Geld & Recht alle pijlers

pakketje bezorgt zonder aftekenen

21-03-2009 22:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
we hebben online een kleine lcd tv gekocht bij een postorderbedrijf.

gisteren werd die bezorgt, we zagen een man lopen (we wonen vrijstaand) en liepen door de achterdeur naar buiten om die man te begroeten.

stond daar het pakket bij het hek en zagen die man wegrijden.

daar bleek de tv in te zitten.

als we die man niet gezien hadden of we waren weg. dan had de pakket gestolen kunnen worden of een plensbui had het kunnen doorweken.

je moet toch altijd tekenen voor een pakket.

moeten we hier melding van maken naar het postorderbedrijf of is dit de normale gang van zaken.
Melding van maken! Maar het had bv ook bij de buren afgegeven kunnen worden, dat hangt weer af van wat je aangegeven hebt.
Alle reacties Link kopieren
we waren gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je meestal niet te tekenen hoor. Ze moeten wel een briefje achterlaten waar ze het pakket gelaten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de pakketten structureel de schuur in. Vraag me nu wel af hoe de bewijslast ligt indien pakket idd gejat is? Moeten zij bewijzen dat ze bezorgt hebben of jij dat je ontvangen hebt?
quote:graspolletje schreef op 21 maart 2009 @ 22:23:

we waren gewoon thuis.



dat is helemaal raar, dan moeten ze gewoon aanbellen.

Maar soms geeft de klant aan dat er bv niet getekend hoeft te worden, of dat het artikel bij afwezigheid bij de buren afgeleverd mag worden. Eea kun je dus zelf in de hand hebben. Maar ik vind dit wel heel raar en zou er zeker melding van maken. Al vraag ik me af wat ze met zo'n melding doen (ik heb vaak geklaagd over die bezorger hier en er is niets veranderd...).
quote:Suze2 schreef op 21 maart 2009 @ 22:25:

Hier gaan de pakketten structureel de schuur in. Vraag me nu wel af hoe de bewijslast ligt indien pakket idd gejat is? Moeten zij bewijzen dat ze bezorgt hebben of jij dat je ontvangen hebt?Ontvanger heeft niets getekend en het lijkt mij dat dan dus de bewijslast bij de verzender ligt.
Alle reacties Link kopieren
gewoon een luie flikker van een bezorger,dit heb ik ook een paar keer gehad,gewoon voor het trappenhuis neergedondert,iedereen kon het meenenem,en nee,dit hoort niet zo te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Woon nu ergens anders en neem vaak pakketjes van de buren aan,die krijgen een briefje id bus dat het bij ons ligt,zo hoort het te gaan......
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 maart 2009 @ 22:27:

[...]





Ontvanger heeft niets getekend en het lijkt mij dat dan dus de bewijslast bij de verzender ligt.Dan is er toch geen probleem? Natuurlijk is het niet netjes maar boeit dat?
Alle reacties Link kopieren
denk dat ik wel even ga bellen., we hebben alles netjes ingevuld gewoon thuis bezorgen.

ze kunnen toch gewoon aanbellen, en dan afleveren.

tja als het gestolen zou worden, zit er toch over te denken om voortaan grotere aankopen in de winkel te gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
zonde van het geld... Wij kopen veel online, makkelijk en in 99% van de gevallen goedkoper dan in de winkel. Als jij niert hoeft te bewijzen het ontvangen te hebben maakt het toch niks uit?
quote:Suze2 schreef op 21 maart 2009 @ 22:31:

[...]





Dan is er toch geen probleem? Natuurlijk is het niet netjes maar boeit dat?Wat bedoel je met: natuurlijk is het niet netjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze2 schreef op 21 maart 2009 @ 22:38:

zonde van het geld... Wij kopen veel online, makkelijk en in 99% van de gevallen goedkoper dan in de winkel. Als jij niert hoeft te bewijzen het ontvangen te hebben maakt het toch niks uit?



Ja behalve het gezeik dat je hebt als het dus echt gestolen is,het hoort gewoon niet!!



Ze moeten het persoonlijk aflveren of dmv een briefje bij de buren
Postbode hier bezorgde vaak pakjes van mij bij de buren. Keurig een briefje in de bus. Schreef er alleen niet bij wèlke buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 maart 2009 @ 22:44:

Postbode hier bezorgde vaak pakjes van mij bij de buren. Keurig een briefje in de bus. Schreef er alleen niet bij wèlke buren.nah,das ook raar,hier wel gewoon met huisnummer..
Briefje richting postorderbedrijf;



Geachte heer/mevrouw,



op 7 maart jongstleden, heb ik bij u een LDC televisie gekocht, van het merk Bladiebla. Op 10 maart ontving ik van u de bevestiging dat de televisie naar mij onderweg zou zijn. Tot op heden heb ik echter nog niets mogen ontvangen.



Gaarne zie ik mijn probleem spoedig opgelost.



M.v.g.



Graspolletje



Briefje richting familielid/vriend(in)/kennis;



Ha ...



En, bevalt de nieuwe tv?



Morgen een hapje eten in de stad? Rekenen we gelijk effe af.



Groetjes,



Graspolletje



Alle reacties Link kopieren
tja we hebben betaald via ideal. (of zo iets ha).

dus het geld is er al, maar als het product gestolen zou wezen trek ik toch aan het kortste eind.

dan moet ik gaan bewijzen. daarom ga ik toch weer naar de winkel.

we hebben ook een keer een gsm abonoment genomen, paspoort en alles kwam erbij dat jij de koper was. (zat wel een mobiel bij de koop)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou over een week naar het postorderbedrijf bellen om te vragen waar het pakket blijft Kijken hoe ze reageren.



Afgelopen week stond ik op het punt om naar de drukker te bellen waar m'n visitekaartjes bleven toen de buurjongen aanbelde: "ik heb dit pakketje al 2 weken in huis"

Denk maar niet dat de postbode een briefje in mijn brievenbus had gedaan hoor...
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
ha je brengt me op een idee.

dus alle mensen die pakketjes in de schuur worden gedumpt worden gaan de volgende dag uit eten.

denk al was druk vanavond in het restaurant.
Alle reacties Link kopieren
quote:graspolletje schreef op 21 maart 2009 @ 22:49:

tja we hebben betaald via ideal. (of zo iets ha).

dus het geld is er al, maar als het product gestolen zou wezen trek ik toch aan het kortste eind.

dan moet ik gaan bewijzen. daarom ga ik toch weer naar de winkel.

we hebben ook een keer een gsm abonoment genomen, paspoort en alles kwam erbij dat jij de koper was. (zat wel een mobiel bij de koop)



Er zijn ook veel bedrijven waarbij je kunt pinnen bij aflevering, dan zit je qua geld misschien veiliger voor je gevoel. Maar jij hoeft echt niet te bewijzen dat het pakket gestolen is hoor, dat mogen zij doen en bewijzen dat jij getekend hebt....



Een mobiel heb ik ook via internett met abo gekocht, komt er iemand die een foto van je paspoort en pinpas neemt. Prima geregeld hoor.
quote:WishfulThinking schreef op 21 maart 2009 @ 22:48:

Briefje richting postorderbedrijf;



Geachte heer/mevrouw,



op 7 maart jongstleden, heb ik bij u een LDC televisie gekocht, van het merk Bladiebla. Op 10 maart ontving ik van u de bevestiging dat de televisie naar mij onderweg zou zijn. Tot op heden heb ik echter nog niets mogen ontvangen.



Gaarne zie ik mijn probleem spoedig opgelost.



M.v.g.



Graspolletje



Briefje richting familielid/vriend(in)/kennis;



Ha ...



En, bevalt de nieuwe tv?



Morgen een hapje eten in de stad? Rekenen we gelijk effe af.



Groetjes,



Graspolletje













Hahahahha, ik zou serieus zeggen dat ie niet is aangekomen. Zal ze leren
quote:graspolletje schreef op 21 maart 2009 @ 22:49:

tja we hebben betaald via ideal. (of zo iets ha).

dus het geld is er al, maar als het product gestolen zou wezen trek ik toch aan het kortste eind.

dan moet ik gaan bewijzen. daarom ga ik toch weer naar de winkel.

we hebben ook een keer een gsm abonoment genomen, paspoort en alles kwam erbij dat jij de koper was. (zat wel een mobiel bij de koop)Nee, dan trek je niet aan het kortste eind, want je hebt geen ontvangstbewijs getekend.
Alle reacties Link kopieren
nou gelukkig is dit goed gegaan. en ik zal een melding maken.

extrahalo, ik moest inderdaad ook op de foto, ik hoop wel dat ik er goed op stond.

misschien staan al die vrouwen wel op het prikbord in het kantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven