Geld & Recht alle pijlers

Bankrekening

01-01-2019 15:30 24 berichten
Hoi, ik heb een beetje ingewikkelde vraag, vind ik zelf.

Een Nederlands familielid van mij woont in Nieuw Zeeland. Zij komt eens in de zoveel tijd naar NL voor familiebezoek/vakantie.
Zij heeft in NL geen betaalrekening. Als de familie vanuit NL haar geld wil sturen kost dit bankkosten.

Is het nou mogelijk dat zij in Nieuw Zeeland een bankrekening opent bij een filiaal van een NL bank, of bestaat dat daar niet.
Het is niet mogelijk gebleken om een betaalrekening te houden bij een NL bank in NL als je hier niet woont....
Zij is tenminste verstoten door één bank.

Of is er toch een (Internet?) bank in NL die haar wel zou accepteren als klant?

Iemand enig idee, tips?
Alle reacties Link kopieren
Paypal?
Alle reacties Link kopieren
PayPal is helemaal gratis om geld mee te versturen!

En gewoon heel erg handig.

Je koppelt allebei je plaatselijke rekening aan een PayPal account en dan kun je kosteloos geld naar elkaar overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruiken jullie geen paypal? Daarmee mag je gratis geld overschrijven. Paypal kan zelfs (tegen kosten) de valutaconversie doen.

Als het niet gaat om zakelijke transacties is dat gratis. Je kunt geld storten met creditcard, ideal of bankoverschrijving. En Je kunt geld weer op een bankrekening laten storten.
PayPal idd
Een bankrekenint bij Bunq? Kan het misschien wel bij een internetbank? Maar bedenk me nu wel dat je voor een NL rekening wel een NL idkaart of paspoort nodig hebt...
Alle reacties Link kopieren
Over openen van rekening bij banken in NL: Omdat je rekening hier valt onder het depositogarantiestelsel als particulier wil de Nederlandse overheid niet dat mensen uit het buitenland hier hun geld gaan stallen, terwijl de Nederlandse belastingbetaler betaalt voor hun zekerheid.

Vandaar dat je alleen een Nederlandse bankrekening kunt openen als je in Nederland woont.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het nodig om haar geld te geven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in het buitenland en hebben ook een Nederlandse ING-rekening. We hebben wel gewoon een Nederlands paspoort, dus ik weet niet of dat noodzakelijk is. Voor het openen van een rekening moet je wel een afspraak maken op een van hun kantoren.

En het waarom van zo'n rekening is dat wij een andere valuta hebben in ons woonland, dus geen EURO. Als onze ouders wel eens geld willen overmaken naar ons, dan hoeven we daar geen extra kosten voor te betalen. Voor ons is het dan weer handig om gewoon met de ING-pas te kunnen pinnen in NL of een ander Europees land. Banken mogen welliswaar geen kosten meer berekenen maar van de ene naar de andere valuta kost je hoe dan ook altijd wat extra.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-01-2019 15:38
Waarom is het nodig om haar geld te geven?
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
01-01-2019 15:58
Wij wonen in het buitenland en hebben ook een Nederlandse ING-rekening. We hebben wel gewoon een Nederlands paspoort, dus ik weet niet of dat noodzakelijk is. Voor het openen van een rekening moet je wel een afspraak maken op een van hun kantoren.

En het waarom van zo'n rekening is dat wij een andere valuta hebben in ons woonland, dus geen EURO. Als onze ouders wel eens geld willen overmaken naar ons, dan hoeven we daar geen extra kosten voor te betalen. Voor ons is het dan weer handig om gewoon met de ING-pas te kunnen pinnen in NL of een ander Europees land. Banken mogen welliswaar geen kosten meer berekenen maar van de ene naar de andere valuta kost je hoe dan ook altijd wat extra.
Als EU-burger is het wel mogelijk. Dus weet niet of jullie bijv. in het VK wonen, want dat zou al verklaren waarom je en rekening kan openen.

Als je al een rekening hebt in NL en dan naar het buitenland emigreert, kun je de rekening wel gewoon aanhouden. Het gaat om het aanvragen van de rekening dat alleen maar kan als je in NL woont.
Paypal is enorm bekend. Het verbaasd me dat jullie dat zelf nog niet onderzocht hebben.
Ze heeft een NL paspoort en woont niet in de EU, maar in Nieuw Zeeland.

Dank voor de info, wij gaan ons verdiepen (!) in PayPal.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
01-01-2019 15:38
Over openen van rekening bij banken in NL: Omdat je rekening hier valt onder het depositogarantiestelsel als particulier wil de Nederlandse overheid niet dat mensen uit het buitenland hier hun geld gaan stallen, terwijl de Nederlandse belastingbetaler betaalt voor hun zekerheid.

Vandaar dat je alleen een Nederlandse bankrekening kunt openen als je in Nederland woont.
Banken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon buiten de EU en heb ook gewoon een ING rekening. Wel geopend toen ik nog in NL woonde.

Je kunt ook Tranferwise gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
01-01-2019 17:24
Ik woon buiten de EU en heb ook gewoon een ING rekening. Wel geopend toen ik nog in NL woonde.

Je kunt ook Tranferwise gebruiken.
TO zoekt juist naar een mogelijkheid om een bankrekening te openen als je niet in NL woont.
Een gezamenlijke rekening openen met een familielid in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
01-01-2019 18:39
TO zoekt juist naar een mogelijkheid om een bankrekening te openen als je niet in NL woont.
Dat heb ik gelezen ja.
Ik geef dit aan omdat hierboven gezegd werd dat je alleen een NL rekening kunt hebben zolang je binnen de EU woont.
Alle reacties Link kopieren
En als het al kan heeft familielid transactiekosten als ze geld naar NZ wil overmaken. Lost dus niet dat probleem op.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
01-01-2019 22:34
Dat heb ik gelezen ja.
Ik geef dit aan omdat hierboven gezegd werd dat je alleen een NL rekening kunt hebben zolang je binnen de EU woont.
Nee, je kunt alleen een NL rekening openen als je in Nederland woont.
Bobby-Pin schreef:
01-01-2019 18:58
Een gezamenlijke rekening openen met een familielid in Nederland?
.
.
Dan betaalt het familielid hier daar mogelijk belasting over (vermogen box 3). Vast niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Paypal is niet gratis in dit geval: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Alle reacties Link kopieren
er is ook en optie voor western union.
Alle reacties Link kopieren
Transferwise is een gunstige optie om geld over te maken in andere valuta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven