Geld & Recht alle pijlers

Ben ik opgelicht door de kapper of niet?

07-01-2019 13:59 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2019 20:02
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek een thuiskapper. Veel goedkoper, vaak net zo goed en zonder poespas en rare kosten.
Alle reacties Link kopieren
neu, je bent niet opgelicht. Hooguit beetje te weinig assertief geweest

(en haar wordt niet 'gezond' van knippen hoor, of van maskers of wat dan ook)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij erg naïef bent, en dat de kapper de prijzen duidelijker had kunnen zeggen.

Het is niet zo vreemd om voor föhnen te betalen, net zoals voor alle andere werkzaamheden. €16 knippen is best wel heel goedkoop. Daar kan je geen winkelpand en andere onkosten van betalen.

Als het goed is, heeft de kapper de prijzen in de winkel of website staan, en moet je de volgende keer goed naar de prijzen kijken voordat je ja zegt. Maar een kapper (net als alle andere beroepen) rekenen extra werk gewoon door aan de klant. Dus wil je dat we je haren föhnen, is bij €16 knippen echt niet inbegrepen. Dat moet je ook begrijpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
En hoe ben je dan precies opgelicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit niet netjes.
Nu heb ik altijd al een thuiskapper gehad, dus hoe het in een salon gaat weet ik niet echt.
mandylion wijzigde dit bericht op 07-01-2019 14:25
22.92% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Opgelicht is een groot woord.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar serieus, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zelf je mond niet opendoen, nog even een opmerking over het gebrekkige Nederlands van de vrouw? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
26 euro om je haar te fohnen? Das best prijzig. De stroomprijzen zijn wel gestegen maar damn.
Alle reacties Link kopieren
Opgelicht is een groot woord, maar ik vind niet dat ze het heel netjes heeft aangepakt. Ik zou niet meer naar die kapsalon gaan, en de volgende keer zou ik vooraf de prijslijst bekijken en afspreken wat er wel en niet gedaan wordt.

Overigens bedoelen ze volgens mij met föhnen vaak dat ze het in model föhnen, anders heet het drogen. Evengoed lijkt het me belachelijk dat het föhnen duurder is dan het knippen, maar het is wel handig om te onthouden, of tenminste even te vragen als ze weer vragen of ze je haar moeten föhnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De manier van vragen van de kapster is wel een beetje suggestief. De mijne zegt dan: wil je dat ik het ook nog voor je fohn? Dan is het duidelijker dat het om een extra service gaat.
Maar opgelicht vind ik een groot woord. Ik zou wel volgende keer een andere kapper zoeken want de manier waarop ze tegen je praat vind ik niet kunnen.
Ik vind het een bizarre belachelijke prijs. Zelf zou ik geweigerd hebben dat ervoor te betalen. Ook omdat ze dit niet van te voren gezegd had. Wat je nu het beste kan doen: nooit meer terug komen!
Alle reacties Link kopieren
Ze had iets duidelijker mogen zijn. Jij had iets meer mogen vragen. Maar de methode an sich vind ik niet zo netjes, mijn kapper maakt altijd een prijsopgave, waar ze vervolgens ook niet vanaf wijken, ook niet als blijkt dat ze extra verf moeten mengen of toch een borstel nodig hebben om het goed in model te krijgen. Ik weet dus vooraf precies wat ik moet afrekenen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Zo proberen kappers je idd van alles aan te smeren op slinkse wijze. Ik zeg dus tegenwoordig overal nee op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de prijs voor het fohnen wel buiten proportie. Dom van de kapster/salon, zo hou je geen klanten vast.
Ik snap je wel. Ik zou ook zo hebben gereageerd. En als iemand dan ook nog eens zo'n bek tegen mij opentrekt schrijf ik een negatieve recensie. Heel klantonvriendelijk. Dat zij 5,- eraf wilde trekken zegt mij al genoeg.
€26 voor föhnen wil nogal. Krijg je dan die föhn erbij of zo?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee ben je niet opgelicht maar de communicatie verdient geen schoonheidsprijs.
Dit zou dus voor mij een kapper zijn waar ik nooit meer naar terug ging.

Blijkbaar wist je niet dat er verschil is tussen drogen en föhnen?
Drogen zit bij de prijs inbegrepen en föhnen niet.
Voor mezelf vind ik föhnen niet nodig, met drogen zit het leuk genoeg maar goed, ik weet dat föhnen geld (veel) kost en drogen ook prima zit.

Het helpt als je bij binnenkomst direct zegt: ik hoef alleen maar geknipt, verder helemaal niks! Op die manier zijn de komende verkooppraatjes gelijk in de kiem gesmoord. Als ze je dan niet kan knippen, dan houdt het op en ga je weg.

Voor de volgende keer alvast een waarschuwing: de kappers bij mij in de buurt zijn gek op verven en smeren je voor je er erg in hebt een kleurtje aan.
Wat bij mij goed werkt is om te vragen wat er mis is met mijn haarkleur (niets namelijk en dat mogen ze dan uitleggen)
Als wij nu allemaal roepen dat je bent opgelicht wat ga je dan doen ?
Ik heb lang haar en föhnen is best wat werk dus vind het geen exorbitante prijs .
Goede les voortaan duidelijk vragen wat net je gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 26 euro voor fohnen! voor 26 euro kun je er zelf een kopen :)
Ik zou een thuiskapster nemen, heb je zulke poespas niet, dat is gewoon rechttoe rechtaan knippen.
anoniem_283699 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 14:49
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een domme actie van de kapster want ze zijn meteen een toekomstige klant kwijt.

De volgende keer heel goed vragen en laat je niks aansmeren of aanpraten.
Wil je het laten drogen of fohnen zei ze
Drogen.is vaak gratis en doen ze ook met de fohn maar fohnen is modelfohnen en kost geld
26 euro vind ik wel veel maar geen idee wat dat elders kost
Alle reacties Link kopieren
Ik wist inderdaad niet het verschil tussen drogen en föhnen, ik ging mijn hele leven al naar dezelfde kapper. Nu ben ik verhuisd naar Den Haag en zocht ik een nieuwe. Daar liet ik het altijd gewoon knippen, en er werd nooit iets anders aangesmeerd. Ook droogden ze het altijd en brachten het dan heel mooi in model met een heteluchtborstel. Dus ik had geen idee. Nogal naïef dus, als ik erop terug kijk. Nou ja, weer wat geleerd en ik ga inderdaad niet meer terug naar die kapper.

Ik had over de telefoon ook enkel de afspraak voor knippen gemaakt, dus dacht dat dat ook als enige ging gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
En ik ben het eens dat oplichten een groot woord is, ik stond nog een beetje stijf van de adrenaline toen ik dit bericht typte en was een beetje boos. Vandaar mijn woordkeuze waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een belachelijke prijs en ze had je best even mogen waarschuwen. Ik zou hier nooit meer komen inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven