Geld & Recht alle pijlers

Ontevreden na plaatsen badkamer

05-01-2019 20:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een nieuwe badkamer laten plaatsen.
De aannemer heeft ervoor gekozen om eerst een tussenmuurtje te plaatsen en vervolgens het bad tussen de twee muren te plaatsen.
Omdat hij het ruim had genomen heeft hij dat aan beide korte zijden van het bad opgelost met een hele brede en lelijk aangebrachte kitrand.

Ik heb aangegeven niet tevreden te zijn. Hij had natuurlijk eerst het bad moeten plaatsen, en het tussenmuurtje er strak tegenaan moeten zetten.

Na aandringen voor een betere oplossing heeft hij over de kitranden een soort afsluitstrip aangebracht. Die zijn vastgelijmd en een beetje gekit.

We zijn bijna een jaar verder en deze strips met kit zijn niet goed schoon te houden. Ik heb al last van zwarte schimmelplekjes.

Ik ben voornemens hem opnieuw te verzoeken met een goede oplossing te komen, ervan uitgaande dat ik garantie heb.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Tips? Wat zou jij doen? Wat is redelijk vanuit mij en vanuit hem?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf bij welk bedrijf je dit hebt laten doen.
Is het een officieel bedrijf dat is aangesloten bij een brancheorganisatie, dan heb je vast garantie.
Bij Beun de Haas zal dat anders liggen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een zzp’er die is aangesloten bij een grote organisatie.
Als ik jouw bericht lees denk ik: is er niet van tevoren afgesproken hoe hij het ging doen? Garantie gaat in mijn ogen over apparaten die niet goed werken, fouten in de bouw, … maar dit is een esthetisch element wat is aangepast omdat jij het oorspronkelijke niet mooi vond. Zou daar misschien een verschil kunnen zitten als het over geven van garantie gaat?

En dan heb ik toch altijd een beetje wantrouwen als het over een zzp-er gaat. Heeft die man een budget om zonder vergoeding bij u de zaak te komen veranderen.

Ik help het je hopen en wil geen domper op je weekend zetten.


Daarom wens ik je ook succes!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-01-2019 22:04
Als ik jouw bericht lees denk ik: is er niet van tevoren afgesproken hoe hij het ging doen? Garantie gaat in mijn ogen over apparaten die niet goed werken, fouten in de bouw, … maar dit is een esthetisch element wat is aangepast omdat jij het oorspronkelijke niet mooi vond. Zou daar misschien een verschil kunnen zitten als het over geven van garantie gaat?

En dan heb ik toch altijd een beetje wantrouwen als het over een zzp-er gaat. Heeft die man een budget om zonder vergoeding bij u de zaak te komen veranderen.

Ik help het je hopen en wil geen domper op je weekend zetten.


Daarom wens ik je ook succes!
Hij heeft duidelijk te kennen gegeven dat bad en de muur niet opnieuw te zulken plaatsen. Want ja, dat gaat hem natuurlijk geld kosten.

Zou jij het logisch vinden om vooraf met de aannemer te bespreken dat je geen kitranden van 2 cm breed wil?
Dat is overigens een serieuze vraag, want als er een verantwoordelijkheid bij mij ligt dan wil ik dat best weten.
Ik vind het dus eigenlijk een fout in de bouw. Hij had de volgorde van plaatsen anders moeten doen, óf secuurder moeten meten.

Het is natuurlijk kut om veel geld uit te geven voor een badkamer die gewoon niét netjes is.
Kan je geen klacht indienen bij die grote organisatie? Dit lijkt op prutswerk, hij had eerst met jou het plan van aanpak door moeten nemen.

Helaas heb je veel beunhazen, ik heb een ex die niet gehinderd door enige kennis van zaken adverteerde alsof hij overal verstand van had. Stond ingeschreven bij de KvK, leek best betrouwbaar voor een vreemde. Ik wist wel beter maar hij zei nergens dat hij bv loodgieter of metselaar was. Gewoon: bel PIEP voor alle werkzaamheden, badkamer tegelen, revovaties etc. Ook in de gouden gids, op het www :facepalm:
Ingeschreven bij de KvK lijkt betrouwbaar maar stelt niets voor feitelijk.

Ben echt flink overstuur geweest toen bleek dat een dame die de was op een door hem 'vernieuwd en verstevigd' balkon (2 hoog) op stond te hangen plots gekraak hoorde en een paar dagen later in het ziekenhuis weer bijkwam.
Gelukkig is ze na lang revalideren weer helemaal beter, al durft ze niet meer op balkons of galerijen te lopen. Lichamelijk wel helemaal hersteld.

Ik wist dat het een keer mis moest gaan, hij was op staande voet ontslagen bij zijn werk. Kreeg daarom geen uitkering: dan maar zo.. natuurlijk moest hij de schade vergoeden maar hij had enorme schulden.
Dan krijg je het verhaal van de kale kip die je niet kunt plukken. Hij droeg ook geen BTW af, was nergens voor verzekerd. Logisch dat je dat allemaal niet natrekt.

Probeer het daarom bij het bedrijf waar jouw badkamerbasher is aangesloten. Die hebben vast een klachtenprocedure mag ik hopen. Waarom zou je je anders aansluiten als zzp'er; ik weet niet wat je precies bedoelt maar het lijkt me dat je een bepaalde garantie hebt mocht de zzp'er blunderen of het werk niet afmaken.
Ik hoop dat het in orde komt, je mag toch verwachten organisaties als 'De Klussenier' garantie bieden tegen dit soort ellende. (die kwam even bij me op, is volgens mij ook een bedrijf waar klussende ZZP'ers zich aan kunnen melden).
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 05-01-2019 22:49
Reden: foutje
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankje Sadbuttrue. Ik wil deze man alleen wel zelf de kans bieden het op te lossen?

Er zitten meerdere schoonheidsfoutjes in de badkamer overigens, die heb ik al voor lief genomen.

Ik bedenk me nu wel dat ik wellicht die organisatie gewoon eens kan bellen om inlichtingen in te winnen.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
05-01-2019 22:15
Hij heeft duidelijk te kennen gegeven dat bad en de muur niet opnieuw te zulken plaatsen. Want ja, dat gaat hem natuurlijk geld kosten.

Zou jij het logisch vinden om vooraf met de aannemer te bespreken dat je geen kitranden van 2 cm breed wil?
Dat is overigens een serieuze vraag, want als er een verantwoordelijkheid bij mij ligt dan wil ik dat best weten.
Ik vind het dus eigenlijk een fout in de bouw. Hij had de volgorde van plaatsen anders moeten doen, óf secuurder moeten meten.

Het is natuurlijk kut om veel geld uit te geven voor een badkamer die gewoon niét netjes is.
Inderdaad heel vervelend. Je geeft een hoop geld uit en je wilt daarvan genieten. Helaas lukt dat zo niet. Ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je van tevoren zijn plan had moeten doornemen. Hij is de expert, hij weet in welke volgorde hij de dingen moet doen. Daar mag je vanuit gaan.
Ik zou hem nog 1 kans geven, om bad of muur te verplaatsen en anders vroeg sturen naar hem en het grote bedrijf. Heb je rechtsbijstand?
Heel lullig zulke dingen!
Alle reacties Link kopieren
De aannemer heeft ervoor gekozen om eerst een tussenmuurtje te plaatsen en vervolgens het bad tussen de twee muren te plaatsen.

Dat is toch jou besluit en niet die van de aannemer? Hij voert jou opdracht uit.

Ik zou een second opinion vragen van een andere aannemer en hem daarmee confronteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Frizz, heb je de totale aanneemsom al betaald? Zo ja, dan is het jammer. Je had eigenlijk de laatste 10% pas moeten betalen na de oplevering, als deze naar wens is.

Je kunt de man nog een keer vragen of hij het naar behoren aanpast, doet hij dit niet dan zou ik de branchevereniging op de hoogte stellen. Ik hoop wel dat je dingen op schrift hebt zodat je daarmee kunt aantonen wat de afspraken waren.
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas heb ik alles betaald. Omdat ik besloot toch maar akkoord te gaan met zijn geboden oplossing.

Ik heb hem gister per mail nogmaals het hele verhaal gedaan, met daarin ook dat hij eerder heeft geweigerd het bad opnieuw te plaatsen. Het verzoek gedaan het op te lossen.

Ik heb gister gezien dat de organisatie waar hij onder valt bemiddeling kan bieden om tot een oplossing te komen. Dus dat zou stap twee worden. Ik had eerder goed op die site moeten kijken, dan had ik het destijds anders aangepakt. :|
SadButTrue999 schreef:
05-01-2019 22:47
Kan je geen klacht indienen bij die grote organisatie? Dit lijkt op prutswerk, hij had eerst met jou het plan van aanpak door moeten nemen.

Helaas heb je veel beunhazen, ik heb een ex die niet gehinderd door enige kennis van zaken adverteerde alsof hij overal verstand van had. Stond ingeschreven bij de KvK, leek best betrouwbaar voor een vreemde. Ik wist wel beter maar hij zei nergens dat hij bv loodgieter of metselaar was. Gewoon: bel PIEP voor alle werkzaamheden, badkamer tegelen, revovaties etc. Ook in de gouden gids, op het www :facepalm:
Ingeschreven bij de KvK lijkt betrouwbaar maar stelt niets voor feitelijk.

Ben echt flink overstuur geweest toen bleek dat een dame die de was op een door hem 'vernieuwd en verstevigd' balkon (2 hoog) op stond te hangen plots gekraak hoorde en een paar dagen later in het ziekenhuis weer bijkwam.
Gelukkig is ze na lang revalideren weer helemaal beter, al durft ze niet meer op balkons of galerijen te lopen. Lichamelijk wel helemaal hersteld.

Ik wist dat het een keer mis moest gaan, hij was op staande voet ontslagen bij zijn werk. Kreeg daarom geen uitkering: dan maar zo.. natuurlijk moest hij de schade vergoeden maar hij had enorme schulden.
Dan krijg je het verhaal van de kale kip die je niet kunt plukken. Hij droeg ook geen BTW af, was nergens voor verzekerd. Logisch dat je dat allemaal niet natrekt.

Probeer het daarom bij het bedrijf waar jouw badkamerbasher is aangesloten. Die hebben vast een klachtenprocedure mag ik hopen. Waarom zou je je anders aansluiten als zzp'er; ik weet niet wat je precies bedoelt maar het lijkt me dat je een bepaalde garantie hebt mocht de zzp'er blunderen of het werk niet afmaken.
Ik hoop dat het in orde komt, je mag toch verwachten organisaties als 'De Klussenier' garantie bieden tegen dit soort ellende. (die kwam even bij me op, is volgens mij ook een bedrijf waar klussende ZZP'ers zich aan kunnen melden).

Wat een bekend verhaal. Ik ken ook zo een beunhaas en heel veel schulden. Er zijn er vast wel meer maar dat wat jij schrijft over een balkon, ken ik ook.

Woonplaats svp niet quoten want dat haal ik straks weg.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 12:09
0.74% gewijzigd
Zit jouw bad alleen met de korte zijden tegen de muur of heb je aan de lange zijde ook een muur? Kan het niet zijn dat de speling van de korte muren overeenkomt met het tegelwerk?
Mijn ervaring met zzp'ers is met regelmaat goed gegaan maar ook vaak niet. Daarom vraag ik tijdens het werk (elk half uur ofzo) of het goed gaat en of hij nog koffie wilt. Kijk dan gelijk even met een schuin oog mee.

Vaak dan komt de zzp'er dan vanzelf met vragen of ik het zo of zo wil.

Hier is ook bijna een keer een klus verknald (timmerman). Op het moment dat hij de planken aan het aftekenen was, (verkeerde muur, verkeerde maat opgemeten) kon ik op tijd voorkomen dat hij de zaag in de planken zette.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
06-01-2019 09:48
Zit jouw bad alleen met de korte zijden tegen de muur of heb je aan de lange zijde ook een muur? Kan het niet zijn dat de speling van de korte muren overeenkomt met het tegelwerk?
Ook aan een lange zijde. Het komt niet overeen. Hij heeft gewoon over veel dingen niet goed nagedacht. Er zitten nog veel meer schoonheidsfoutjes en slordigheden in, maar daar heb ik me bij neergelegd.
Ik vind het echt erg voor je, en ben dan altijd heel dankbaar met mijn héél bekwame klusser thuis. En die kost me niks, alleen moet ik altijd heel flink helpen. Maar dat doe ik met plezier.

Als ik lees dat er meer schoonheidsfoutjes in je badkamer zitten, dan vrees ik dat je niet echt met een stielman hebt te maken. En dat is jammer. Ik vraag me af of hij het nog waard is om hem zijn stommiteiten zelf te laten rechtzetten. Als je maar niet van de regen in de drop (of nog erger) loopt.

Het moet natuurlijk financieel haalbaar zijn, maar is het geen optie om door een gerenommeerd bedrijf de esthetische schade te laten rechtzetten. Het zal je (wat) geld kosten, maar aan dit geld zal je dan genoegen beleven, iets wat je aan het geld wat je nu hebt betaald, niet hebt.

Natuurlijk de organisatie waarbij hij aangesloten is, eerst contacteren en zien wat die zeggen. Maar als ik het verhaal van SadbutTrue lees, dan zou ik al niet teveel bonen in de wijk leggen (= Belgisch voor hopen) dat je daar mee gaat verder komen.


Tot slot nog een vraag:
hoe ben je bij deze man gekomen?
Lukraak gekozen? Heeft hij een website? Heb je hem gegoogeld?
Of heb je de prijs laten doorwegen?
Als het dit laatste is, dan is dit spijtig genoeg weer een voorbeeld van goede koop, dure koop.
Maar laat je daardoor niet teneer drukken: zo hebben ze iedereen wel eens, vandaar jou en morgen mij.


Alle hoop is nog niet verloren, dus morgen de nodige contacten leggen en vooraleer hij nog met zijn tekkels aan jouw badkamer komt, duidelijk bespreken wat hij van plan is en hoe hij het gaat uitvoeren.


Ook ik leef met je mee, want inderdaad, kitranden van 2cm, het is een afzicht!
Alle reacties Link kopieren
Het is verder een prima vent. Maar niet bekwaam. Ik heb hem via een goede bekende. Het door een ander laten oplossen gaat me erg veel geld kost: al het tegelwerk is scheef en de voegen grotendeels niet netjes. Maar goed, dat zie je alleen als je er echt naar kijkt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-01-2019 09:00
De aannemer heeft ervoor gekozen om eerst een tussenmuurtje te plaatsen en vervolgens het bad tussen de twee muren te plaatsen.

Dat is toch jou besluit en niet die van de aannemer? Hij voert jou opdracht uit.

Ik zou een second opinion vragen van een andere aannemer en hem daarmee confronteren.
Vind je dat echt? Ik heb net ook mijn badkamer laten verbouwen en het enige plan wat we samen maakten, is het ontwerp. We spraken daarbij echt niet over de dikte van kitranden, het spreekt voor zich dat deze zo dun en onzichtbaar mogelijk horen te zijn...

Hoé hij aan het ontwerp uitvoering gaf, is niet besproken. Logisch, hoe kan ik als leek weten of eerst het muurtje of eerst het bad geplaatst moet worden?

Of bedoel je dat TO bepaalt of er überhaupt een muurtje komt? Dat lijkt mij ook, maar hij gaat bij de goedkeuring wel uit van een mooie uitvoering natuurlijk.

Second opinion is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb achteraf echt spijt dat ik niet eerder streng was en op die bemiddeling ben gaan zitten zeg!
Wat balen zeg! Het kijkt mij lastig dat het al een jaar geleden is en je in eerste instantie ‘akkoord’ bent gegaan met zijn oplossing. :(
Is het niet mogelijk om de hele kit zooi eruit te halen en een soort tegel-strip oid erin te laten metselen? Dan ben je in elk geval van die vieze kit af.
Vanmiddag aan tafel met mijn man over gehad. Die heeft ook altijd 'in de bouw' gezeten, niet als arbeider, als projectleider.

Hij zei me, als zoiets in België voorvalt, de overkoepelende organisatie aanspreken, expert vragen om ter plaatse een staat van bevinding op te stellen. En dan naar een advocaat.

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar het lijkt me echt dat je met een doe-het-zelver te maken hebt gehad. Misschien een goeie vent, maar niet bekwaam voor deze job. Hoe lang heeft die man zijn bedrijfje al? En was hij dan zoveel goedkoper dan anderen of heb je daar geen navraag bij gedaan, wat anderen zouden vragen.
Zoals die scheve tegels ook, als je dát nog niet kan om recht te tegelen, wat kan je dan wel? Tegelen hoort volgens mij bij de basis. Als je in de natte cement kruisjes tussen de tegels plaatst (die je er bij het invoegen weer terug uittrekt, dan moet je al van een goede familie zijn om die tegels nog scheef te plaatsen! Dat weet ik nu nog wel.
Gelukkig dat je zegt: als je d'er niet naar kijkt, zie je het niet, maar ik zou enkel maar naar die scheve tegels kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
We hebben afgelopen najaar ook een nieuwe badkamer laten plaatsen; een project van 3 weken. Ook wij kozen voor een grote organisatie (Brugman) en de opdracht ging naar een ZZPer. Wij hadden gelukkig een hele fijne en goede, maar dat vertrouwen hadden we ook omdat we dat van Brugman verwachten. Brugman heeft ook iedere week en aan het einde een bezoek aan ons gebracht om te zien en te vragen of alles naar wens was. Gelukkig was dat ruimschoots het geval, maar een verhaal zoals het jouwe, zou dus al eerder in deze weken naar boven komen en opgelost worden. Het ziet er nu naar uit dat je met de gebakken peren zit; maar je het zeker nog het recht om bij de keten te gaan klagen over deze klus. Het is dan aan de keten hoe ze dit oplossen met hun ZZPer.
mammezel schreef:
06-01-2019 15:03
Zoals die scheve tegels ook, als je dát nog niet kan om recht te tegelen, wat kan je dan wel? Tegelen hoort volgens mij bij de basis. Als je in de natte cement kruisjes tussen de tegels plaatst (die je er bij het invoegen weer terug uittrekt, dan moet je al van een goede familie zijn om die tegels nog scheef te plaatsen! Dat weet ik nu nog wel.
Dat is niet zo. Tegelen is echt een vak apart.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
06-01-2019 14:25
Wat balen zeg! Het kijkt mij lastig dat het al een jaar geleden is en je in eerste instantie ‘akkoord’ bent gegaan met zijn oplossing. :(
Is het niet mogelijk om de hele kit zooi eruit te halen en een soort tegel-strip oid erin te laten metselen? Dan ben je in elk geval van die vieze kit af.
Ja dat idee had ik wel aangedragen. Wilde hij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven