Rotterdam moeten en dan nog naar de club tegen wie je moet spelen terwijl als je rechtstreeks gaat naar de club je minder tijd kwijt bent. Je kunt dan ook van te voren doen wat je wilt en lekker eerst de stad in gaan en daarna naar het stadion.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven