Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen budget

02-01-2019 16:18 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens benieuwd hoeveel € huishoudens kwijt zijn aan boodschappen per week?
Ik heb het dan alleen over eten en drinken, dus niet schoonmaakmiddelen of shampoo, ed.

Wil je hier reageren met:

Aantal volwassen?
Aantal kinderen?
Bedrag per week?

Ik zal ook reageren hieronder. Voor mijn gevoel zitten we ver boven het gemiddelde, maar misschien ook niet. Ik lees op verschillende sites zulke verschillende maatstaven, dus ik doe maar eens mijn eigen onderzoek. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn:

2 volwassenen
Geen kinderen

Per week is ons budget €100 en dat maken we vaak wel op en gaan er soms zelfs een beetje over heen.
Heb je alle andere 300 topics over dit onderwerp gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn echt al zoveel topics over!
Alle reacties Link kopieren
OMG. Is het alweer tijd voor dit topic?
Alle reacties Link kopieren
2 volwassenen
geen kinderen

75 euro ongeveer.

Kan geheid goedkoper, maar ik vind goed eten erg belangrijk.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
annayllop schreef:
02-01-2019 16:19
Wij zijn:

2 volwassenen
Geen kinderen

Per week is ons budget €100 en dat maken we vaak wel op en gaan er soms zelfs een beetje over heen.
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-01-2019 16:32
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Rare reactie vind ik dit
MissMaran schreef:
02-01-2019 16:32
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Misschien kopen ze gezond superfood producten bij de eko shop
Alle reacties Link kopieren
Twee volwassenen en 1 baby
Budget proberen we € 85,- per week. Incl babyvoeding (fles), luiers en potjes fruit / groente.

Meestal gaat het goed, soms ietsje meer.
Alle reacties Link kopieren
2 volwassenen
2 kleine kinderen (dreumes en peuter)
Enkel eten/drinken ca €125 per week zoiets?
Weet het eigenlijk niet precies, ik heb eea wel eens nagekeken maar de boodschappen worden hier ook gewoon incl nonfood gedaan wat ik dus niet mee kan tellen.

Over t algemeen vallen de ‘dagelijkse boodschappen’ wel mee, meeste geld zit voornamelijk in paar keer per week verse vis, notenmelanges, brood(jes) van de bakker, exotisch fruit, kaasboer, etc.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-01-2019 16:32
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Onzin!
Wij konden voorheen met ons tweeen met gemak € 600,- per maand uitgeven. Luxer vlees/vis, extra borrelhapjes in het weekend, lekker wijntje en bijna dagelijks supermarkt i.p.v. weekboodschappen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-01-2019 16:32
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Nou ja zeg. Wij ook met zn tweeen 100 euro. En nee, ik weeg 47 kg. Gezond eten vinden wij belangrijk, dus liever een kilo granny's dan een kilo patat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
100 euro per week. 2 volwassenen en 2 kinderen.
Alleen eten en drinken vind ik lastig te bepalen. Totale boodschappen zijn gemiddeld 125 per week, dus eten 100 of zo. Voor twee volwassenen (eentje van 19) en een puber van 13.
5 personen - 200,00 per week. Vlees kopen we uitsluitend biologisch, eten regelmatig vis (visboer) en ruim de helft van het budget gaat op aan groente en fruit.
Alle reacties Link kopieren
60 euro per week. 1 kind 1 volwassenen 1 kat en tanken.
Alle reacties Link kopieren
1 persoon 30 euro per week
Alle reacties Link kopieren
140 pw gemiddeld
2 volwassenen en 2 kinderen. En dan haal ik niet eens duur vlees ofzo
Wel altijd A merken.
Alle reacties Link kopieren
2 volwassenen, geen kinderen of huisdieren. Ik schat dat we tussen de 75€ en de 100€ per week uitgeven. Soms meer, soms minder. Ik let er niet zo op.
Maar ja dat heb ik in de andere 300 topics ook al gezegd.
Alle reacties Link kopieren
2 volwassen 1 tiener en 1 kind
ong 125 euro p week, 6 dgn vers en goed 1 snackdag (zoals patat of pizza).
4 personen, 800,- per maand. Inclusief kattenvoer, wasmiddel, douchegel, shampoo enz. Excl koffie.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-01-2019 16:32
Alleen eten en drinken?? Zijn jullie erg dik?
Ik doe het niet vaak, maar nu helemaal op z'n plaats.....
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Echt geen idee. Ik pak ook niet zomaar raak en let echt op wie gemiddeld de goedkoopste groenten heeft en dat is Lidl op de voet gevolgd door Aldi. Kwaliteit is allebei prima. Jumbo en Albert Heijn hebben allebei dure groenten dus die koop ik daar niet vaak. Wel is het zo dat als de courgette bij AH een dubbeltje duurder is, ik hem dan meestal toch meeneem. Maar om groenten in te slaan ga ik bijna altijd naar Lidl.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
02-01-2019 17:01
4 personen, 800,- per maand. Inclusief kattenvoer, wasmiddel, douchegel, shampoo enz. Excl koffie.
nu ben ik toch razend nieuwsgierig waarom je speciaal voor koffie een apart budget hebt?

OT: ik geef rond de 50 per week uit aan eten/drinken, kattenvoer, drogisterij artikelen, was- en schoonmaakmiddel, en af en toe lunch of koffie buiten de deur. Voor alleen eten en drinken schat ik dat ik op 40 euro per week kom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven