Geld & Recht alle pijlers

Hoe tandarts aanpakken?

01-01-2019 12:07 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar onder geld en recht, het zit namelijk zo. Geloof het of niet, ik ben al 4 keer naar mijn tandarts geweest voor dezelfde tand.

- Eerste keer vullen, bleek hij een stukje van het gat niet gedicht te hebben.

-Dus weer terug, heeft hij opnieuw dit gaatje gedicht maar tot over mijn tandvlees, en over mijn hele tand van die lijm(vulmiddel) resten laten zitten.

-Wéér terug, toen ook pijn aan meerdere tanden. Hij heeft wederom zitten boren en niets netjes afgewerkt.

- Laatste keer terug, de vierde keer dus, gaf zijn assistente nog aan van joh, word gewoon goed boos en zeg dat je pas weggaat zodra alles in orde is. Laatste keer dus, toen ik wat gefrustreerd binnenstapte keek hij mijn tand eens na met al die vieze niet gladgestreken vulresten, en heeft hij volgens mij sarcastisch maar 5 seconde zijn slijpmachientje erop gezet.
Misschien vind deze man het raar dat hij boze klanten krijgt als hij zijn werk niet goed doet, en wou hij mij even terugpakken? Ik weet het niet! Ik kreeg een spiegel na zijn gefriemel van 5 seconde, en ik zei nog dat ik nog van álles zag zitten maar ,,joh, ik zou de volgende keer wel weer aan de beurt komen." Hij had alles al weer weggelegd en dus liep ik flabbergasted weg met de gedachte nooit meer terug te gaan!

Maar goed, inmiddels heb ik bij elkaar toch honderden euro's erin gestoken en wil ik dat hij dit gewoon voor mijn reeds betaalde bedrag goed afmaakt, anders betaal ik elders ook gewoon weer de volle pond. En misschien is het juist verstandig naar een ander te gaan, maar kan ik mijn geld dan nog terug krijgen?

Hoe bel ik morgen op? Dat randje wat ik op mijn tand voel, die verharde vulmiddelrestjes schuren gewoon langs mijn lip.

Ik ben hier niet zo goed in. Kan ik niet vriendelijk dreigen met een klacht ergens, en zo ja waar? Wat zijn mijn rechten, weet iemand dit?

groet, Janneke.
anoniem_380179 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 12:13
Reden: typfouten
0.27% gewijzigd
als die tandarts prutswerk zou leveren waarom ga je er dan vier keer naar toe?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-01-2019 12:14
als die tandarts prutswerk zou leveren waarom ga je er dan vier keer naar toe?
Omdat ik hier al 21 jaar kom en voorheen prima behandeld ben. Het gebeurde ook tijdens afgelopen hittegolf, dus dan ben ik wat schappelijker omdat ik steeds pas einde middag aan de beurt was, en hij vast net als ik toen moe en op was van de hitte. Naief en dom. Ik weet het :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
omajanneke schreef:
01-01-2019 12:18
Het gebeurde ook tijdens afgelopen hittegolf

Waarom wacht je een half jaar voor je teruggaat met klachten? Of heb ik een hittegolf in december gemist of zo?
Is je tandarts aangesloten bij het KNMT?

https://www.knmt.nl/wkkgz
Alle reacties Link kopieren
Haha Trotter, helaas kan ik hier niet iedere week terecht. Om de 3/4 weken hebben ze eens een gaatje..Zelfs voor een spoedbehandeling mag je soms een week wachten. Ook zaten er 2 luxe vakanties van de beste man tussenin dus dan wordt het al snel maandenwerk.

Ik was zijn verdovingsspuiten ook even meer dan beu, en ook nu pas, een maand na mijn laatste behandeling begin ik last te krijgen van die restjes/randjes omdat ze met de tijd schijnbaar scherper worden.

De volgende die roept had dit of dat gedaan, ik ben op leeftijd en leef met beperkingen waardoor ik niet even 1,2,3 voorbij mijn dorp rijd naar een ander. Vandaar dat ik ook eerst mijn opties verken.
anoniem_380179 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 12:28
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hittegolf? Iedere zichzelf respecterende tandartspraktijk heeft toch gewoon airco?
...
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
01-01-2019 12:27
Is je tandarts aangesloten bij het KNMT?

https://www.knmt.nl/wkkgz
Vast wel, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend voor je!
Heb jaren geleden ook een slechte tandarts gehad waar ik na een paar nutteloze, dure en achteraf onnodige ingrepen weggegaan ben. Ik heb niet om geld terug gevraagd maar m'n verlies gepakt en naar een andere tandarts over gestapt. Overigens wel na eerst heel goed recencies op internet te lezen...
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
01-01-2019 12:28
Hittegolf? Iedere zichzelf respecterende tandartspraktijk heeft toch gewoon airco?
Je zou zijn verouderde praktijk eens moeten zien. Gewoon een koopwoning uit de jaren '40, met gelig verkleurde apparatuur en meubels. Vandaar dat ik ook een klacht overweeg, hij is misschien gewoon toe aan zijn pensioen en ziet misschien ook niet meer goed wat hij doet? Ik schat hem over de 60.
Tsja, dat zijn allemaal dingen die je zelf ook met eigen ogen ziet en daar een beslissing over kunt nemen. Je hoeft niet perse naar een ouwe knar te gaan met een vergeelde praktijk, die keuze maak je zelf.
Tandarts 'aanpakken' is ook een lastig verhaal. Ze hebben nl. een inspanningsplicht en geven geen garantie op resultaten.
Als het je echt zo hoog zit: gewoon een andere tandarts zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Moontje138 schreef:
01-01-2019 12:32
Wat ontzettend vervelend voor je!
Heb jaren geleden ook een slechte tandarts gehad waar ik na een paar nutteloze, dure en achteraf onnodige ingrepen weggegaan ben. Ik heb niet om geld terug gevraagd maar m'n verlies gepakt en naar een andere tandarts over gestapt. Overigens wel na eerst heel goed recencies op internet te lezen...
Hoi dank je. Ook erg vervelend voor jou. Ik zal haast wel moeten vrees ik, maar helaas moet ik veel zelf betalen en zal ik weer opnieuw moeten sparen. Ik hoop daarom dat ik aan een poleistrondje genoeg zal hebben, en dat het onderliggende gaatje gewoon wel goed gedicht is.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je moeilijk, ga gewoon naar een andere praktijk. Heb ik recent ook gedaan, een verademing!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar wittegeit! Het zal mijn leeftijd wel zijn. Ik huppel niet zo snel meer op en neer voor een mooi gebit. Zolang alles heel is en geen pijn doet wil ik altijd best even wachten. Ik had dit inderdaad niet zomaar eventjes aan moeten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
01-01-2019 12:40
Wat doe je moeilijk, ga gewoon naar een andere praktijk. Heb ik recent ook gedaan, een verademing!
Niet iedereen heeft er het geld zomaar eventjes voor.
En ook die extra verzekering kan ik niet betalen, moet namelijk al genoeg medicatie uit eigen zak ophoesten. En ik ben tevreden met wat ik heb hoor! Maar wanneer ik dus tegen extra uitgaven aanloop moet ik even góed uitzoeken hoe alles het beste op te lossen. En dat is ook niet erg, vind ik.
Maar mag ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er heen gaan. Bellen is altijd lastiger omdat ook de hoorn erop gegooid kan worden.
Vraag je geld terug zodat je bij een andere tandarts zijn prutswerk kan laten opknappen. Ik zou me niet weg laten sturen.

Mogelijk reageren hier nog mensen die meer verstand hebben van wat juridisch mogelijk is.
Succes!
z-u-s schreef:
01-01-2019 12:27
Is je tandarts aangesloten bij het KNMT?

https://www.knmt.nl/wkkgz
vanwege die hittegolf?
ik wist niet dat je je kon aansluiten bij het KNMI
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die mee kan en je kan steunen. Ik zou nog 1 gesprek aan vragen en duidelijk maken dat hij dit oplost en dat er voor jou geen kosten meer aan zitten. Hij heeft het verprutst en mag het nu op lossen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-01-2019 12:14
als die tandarts prutswerk zou leveren waarom ga je er dan vier keer naar toe?
Dit. Naar een andere tandarts! Kan die gelijk beoordelen of het prutswerk is. Mocht dit zo zijn dan kun je een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
omajanneke schreef:
01-01-2019 12:33
Je zou zijn verouderde praktijk eens moeten zien. Gewoon een koopwoning uit de jaren '40, met gelig verkleurde apparatuur en meubels. Vandaar dat ik ook een klacht overweeg, hij is misschien gewoon toe aan zijn pensioen en ziet misschien ook niet meer goed wat hij doet? Ik schat hem over de 60.
Klinkt niet oké, zou toch overwegen een andere praktijk te zoeken.
...
het is als leek eigenlijk helemaal niet te beoordelen of het prutswerk is, dat zal een andere tandarts moeten bekijken
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties. Ik kan inderdaad beter even langs gaan. Ik vind vast wel iemand die even met me mee kan gaan, ben inderdaad bang voor de hoorn die erop gegooid gaat worden of dat ik anders snel overmeesterd ben daar. Een fotootje hier, een spuitje en een instrumentje daar.. Het kost allemaal wat. Ik hoopte dat er iets zou gelden als 'niet goed "geld terug" of anders wel een behandeling er gratis op toe. Maar zo te lezen hoeft een tandarts dus geen resultaat meer te garanderen? Pff, wat een wereld hè.
Bij TIP kan je een klacht indienen.
Als de assistente zegt: wordt maar eens goed boos, is dat een teken aan de wand. Dat zal zij niet zomaar zeggen.
S-Meds schreef:
01-01-2019 12:50
vanwege die hittegolf?
ik wist niet dat je je kon aansluiten bij het KNMI
Haha, grappig.....
TO, laat je tandarts weten dat je niet tevreden bent, bij voorkeur schriftelijk ( per mail.).
Gaat hij hier tegenin, neem dan contact op met de geschillencommissie Mondzorg. Zij zullen een standpunt innemen over je klacht. Word je in het gelijk gesteld dan is de tandarts hieraan gebonden en zal hij dus de boel moeten oplossen.

Succes!
Doe jezelf en je gebit een plezier en neem een jonkie.
Echt, er gaat een wereld voor je open. Boren doet geen pijn meer, verdoving is niet meer nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven